Gå til innhold

Nattbuss med baby..?

mamma95

Anbefalte innlegg

Noen som har reist langt med buss med baby på 4 måneder?
Vi er fra en annen plass enn der vi bor så har veldig lyst å reise hjem til 17.mai og da er han 4 måneder og 1 uke. Men er veldig skeptisk.. De barnesetene de har i busser er vel helst fra 6 mnd? Kanskje det går and å ha med bilstol selv? Men så har de vel ikke isofix i buss? Og uansett så er bilstolen på hjemplassen siden vi bare trenger den når vi er der..

Det er billigere enn fly, og det er lettere for vi reiser rett fra oslo sentrum, slipper å komme oss til gardermoen og så kommer vi rett til byen vi skal til. Hadde vi tatt fly måtte vi tatt buss og båt derifra. 

Men jeg ammer fortsatt om natten da vil jeg tro, om han ikke lærer seg å sove natten gjennom før den tid:) så da må jeg ha han ut av stolen og amme og det er vel kanskje ikke lov? Kjører man selv så stopper man så klart, og de skal vel kanskje ikke sitte så lenge i stolen heller uten å få strekke på seg?
Mange spørsmål!! ER veldig usikker, og tror nesten det må bli fly. Men må bare spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reiste mye med baby på buss før jeg kjørte opp. Brukte eget bilsete på turene, festet setet med belte i bussen der det var trepunktsele, disse setene var reservert til bla reisende med barneseter.

Bussturen jeg tok innebar et bussbytte og en ferge, så amming og bleieskift tok jeg da.

Anonymous poster hash: 22418...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke reist med buss, men med fly. Babyen sov ikke (langflyging på natt). Anbefaler fly på dagtid på det sterkeste! Da kommer du frem litt mer uthvilt enn om begge har vært våken hele natten.

Anonymous poster hash: 22eda...a69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir nok fly:) for mye styr med å leie bilstol osv så kan jo han forstyrre andre om natten, han er jo veldig grei om natten da men det kan vel bli helt annet når han må sitte i stol og ikke ligge i sengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir fly, og har bæresele :) brukte det sist vi tok fly også, utrolig greit etter vogna er sendt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...