Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #1 Del Skrevet 27. mars 2014 Er 22+1 i dag, og har på denne tiden gått opp 6,1 kilo!!! Det er krise! Jeg er overvektig fra før! I fjor gikk jeg ned 40 kilo, da med beintøff trening og supper/shaker/barer. Dette er noe jeg sluttet med selvfølgelig da graviditeten ble kjent. Jeg gikk også på lavkarbo, og hadde ingen problemer med sult. Alt var vel. Denne graviditeten er mot alle odds, det skulle ikke skje, vi passet på. Men hun ville være hun jenta og i magen, og vi alle gleder oss veldig!! Jeg gleder meg sånn til å se henne, holde henne og amme henne. Sukk:) Men så var det vekta. Jeg er så sulten!!!! Møkk!!! Aner ikke min arme råd. Jeg er lei meg ofte for dette, føler meg maktesløs. Jeg kan ikke spise brødmat da blir jeg enda mer sulten av en merkelig grunn, kan til nød spise ingers rugbrød, men så går det ei lita stund, så er jeg sulten igjen. Og jeg nekter meg da mat, for jeg kan jo ikke gå rundt å pakke i meg mat hver gang sulten melder seg!! Nå spiser jeg havregrøt til frokost, kokt på melk, sukret med sukrin og litt smør og kanel. Drikker bare vann til alle måltid. Dette spiser jeg også til kveld. Og så spiser jeg middag som er rent kjøtt/fisk/egg med grønnsaker/salat, ikke saus. Frukt gjør meg sulten. Jeg liker ikke youghurt, cottage cheese osv. Jeg tar gravid&ammende tilskuddet, samt noen i tillegg. Har vært veldig kvalm og i dårlig form, så trening har jeg ikke fått til i den grad jeg burde, men holder kroppen i bevegelse. Plages litt med fordøyelsen også nå, noen råd der?? Jeg har lyst til å gråte, hater det jeg ser skje i speilet nå!!! 6,1 kg på 22 uker!!!! Dette er krise!! Anonymous poster hash: 12bb3...f65 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130604-hva-kan-kresne-meg-spise-som-metter-jeg-er-livredd-vekta/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
L-8 Skrevet 27. mars 2014 #2 Del Skrevet 27. mars 2014 Bak supergrove lavkarbobrød selv, bruk pålegg som metter godt: egg, makrell i tomat etc. Fyll opp med grønnsaker i ymse former, som snacks, supper, salater etc... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130604-hva-kan-kresne-meg-spise-som-metter-jeg-er-livredd-vekta/#findComment-146242108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
strikkedia Skrevet 27. mars 2014 #3 Del Skrevet 27. mars 2014 Kan trøste deg med at jeg har gått opp fra 63 til 70 kg på 13 uker.. Syns det er mye ja, men det er jo ikke total krise. Kommer til å ta det av igjen. Med mosjon, en baby og søvnløse netter etter fødselen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130604-hva-kan-kresne-meg-spise-som-metter-jeg-er-livredd-vekta/#findComment-146242112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #4 Del Skrevet 27. mars 2014 Fruktsalat med vaniljekesam/gresk yogurt med vanilje, med havregryn? Sitter og spiser det akkurat nå Ellers skulle jeg til å si havregrøt, men ser du allerede spiser mye av det Ellers synes jeg Rugsprø med leverpostei og paprika sammen med litt melk, og knekkebrød med brunost og melk metter ganske godt, men det krever at du ikke spiser for fort (da er det lett å spise mer enn man trenger). Mye av det å være sulten er vane, faktisk! Merker selv at jeg blir mye mer sulten når jeg sitter og kjeder meg, enn når jeg er dypt konsentrert om noe/i aktivitet. Anonymous poster hash: 481cb...1df Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130604-hva-kan-kresne-meg-spise-som-metter-jeg-er-livredd-vekta/#findComment-146242146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fillibobba Skrevet 27. mars 2014 #5 Del Skrevet 27. mars 2014 Jeg vil anbefale minst mulig brød, uansett pm det er grovt eller ikke. Få i det havregrøt til frokost om det går? Også en perfekt lunsj er et kyllingbryst med en liten dose ris og evt. Agurk ved siden av? Jeg steker opp hver mandag og onsdag, og lager da nok kylling for et måltid hver dag:-) Er å anbefale! Kan selvfølgelig byttes ut men ren karbonadedeig eller rent kjøtt fra annet dyr Metter hvertfall bra her! Og i mellom frokost og lunsj og mellom lunsj og middag kan du ta litt frukt Og sukkerfriepastiller! Vil også anbefale å drikke masse vann, da dette metter en del det også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130604-hva-kan-kresne-meg-spise-som-metter-jeg-er-livredd-vekta/#findComment-146242313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 27. mars 2014 #6 Del Skrevet 27. mars 2014 Enig med fruktsalat med vaniljekesam og med litt finhakket mørk sjokolade på toppen blir det nyyydelig :-) Ellers har jeg funnet ut at sjokolade er det mest effektive for å klare å holde meg mett utover dagen og holde blodsukkeret stabilt utover dagen. Og da spiser jeg vanlig sjokolade. Bør inneholde nøtter. Har gjort dette i 2 år og funnet ut da er veldig effektivt for stabil vekt. Kanskje ikke et sunt tips...jeg sier bare hva som funker for meg ;-) Sunt tips: grovt brød med smilende(medium kokt egg), skinke med kvernet pepper og maldonsalt. Evt litt ketchup på også. Heinz er favoritten min;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130604-hva-kan-kresne-meg-spise-som-metter-jeg-er-livredd-vekta/#findComment-146242898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #7 Del Skrevet 27. mars 2014 Hvor overvektig er du? Jeg er 93 nå, og tar vekta med knusende ro. Er mye kortere på vei enn deg. Er noe herk å måtte gå ned igjen etter svangerskapet, men det er jo viktigst at fosteret får nok mat. Med meg gikk jeg ned en god del da jeg ammet forrige gang. Og skal ha full skjerpings når ungen er ute med trening og hele pakka. Selvsagt prøver jeg å spise sunt nå, men jeg ville aldri finne på å ikke spise hvis jeg er sulten når med barn i magen. For meg er det mye bedre å heller gå ned etterpå. Men likte tipsene om sunn mat her. Bare ikke bli så redd for å spise at du ikke spiser når du faktisk er sulten. Gratulerer med graviditet forresten. Anonymous poster hash: 18097...3d1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130604-hva-kan-kresne-meg-spise-som-metter-jeg-er-livredd-vekta/#findComment-146243499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #8 Del Skrevet 27. mars 2014 Ville bare si til forrige innlegg at det ikke nødvendigvis er krise å ikke spise selv om man er sulten. Man skal absolutt ikke slanke seg under graviditeten, men så lenge man er trygg på at man får i seg nok næring så kan man fint gå rundt sulten i noen timer fordi man jo nettopp har spist. Jeg var så sulten i første trimester at jeg holdt på å spise fingrene mine, men jeg spiste jo nok til alle måltider, spiste ofte og sunt. Gikk ikke ned i vekt, men hadde jeg spist hver gang jeg var sulten (og så mye som jeg hadde lyst til) så hadde jeg spist på meg både svangerskapsdiabetes og -forgiftning, det er jeg sikker på. Må også nevne at jeg har gått til ernæringsfysiolog hele veien og fått forsikringer om at babyen tar det den trenger av meg, jeg har jo nok å ta av. Det eneste jeg bør fylle på med hele tiden, er kalsium, tran og vitaminer fra grønnsaker. Dette er næringsstoffer som babyen trenger som jeg ikke har lager av, det er ferskvare som må fylles på hele tiden. Ellers så vil babyen forsyne seg med det den trenger fra meg. Tips til HI: Jeg gikk rundt med grønnsaker i veska, elsker sånne lange paprikaer. De kuttet jeg opp på morgenen sånn at jeg kunne spise noen staver innimellom. Gikk fort et par paprika i løpet av en jobbdag, i tillegg til frukt og nøtter. Jeg har også drukket ufattelige mengder vann, dette fyller jo også opp. Håper at du klarer å kose deg litt med den voksende magen også Anonymous poster hash: 09c78...1e9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130604-hva-kan-kresne-meg-spise-som-metter-jeg-er-livredd-vekta/#findComment-146243710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsMilla Skrevet 29. mars 2014 #9 Del Skrevet 29. mars 2014 Er 22+1 i dag, og har på denne tiden gått opp 6,1 kilo!!! Det er krise! Jeg er overvektig fra før! I fjor gikk jeg ned 40 kilo, da med beintøff trening og supper/shaker/barer. Dette er noe jeg sluttet med selvfølgelig da graviditeten ble kjent. Jeg gikk også på lavkarbo, og hadde ingen problemer med sult. Alt var vel. Denne graviditeten er mot alle odds, det skulle ikke skje, vi passet på. Men hun ville være hun jenta og i magen, og vi alle gleder oss veldig!! Jeg gleder meg sånn til å se henne, holde henne og amme henne. Sukk:) Men så var det vekta. Jeg er så sulten!!!! Møkk!!! Aner ikke min arme råd. Jeg er lei meg ofte for dette, føler meg maktesløs. Jeg kan ikke spise brødmat da blir jeg enda mer sulten av en merkelig grunn, kan til nød spise ingers rugbrød, men så går det ei lita stund, så er jeg sulten igjen. Og jeg nekter meg da mat, for jeg kan jo ikke gå rundt å pakke i meg mat hver gang sulten melder seg!! Nå spiser jeg havregrøt til frokost, kokt på melk, sukret med sukrin og litt smør og kanel. Drikker bare vann til alle måltid. Dette spiser jeg også til kveld. Og så spiser jeg middag som er rent kjøtt/fisk/egg med grønnsaker/salat, ikke saus. Frukt gjør meg sulten. Jeg liker ikke youghurt, cottage cheese osv. Jeg tar gravid&ammende tilskuddet, samt noen i tillegg. Har vært veldig kvalm og i dårlig form, så trening har jeg ikke fått til i den grad jeg burde, men holder kroppen i bevegelse. Plages litt med fordøyelsen også nå, noen råd der?? Jeg har lyst til å gråte, hater det jeg ser skje i speilet nå!!! 6,1 kg på 22 uker!!!! Dette er krise!! Anonymous poster hash: 12bb3...f65 Har et tips for fordøyelsen.... putt linfrø i havregrøten din! :-) Selv er jeg glad i melonshake, altså en halv liten melon i blenderen med supermasse is, slik at den blir litt frozen. Da fyller du opp magen skikkelig, ikke sulten etter det iallefall, og så er det supergodt! Smart å spise ekstra sunt også, hva med salater med masse kikerter,bønner etc? De metter.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130604-hva-kan-kresne-meg-spise-som-metter-jeg-er-livredd-vekta/#findComment-146249308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #10 Del Skrevet 30. mars 2014 Hvis hun er kresen vil hun neppe ha bønner, linfrø og linser Hehe.. Anonymous poster hash: d14eb...41a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130604-hva-kan-kresne-meg-spise-som-metter-jeg-er-livredd-vekta/#findComment-146249552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #11 Del Skrevet 31. mars 2014 Ville bare si til forrige innlegg at det ikke nødvendigvis er krise å ikke spise selv om man er sulten. Man skal absolutt ikke slanke seg under graviditeten, men så lenge man er trygg på at man får i seg nok næring så kan man fint gå rundt sulten i noen timer fordi man jo nettopp har spist. Jeg var så sulten i første trimester at jeg holdt på å spise fingrene mine, men jeg spiste jo nok til alle måltider, spiste ofte og sunt. Gikk ikke ned i vekt, men hadde jeg spist hver gang jeg var sulten (og så mye som jeg hadde lyst til) så hadde jeg spist på meg både svangerskapsdiabetes og -forgiftning, det er jeg sikker på. Må også nevne at jeg har gått til ernæringsfysiolog hele veien og fått forsikringer om at babyen tar det den trenger av meg, jeg har jo nok å ta av. Det eneste jeg bør fylle på med hele tiden, er kalsium, tran og vitaminer fra grønnsaker. Dette er næringsstoffer som babyen trenger som jeg ikke har lager av, det er ferskvare som må fylles på hele tiden. Ellers så vil babyen forsyne seg med det den trenger fra meg. Tips til HI: Jeg gikk rundt med grønnsaker i veska, elsker sånne lange paprikaer. De kuttet jeg opp på morgenen sånn at jeg kunne spise noen staver innimellom. Gikk fort et par paprika i løpet av en jobbdag, i tillegg til frukt og nøtter. Jeg har også drukket ufattelige mengder vann, dette fyller jo også opp. Håper at du klarer å kose deg litt med den voksende magen også Anonymous poster hash: 09c78...1e9 Det går ikke å spise på seg sv.skaps forgiftning??? Anonymous poster hash: ccc02...ec2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130604-hva-kan-kresne-meg-spise-som-metter-jeg-er-livredd-vekta/#findComment-146253146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #12 Del Skrevet 31. mars 2014 Tusen takk for veldig gode tips, har allerede blandet linsefrø i grøten og kommet meg på do et par ganger. For en befrielse:) I dag spiste jeg potet, gulerot og kokt fisk til middag, det er lenge siden jeg spiste potet. Den har i mitt hode blitt "giftig". Men hadde ikke annet akkurat da. Anonymous poster hash: 12bb3...f65 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130604-hva-kan-kresne-meg-spise-som-metter-jeg-er-livredd-vekta/#findComment-146253243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #13 Del Skrevet 1. april 2014 Ville bare si til forrige innlegg at det ikke nødvendigvis er krise å ikke spise selv om man er sulten. Man skal absolutt ikke slanke seg under graviditeten, men så lenge man er trygg på at man får i seg nok næring så kan man fint gå rundt sulten i noen timer fordi man jo nettopp har spist. Jeg var så sulten i første trimester at jeg holdt på å spise fingrene mine, men jeg spiste jo nok til alle måltider, spiste ofte og sunt. Gikk ikke ned i vekt, men hadde jeg spist hver gang jeg var sulten (og så mye som jeg hadde lyst til) så hadde jeg spist på meg både svangerskapsdiabetes og -forgiftning, det er jeg sikker på. Må også nevne at jeg har gått til ernæringsfysiolog hele veien og fått forsikringer om at babyen tar det den trenger av meg, jeg har jo nok å ta av. Det eneste jeg bør fylle på med hele tiden, er kalsium, tran og vitaminer fra grønnsaker. Dette er næringsstoffer som babyen trenger som jeg ikke har lager av, det er ferskvare som må fylles på hele tiden. Ellers så vil babyen forsyne seg med det den trenger fra meg. Tips til HI: Jeg gikk rundt med grønnsaker i veska, elsker sånne lange paprikaer. De kuttet jeg opp på morgenen sånn at jeg kunne spise noen staver innimellom. Gikk fort et par paprika i løpet av en jobbdag, i tillegg til frukt og nøtter. Jeg har også drukket ufattelige mengder vann, dette fyller jo også opp. Håper at du klarer å kose deg litt med den voksende magen også Anonymous poster hash: 09c78...1e9 Det går ikke å spise på seg sv.skaps forgiftning???Anonymous poster hash: ccc02...ec2 Nei, det har du nok muligens rett i, det er ikke bevist at overvekt kan være en årsak, men man blir jo advart mot vektlkning i svangerskapet hvis man allerede er overvektig, og da nevnes sv.skapsforgiftning. "Visse sykdommer og tilstander øker risikoen for svangerskapsforgiftning. Dette er sukkersyke, høyt blodtrykk, hjertesykdommer, fedme, kronisk nyresykdom, tidligere svangerskapsforgiftning og flerlingersvangerskap." http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/graviditet/preeklampsi.php Anonymous poster hash: 09c78...1e9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130604-hva-kan-kresne-meg-spise-som-metter-jeg-er-livredd-vekta/#findComment-146257219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulle369 Skrevet 3. april 2014 #14 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) 6 kilo på 22 uker høres ut som en drøm for min del. Gikk opp 5 kilo sist, i et svangerskap som dessverre bare varte i 12 uker. I mitt første svangerskap la jeg på meg 23 kilo selv om jeg trente hver dag og spiste sunnere enn de fleste. I graviditet nummer to - opp 30 kilo på 32 uker. Hos noen går hormonene bananas rett og slett, og opplever stor vektøkning på tross av sunt kosthold. Jeg er en av disse. Jeg blir kanskje halshogd nå, men jeg hadde gladelig gått opp 50 hvis jeg visste at barnet kom ut levende. Har vært så uheldig å oppleve både dødfødsel og spontanaborter, og angrer på at jeg brukte så mye tid på å bekymre meg over vekt (har hatt spiseforstyrrelser i 26 år). Endret 3. april 2014 av Lulle369 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130604-hva-kan-kresne-meg-spise-som-metter-jeg-er-livredd-vekta/#findComment-146261657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
La rubia Skrevet 4. april 2014 #15 Del Skrevet 4. april 2014 Mat med mye proteiner, trege karbohydrater og det rette fettet metter godt Jeg kan anbefale mager Cottage cheese. Prøv deg litt frem med forskjellig tilbehør. Feks, med -kanel og litt hakkede mandler og litt tørket frukt. - Opptinte bringebær, bjørnebær eller blåbær. - blandet med doble 0 vaniljeyoghurt - med grov kornblanding eller frø Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130604-hva-kan-kresne-meg-spise-som-metter-jeg-er-livredd-vekta/#findComment-146265218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå