Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #1 Skrevet 27. mars 2014 Vi har fått innvilget boliglån på 2,2 mill, og innser at det ikke er mange områder i byen du får kjøpt noe til denne prisen. Det aller meste ligger på Saupstad. Nå bor vi på Tiller og trives bra der, men det er jo ingenting der til den prisen! :-( Vi har barn på barneskolen og i barnehagen. Er det noen som bor der og som kan fortelle meg hvordan det er? Hvordan er naboene dine? Holder alle seg for seg selv eller er det lett å bli kjent med noen naboer? Hvordan er skolen og barnehagen? Ellers fins det jo noen leiligheter til den prisen på Kattem og Romolslia. Noen som bor der? Er det bedre å flytte dit enn til Saupstad? Er så i villrede angående hva vi skal gjøre. Har jo i utgangspunktet ikke så lyst til å flytte til Saupstad pga alt man hører, men tenker at det jo er dumt å bare fortsette å leie når vi faktisk har fått innvilget lån!? Anonymous poster hash: 74bc1...dcb
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Jeg har ikke bodd der selv men kjenner folk som har bodd der. Slik jeg har forstått det er det områder hvor det omtrent bare er innvandrere og andre områder hvor det omtrent bare er norske. Jeg er selv litt skeptisk til å bo der etter alt man har hørt men kjenner mange som har bodd der lenge og stortrivdes. Tror Romolslia har blitt mye bedre enn hva det var tidligere og skolen der skal visst være kjempebra:) Ellers har du jo også blokkene på Hallset som er forholdsvis rimelig. Har dere hørt med kommunen om dere kan få startlån? Får dere 100-200 tusen ekstra der har dere mye mer å velge i:) og så er det lavere rente på startlånet og kan brukes som egenkapital om dere sliter med å klare egenkapitalkravet:) Jeg tenker at en plass må man begynne og det er viktig å komme seg inn på boligmarkedet. Så ikke vær så kresen med at alt skal være så flott og fancy, litt maling gjør underverker både på vegger, tak, lister, baderomsplater/belegg, fliser, kjøkkeninnredning osv. Lykke til i jakten på ny bolig:) Anonymous poster hash: 700c7...74c
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #3 Skrevet 27. mars 2014 Jeg er vokst opp på saupstad og kattem. Områdene er jo inndelt i tun og hvert tun har sitt lille miljø. Som barn hadde jeg jo en fantastisk oppvekst, bodde i blokk og hadde alltid noen å leke med. Vi var vel 11 barn i blokka vår kattem hadde et tyngre miljø og jeg ville aldri flytte tilbake dit. Men begge disse områdene er preget av gjenger. Men jeg kjenner mange flotte folk som har vokst opp der og dårlig miljø kan man havne i uansett. Personlig liker jeg oppbyggingen av området på saupstad. Barna kan bevege seg på store områder uten å måtte krysse veg. Anonymous poster hash: 1c77a...6a8
jente_80 Skrevet 27. mars 2014 #4 Skrevet 27. mars 2014 Jeg ville ha sett meg rundt i nabokommunene istedet.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #5 Skrevet 27. mars 2014 Jeg har ikke bodd der selv men kjenner folk som har bodd der. Slik jeg har forstått det er det områder hvor det omtrent bare er innvandrere og andre områder hvor det omtrent bare er norske. Jeg er selv litt skeptisk til å bo der etter alt man har hørt men kjenner mange som har bodd der lenge og stortrivdes. Tror Romolslia har blitt mye bedre enn hva det var tidligere og skolen der skal visst være kjempebra:) Ellers har du jo også blokkene på Hallset som er forholdsvis rimelig. Har dere hørt med kommunen om dere kan få startlån? Får dere 100-200 tusen ekstra der har dere mye mer å velge i:) og så er det lavere rente på startlånet og kan brukes som egenkapital om dere sliter med å klare egenkapitalkravet:) Jeg tenker at en plass må man begynne og det er viktig å komme seg inn på boligmarkedet. Så ikke vær så kresen med at alt skal være så flott og fancy, litt maling gjør underverker både på vegger, tak, lister, baderomsplater/belegg, fliser, kjøkkeninnredning osv. Lykke til i jakten på ny bolig:) Anonymous poster hash: 700c7...74c Vi har allerede fått startlån i kommunen. Derfor vi har sjanse til å kjøpe noe i det hele tatt :-) Innvandrere gjør meg forsåvidt ingenting. Det spørs jo veldig på hvilken type innvandrere og hvor stor andel. Mannen min er selv innvandrer, og i klassa sønnen vår går i nå er han den eneste med mørk hud og han har fått noen kommentarer på krøllene sine. Så slik sett gjør det vel ikke noe for han om de er flere, slik at han ikke blir den eneste mørke. Spørsmålet er jo om det er mange innvandrere som ikke kan norsk, slik at undervisningen blir preget av det. Det er jo forskjell på noen innvandrere og nesten bare innvandrere også... Og det som nevnes angående gjenger... Dette er noe jeg vil holde sønnen min langt unna. Sønnen min er nok lett påvirkelig, og vi jobber med at han må lære seg å si nei når noen prøver å få han med på å gjøre noe galt. Skolen han går på nå er kjempeflinke og han trives godt. Derfor jeg er litt bekymret angående det å bytte skole. HI Anonymous poster hash: 74bc1...dcb
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #6 Skrevet 27. mars 2014 Jeg ville aldri ha flyttet til Saupstad. Det er utrolig mange invandrere der, mye bråk. De lager seg en egen verden der, og med så store kulturforskjeller, så fungerer det dårlig. (Selvfølgelig ikke alle, men med mange) Jeg mener det blir for tøft for barna dine. Heller leie og bo der dere bor for så spare hver mnd til dere har nok til å kjøpe noe der dere ønsker. Tiller er ikke så utrolig dyrt heller da. Bare å følge med på markedet og spar! Anonymous poster hash: c1100...e56
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #7 Skrevet 27. mars 2014 Jeg ville ha sett meg rundt i nabokommunene istedet. Vi har fått startlån og en forutsetning da er at vi finner noe i trondheim kommune. Så må se om vi finner noe her. HI Anonymous poster hash: 74bc1...dcb
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #8 Skrevet 27. mars 2014 Jeg hadde praksis på ungdomsskolen der, og ingen av de elevene kommer til å begynne på allmenn vgs for å si det sånn. Hadde aldri flyttet dit... Anonymous poster hash: 1ab67...e30
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #9 Skrevet 27. mars 2014 Hei HI Fire vennepar av meg har flyttet fra Saupstad det siste året til andre steder, mye på grunn av at det ikke er verdens beste miljø der for barn. Tror det var veldig fint å bo der med barn for 10-20 år siden, men nå er skolen og barnehagene dessverre preget av at det er en "fattig" bydel med mange ressurssvake foreldre. Jeg har jobbet innenfor eiendomsmegling og vi solgte mange leiligheter der, de fleste flyttet dit pga de ikke hadde økonomi til å kjøpe noe annet og de fleste flyttet igjen innen 1-2 år. Det virker som om Kattem har blitt noe bedre, der er det mange rekkehus og ikke bare boligblokker. Romolslia er helt ok, kanskje ikke den "peneste" plassen utvendig. Sjetnemarka anbefales, spesielt siden dere har barn. Ellers er det faktisk flere leiligheter på Lade-siden som faktisk er like dyre som de på Saupstad (mye pga folk tror at de kommer til å gå over takst, men så er det faktisk de leilighetene som ligger på Saupstad som har de "store" budrundene!! Dette har jeg sett flere ganger!) Anbefaler å dra på MANGE visninger, selv i områder der det opprinnelig ikke hadde tenkt dere + boliger som er litt dyrere pga dere kan være heldige å få de 100.000-200.000 kr under takst! I følge mine gamle kollegaer kommer det til å bli lagt ut mange boliger rett før påske og etter påske, så dere kommer nok til å finne noe snart Anonymous poster hash: f497d...d77
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #10 Skrevet 27. mars 2014 Har vokst opp på Kattem og hadde en veldig fin oppvekst med mange barn i umiddelbar nærhet. Mange lekeplasser og en fin liten "lekeskog" utenfor døren. Det et litt forskjell på hvor på Kattem man bor tror jeg da. Vi bodde "nederst" med utsikt mot Klett. Veldig fint der men veldig tett lenger oppover mot Åsheim. Veldig mange barnefamilier som bor der fortsatt, og i nærheten av mine foreldre er det fint og rolig miljø. Ingen gjenger og sånt, hehe... stabile naboer som har bodd der lenge Det er også mange skoler og barnehager der, nybygd barnehage ved butikken. Kolstad og Saupstad vet jeg lite om på nåværende tidspunkt, det var kanskje verre før? Anonymous poster hash: d1381...99d
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #11 Skrevet 27. mars 2014 Hva med Heimdal da? Her kan du også få kjøpt bolig til en ok penge. Her kan du få 3-4 roms leilighet i lavblokk, eller del av en 4-mannsbolig til den prisen du skisserer over her. Boligområdene skiller seg ikke særlig ut fra Tiller. Det er ikke mange barn med "innvandrerbakgrunn" her, i snitt 1-2 på hvert trinn, kanskje? Anonymous poster hash: 5a383...adf
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #12 Skrevet 27. mars 2014 Nei takk. Hele den siden av byen er okkupert av innvandrere og "gjenger" føler jeg.. Ikke bra! Anonymous poster hash: 8a21d...a18
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #13 Skrevet 27. mars 2014 Hva med Nardo/Risvollan? Her får du en fireroms leilighet for 2,2 hvis du er heldig. Kanskje ikke den peneste bebyggelsen, men miljøet er bra og skolene flotte. Anonymous poster hash: 7adf6...042
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #14 Skrevet 27. mars 2014 Hva med Nardo/Risvollan? Her får du en fireroms leilighet for 2,2 hvis du er heldig. Kanskje ikke den peneste bebyggelsen, men miljøet er bra og skolene flotte. Anonymous poster hash: 7adf6...042 Flytter gjerne til Nardo. Bodde på Moholt før og trivdes godt der. Men har ikke sett noe til den prisen på Nardo....? HI Anonymous poster hash: 74bc1...dcb
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #15 Skrevet 27. mars 2014 Hei HI Fire vennepar av meg har flyttet fra Saupstad det siste året til andre steder, mye på grunn av at det ikke er verdens beste miljø der for barn. Tror det var veldig fint å bo der med barn for 10-20 år siden, men nå er skolen og barnehagene dessverre preget av at det er en "fattig" bydel med mange ressurssvake foreldre. Jeg har jobbet innenfor eiendomsmegling og vi solgte mange leiligheter der, de fleste flyttet dit pga de ikke hadde økonomi til å kjøpe noe annet og de fleste flyttet igjen innen 1-2 år. Det virker som om Kattem har blitt noe bedre, der er det mange rekkehus og ikke bare boligblokker. Romolslia er helt ok, kanskje ikke den "peneste" plassen utvendig. Sjetnemarka anbefales, spesielt siden dere har barn. Ellers er det faktisk flere leiligheter på Lade-siden som faktisk er like dyre som de på Saupstad (mye pga folk tror at de kommer til å gå over takst, men så er det faktisk de leilighetene som ligger på Saupstad som har de "store" budrundene!! Dette har jeg sett flere ganger!) Anbefaler å dra på MANGE visninger, selv i områder der det opprinnelig ikke hadde tenkt dere + boliger som er litt dyrere pga dere kan være heldige å få de 100.000-200.000 kr under takst! I følge mine gamle kollegaer kommer det til å bli lagt ut mange boliger rett før påske og etter påske, så dere kommer nok til å finne noe snart Anonymous poster hash: f497d...d77 Hei Takk for langt svar! Det er ikke så lett dette! Vil jo helst ha en ok leilighet, og mannen min ønsker meg veldig en leilighet med 3 soverom (slik at når vi får besøk av familie, slipper de å sove på sofaen eller soverommet til sønnen vår.) Så da får vi se hvor vi kan få en leilighet som ser ok ut, ikke er knøttliten og som ligger i et ok område. Vi skal nok følge med og så håper jeg at vi finner noe snart! Jeg håper jo også at når vi først flytter et sted, så kan vi bli boende der. Jeg ønsker egentlig ikke at sønnen vår skal bytte skole i det hele tatt, men hvis han først må bytte, så får det holde med en gang! HI Anonymous poster hash: 74bc1...dcb
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #16 Skrevet 27. mars 2014 Hei Takk for langt svar! Det er ikke så lett dette! Vil jo helst ha en ok leilighet, og mannen min ønsker meg veldig en leilighet med 3 soverom (slik at når vi får besøk av familie, slipper de å sove på sofaen eller soverommet til sønnen vår.) Så da får vi se hvor vi kan få en leilighet som ser ok ut, ikke er knøttliten og som ligger i et ok område. Vi skal nok følge med og så håper jeg at vi finner noe snart! Jeg håper jo også at når vi først flytter et sted, så kan vi bli boende der. Jeg ønsker egentlig ikke at sønnen vår skal bytte skole i det hele tatt, men hvis han først må bytte, så får det holde med en gang! HI Anonymous poster hash: 74bc1...dcb (Jeg som skrev #9) Vi er på utkikk etter hus selv og har et budsjett, så vet alt om hvor vanskelig det er å finne en ny bolig! Veldig greit å finne et sted hvor man kan bo en stund. Og at man liker området man skal bo i! Det er sannhet i utsagnet "beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet"! Her er en leilighet som kom ut i dag: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=47452958&searchclickthrough=true I dette borettslaget har de et veldig godt naboskap og det er mange barn der! De jeg kjenner som bor/har bodd der stortrives Sitter på Finn.no dagen lang for å finn en enebolig jeg, så skal holde øynene åpen for leiligheter med 3 soverom og under ca 2,2 mill for deg Anonymous poster hash: f497d...d77
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #17 Skrevet 27. mars 2014 Har bodd i saupstadringen i mange år, og kjenner meg overhodet ikke igjen i alt det negative som blir skrevet her. :-) Jeg føler Kolstad- Saupstad er et godt og trygt nabolag. Folk bor tett og passer godt på hverandre. Det er oversiktelig. Masse lekeplasser. Det er sentralt og har alt du trenger innenfor rekkevidde. Jeg er kjempefornøyd med både skole og barnehage, og har aldri følt meg utrygg. Det er også et flott idrettsmiljø der, og masse som skjer for både små og store. Jeg hadde på ingen måte vært skepisk til å kjøpe noe her! :-) Anonymous poster hash: b1308...de0
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #18 Skrevet 3. april 2014 Hei HI Fire vennepar av meg har flyttet fra Saupstad det siste året til andre steder, mye på grunn av at det ikke er verdens beste miljø der for barn. Tror det var veldig fint å bo der med barn for 10-20 år siden, men nå er skolen og barnehagene dessverre preget av at det er en "fattig" bydel med mange ressurssvake foreldre. Jeg har jobbet innenfor eiendomsmegling og vi solgte mange leiligheter der, de fleste flyttet dit pga de ikke hadde økonomi til å kjøpe noe annet og de fleste flyttet igjen innen 1-2 år. Det virker som om Kattem har blitt noe bedre, der er det mange rekkehus og ikke bare boligblokker. Romolslia er helt ok, kanskje ikke den "peneste" plassen utvendig. Sjetnemarka anbefales, spesielt siden dere har barn. Ellers er det faktisk flere leiligheter på Lade-siden som faktisk er like dyre som de på Saupstad (mye pga folk tror at de kommer til å gå over takst, men så er det faktisk de leilighetene som ligger på Saupstad som har de "store" budrundene!! Dette har jeg sett flere ganger!) Anbefaler å dra på MANGE visninger, selv i områder der det opprinnelig ikke hadde tenkt dere + boliger som er litt dyrere pga dere kan være heldige å få de 100.000-200.000 kr under takst! I følge mine gamle kollegaer kommer det til å bli lagt ut mange boliger rett før påske og etter påske, så dere kommer nok til å finne noe snart Anonymous poster hash: f497d...d77 Hei Takk for langt svar! Det er ikke så lett dette! Vil jo helst ha en ok leilighet, og mannen min ønsker meg veldig en leilighet med 3 soverom (slik at når vi får besøk av familie, slipper de å sove på sofaen eller soverommet til sønnen vår.) Så da får vi se hvor vi kan få en leilighet som ser ok ut, ikke er knøttliten og som ligger i et ok område. Vi skal nok følge med og så håper jeg at vi finner noe snart! Jeg håper jo også at når vi først flytter et sted, så kan vi bli boende der. Jeg ønsker egentlig ikke at sønnen vår skal bytte skole i det hele tatt, men hvis han først må bytte, så får det holde med en gang! HI Anonymous poster hash: 74bc1...dcb Hva med denne TS? http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=47603966&searchclickthrough=true Den har "bare" 2 soverom, men er til gjengjeld stor og man kan evt bruke stuen som gjestesoverom (feltseng, madrass, sovesofa etc). Dette er i et veldig hyggelig område med mange barnefamilier! Anonymous poster hash: f497d...d77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå