Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #1 Skrevet 27. mars 2014 Ikke så lenge siden jeg tok blodprøver, som var fine. Men dette har kommet etter jeg tok blodprøvene... Føler meg kjempesvimmel, og skvetter til for jeg føler det er sekundet før jeg besvimer! Kan komme når jeg sitter helt rolig, når jeg står og ellers når som helst... Til og med når jeg skal sove om kvelden.. Fikk panikkangst ei natt pga dette, for trodde jeg var kjempesyk! Er sykemeldt pga sterk angst.. Bør jeg be legen sjekke ut enda en gang? Kjempekkelt å gå sånn, redd jeg skal besvime mens jeg er alene/alene med barna... Anonymous poster hash: 42599...8f3
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Det er angst, har det samme selv. Er ikke farlig, men forferdelig ubehagelig! Anonymous poster hash: 048fe...dd8
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #3 Skrevet 27. mars 2014 Nå var det nesten så jeg begynte å gråte av de to linjene der.. Føler meg så alene.. Men da er jeg ikke alene om å ha det sånn! Hva gjør man da? Fikk legetime i morgen, går ikke på medisiner enda heller.. Men skal... Anonymous poster hash: 42599...8f3
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #4 Skrevet 27. mars 2014 Du er ikke alene. Er sykmedlt selv av samme grunn. :-( Anonymous poster hash: 65754...49c
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #5 Skrevet 27. mars 2014 Jeg kjenner på de samme tingene. Jeg har ikke angst i dag. Men jeg stresser mye i jobben min. Syns det er litt vanskelig med all denne stressen. Anonymous poster hash: 79208...a56
Elina Skrevet 27. mars 2014 #6 Skrevet 27. mars 2014 Hørte noe på god morgen norge her om dagen. En sykdom som het krystallsyken, google det.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #7 Skrevet 27. mars 2014 Jeg kjenner på de samme tingene. Jeg har ikke angst i dag. Men jeg stresser mye i jobben min. Syns det er litt vanskelig med all denne stressen. Anonymous poster hash: 79208...a56 Så du ble kvitt angsten? Det er jo litt oppmuntrende for oss som sliter å høre... Anonymous poster hash: 65754...49c
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #9 Skrevet 27. mars 2014 Nå var det nesten så jeg begynte å gråte av de to linjene der.. Føler meg så alene.. Men da er jeg ikke alene om å ha det sånn! Hva gjør man da? Fikk legetime i morgen, går ikke på medisiner enda heller.. Men skal... Anonymous poster hash: 42599...8f3 Huff, har vondt av deg, for det er absolutt ikke noe kjekt! Hos meg begynte det ut av det blå, med et angstanfall en ettermiddag. Jeg begynte og hive etter pusten, og ble liggende slik hele kvelden, trodde at min siste time var kommet. Ringte onkelen min som er ambulansearbeider, som konkluderte med angstanfall, slo meg til ro med rådene om og slappe av, trekke pusten godt og kjenne på pusten,dette hjalp! I dagene etterpå fikk jeg angst for angsten, livredd for at det samme skulle skje igjen, og det var da jeg fikk de symptomene du beskriver. Jeg lærte meg etterhvert og leve med dette, til det gikk gradvis over. Den dag i dag sliter jeg med svimmelbyger innimellom, men jeg vet at det er helt ufarlig og at det vil gå over! Jeg har aldri gått på medikamenter, da jeg helst vil klare meg uten! Det kan hjelpe og snakke med profesjonelle eller andre som sliter med det samme :-) Klem til deg :-) Anonymous poster hash: 048fe...dd8
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #10 Skrevet 27. mars 2014 Jeg ble også kvitt angsten! Det går an:) iallefall 98 prosent friskmeldt:) ingen mer medisiner heller! Anonymous poster hash: 685f3...081
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #11 Skrevet 27. mars 2014 Angst er en psyksisk lidelse som er ganske grei å bli kvitt. Men det er ikke lurt å være sykemeldt, det kan gjøre det verre. Det er heller ingen forskning som tydelig viser at medisiner er lurt. Det som derimot hjelper veldig er kognitiv terapi, enten hos psykolog eller psykiater. Helt vestentlig at det er kognitiv terapi. For noen holder det med 5-6 timer. Jeg har hatt det selv, kom meg nesten ikke ut av huset, tok i kke offenltig transport, klarte ikke møte andre mennesker osv. Begynte i terapi og dro tilbake på jobb og forklarte hva jeg trengte av tilrettelegging av sjefen. Ble mye bedre etter ca. 2-3 måneder. Så be legen din om henvisning, eller prioriter å betale det selv privat Anonymous poster hash: f5f41...380
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå