Gå til innhold

Må bare slå et slag for godtlevert! Flere her som har oppdaget denne muligheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt dette i noen uker nå, i tillegg til fruktkurven deres.. åh lykke!

Vi får da levering på mandager, middag for tre dager, vi spiser rester en av dagene siden det er rikelig med mat, så dermed 4 dager.

Ja det er dyrere middager enn det i utgangspunktet kunne vært, men vi har brukt mindre penger på mat disse ukene fordi vi er sjeldnere på butikken og vi har ikke mulighet til å ta lettvinte (ofte dyrere) løsninger noen av de dagene.

I tillegg så får vi prøvd nye smaker og inspirerende retter.

Denne uka ser slik ut:

Mandag (leveringen kan komme forholdsvis seint, så vi har egen middag denne dagen) - Tomatsuppe og pannekaker

Tirsdag - Torsk i form med gulrot og blomkål

Onsdag - Fylt kylling med pastasalat

Torsdag - Rester etter disse middagene (halve torskeformen igjen.

Fredag - Denne dagen har vi fast pizza og salat :)

Lørdag - Hjemmelaget burger

Søndag - Pølser på bål i skogen

Råvarene er av god kvalitet og oppskriftene tas godt vare på!

Bare for å få med det så er jeg alene med et barn, og har absolutt ikke god råd, så dette er en mulig for de fleste!

Så er du matlei så anbefaler jeg dette virkelig! :)

Anonymous poster hash: ade8e...f6a
Skrevet

Vi får da levering på mandager, middag for tre dager, vi spiser rester en av dagene siden det er rikelig med mat, så dermed 4 dager.

Ja det er dyrere middager enn det i utgangspunktet kunne vært, men vi har brukt mindre penger på mat disse ukene fordi vi er sjeldnere på butikken og vi har ikke mulighet til å ta lettvinte (ofte dyrere) løsninger noen av de dagene.

Denne uka ser slik ut:

Mandag (leveringen kan komme forholdsvis seint, så vi har egen middag denne dagen) - Tomatsuppe og pannekaker

Bare for å få med det så er jeg alene med et barn, og har absolutt ikke god råd, så dette er en mulig for de fleste!

Hva betaler dere da? Og hvor mange er dere?

Anonymous poster hash: 82da9...152

Skrevet

Ser ikke poenget!

Du må jo lage middagen uansett,da kan du like godt handle matvarene på butikken selv å spare drøssevis av penger!

Anonymous poster hash: 36300...e65
Skrevet

Skulle gjerne fått leveranser, men de leverer ikke nord for Tromsø

Anonymous poster hash: d309d...208

Skrevet

Vi er tp

Denne uka ser slik ut:

Hva betaler dere da? Og hvor mange er dere?

Anonymous poster hash: 82da9...152

Vi er to, sønnen min på 6 og meg. Betaler 640,- 

Skrevet

Eneste forskjellen jeg ser er at noen "bestemmer" hva du skal ha til middag og leverer råvarene på døren for deg. Men man må jo likevel lage maten og reise i butikken for å handle annet.

Så for meg er ikke dette et alternativ før middagen evt blir ferdig levert på døren :D

Men er jo supert om det fungerer for dere :)

Skrevet

Ser ikke poenget!

Du må jo lage middagen uansett,da kan du like godt handle matvarene på butikken selv å spare drøssevis av penger!

Leste du innlegget mitt? Forstår at om jeg hadde planlagt nøye, finner nye oppskrifter på nett, handlet og gjennomført dette hver uke, så hadde jeg spart på det, men problemet her er gjennomføringa. 

Vi har stått litt fast på middagen før vi begynte med dette, så dette har vært redningen for oss.

Gleder meg til å begynne å lage maten, få maten, spise maten, og i forhold til hvordan vil har hatt det før vi begynte med dette så har vi spart penger!

Er du allerede flink til alt dette så er det selvfølgelig ikke noe poeng.

Skrevet

Er ikke imponert av menyen til den prisen..

Skrevet

Ser ikke poenget!

Leste du innlegget mitt? Forstår at om jeg hadde planlagt nøye, finner nye oppskrifter på nett, handlet og gjennomført dette hver uke, så hadde jeg spart på det, men problemet her er gjennomføringa. 

Vi har stått litt fast på middagen før vi begynte med dette, så dette har vært redningen for oss.

Gleder meg til å begynne å lage maten, få maten, spise maten, og i forhold til hvordan vil har hatt det før vi begynte med dette så har vi spart penger!

Du FÅR jo ikke maten du må lage den!

Det eneste du får er matvarene og en oppskrift.

Handle regner jeg med at du klarer selv,å oppskriften klarer selv en 5 åring å Google seg frem til.

Hadde det derimot vært ett selskap som leverte sunn middager FERDIG på døren så hadde jeg absolutt vurdert det noen dager i uken hvertfall :D

Skrevet

Eneste forskjellen jeg ser er at noen "bestemmer" hva du skal ha til middag og leverer råvarene på døren for deg. Men man må jo likevel lage maten og reise i butikken for å handle annet.

Så for meg er ikke dette et alternativ før middagen evt blir ferdig levert på døren :D

Men er jo supert om det fungerer for dere :)

Hehe, det hadde jo vært gull innimellom!

I bunn og grunn så er det jo det du sier, men som sagt har dette hatt stor betydning for vår hverdag, middager er tross alt en stor del av dagen/kosten.

Skrevet

Vi er super fornøyd. Vi sparer også penger i og med at vi er mindre i butikken og spiser billig de dagene vi skal ordne selv. Dessuten spiser vi mer variert og sunnere.

Hos oss er det en enorm avlastning at noen andre bestemmer hva vi skal lage (har blitt litt låst i samme mønster noen år nå) og at man slipper så mye handling. Føler også at vi kaster mindre mat nå og får utnyttet råvarene bedre.

Tommelen opp for Godt levert her i huset i allefall.

Skrevet

Hva ville du hatt til den prisen da?

For meg er det viktig med sunn og god mat. Råvarene kommer forresten fra ulike gårder/gode leverandører. 

Sier ikke at vi kommer til å holde på med dette resten av livet, men for en periode eller fler så har det vært inspirerende og deilig!

En annen ting som er bra er at du kan lett hoppe over en uke eller fler uten at det får noen konsekvenser.

Skrevet

Vi er super fornøyd. Vi sparer også penger i og med at vi er mindre i butikken og spiser billig de dagene vi skal ordne selv. Dessuten spiser vi mer variert og sunnere.

Hos oss er det en enorm avlastning at noen andre bestemmer hva vi skal lage (har blitt litt låst i samme mønster noen år nå) og at man slipper så mye handling. Føler også at vi kaster mindre mat nå og får utnyttet råvarene bedre.

Tommelen opp for Godt levert her i huset i allefall.

Helt enig med deg!

HI

Skrevet

Hva ville du hatt til den prisen da?

For meg er det viktig med sunn og god mat. Råvarene kommer forresten fra ulike gårder/gode leverandører. 

Sier ikke at vi kommer til å holde på med dette resten av livet, men for en periode eller fler så har det vært inspirerende og deilig!

En annen ting som er bra er at du kan lett hoppe over en uke eller fler uten at det får noen konsekvenser.

Mye av det på menyen er jo ikke akkurat sunt da.

Skrevet

Denne uka ser slik ut:

Men bare av nygjerrighet,valgte du barnemeny? eller hvilke meny valgte du?

Skrevet

640 kr for middag i fire dager til to personer? Det er svindyrt!

Vi er to voksne og to barn, og vi ukeshandler for 1200 kr. Da snakker vi alt av dagligvarer, både mat, drikke, godteri til helgen og husholdningsartikler. Og vi spiser mer variert enn de menyene til godt levert.

Anonymous poster hash: 2019c...b8d

Skrevet

Ser ikke poenget!

Du FÅR jo ikke maten du må lage den!

Det eneste du får er matvarene og en oppskrift.

Handle regner jeg med at du klarer selv,å oppskriften klarer selv en 5 åring å Google seg frem til.

Hadde det derimot vært ett selskap som leverte sunn middager FERDIG på døren så hadde jeg absolutt vurdert det noen dager i uken hvertfall :D

Får råvarene da. Selvfølgelig klarer vi å google oss fram, men at det er et problem i mange familier å variere maten og finne på noe hver uke, kan man jo lett se bare utifra hvor mange gange i uka det blir spurt etter mat her inne.

Klarer fint å handle, men det tar tid, som jeg heller vil bruke på å lage sunn og god mat med minstemann.

Skrevet

Denne uka ser slik ut:

Men bare av nygjerrighet,valgte du barnemeny? eller hvilke meny valgte du?

Jeg valgte roedemeny, fordi dette virket som den sunneste maten, i tillegg så teller jeg kalorier så det passet ypperlig! :)

Skrevet

For en spennende meny!! *Himle litt med øynene ja* 👼

Anonymous poster hash: 2fd5c...3ca

Skrevet

640 kr for middag i fire dager til to personer? Det er svindyrt!

Vi er to voksne og to barn, og vi ukeshandler for 1200 kr. Da snakker vi alt av dagligvarer, både mat, drikke, godteri til helgen og husholdningsartikler. Og vi spiser mer variert enn de menyene til godt levert.

Anonymous poster hash: 2019c...b8d

Vi ukeshandler også nå for den summen. Tidligere har vi kommet opp i 2000,- Mye mat er billigere i store pakninger osv, ikke så mye billigere med to i husholdningen.

Da er du flink forresten! :) Etter tidligere tråder her inne, er det ikke mange som lever på dette i uka!

Skrevet

Det så kanskje ikke så veldig sunt ut. Du har 3 ting jeg ikke ville servert på samme uke: Pølser, pizza og pannekaker. Ville servert enten pizza, pølser eller pannekaker på samme uke, ikke mer enn det.

Jeg handler selv til ca 1500 per uke og vi er 2 voksne og 2 småbarn. Det inkluderer lunsj til meg og mannen hver dag, middag alle dager og kveldsmat til ungene, pluss frokost og lunsj i helger til barna. Og vi spiser sunt med masse grønnsaker og ingen hel- eller halvfabirkata eller farseprodukter. 

Ikke for å rakke ned på deg og noe du finner nyttig selv. Men siden du sier selv at du ikke har god råd, så er det nok ikke så billig for noen middager.

Anonymous poster hash: 945b7...391
Skrevet

For en spennende meny!! *Himle litt med øynene ja*

Anonymous poster hash: 2fd5c...3ca

Himle så mye du vil, som sagt har jeg vært veldig matlei i det siste, spiser lavkalori og går ofte og tenker på hva man kan og kan ikke spise. For meg ble dette noe nytt! Lykke! 

Skrevet

Det så kanskje ikke så veldig sunt ut. Du har 3 ting jeg ikke ville servert på samme uke: Pølser, pizza og pannekaker. Ville servert enten pizza, pølser eller pannekaker på samme uke, ikke mer enn det.

Jeg handler selv til ca 1500 per uke og vi er 2 voksne og 2 småbarn. Det inkluderer lunsj til meg og mannen hver dag, middag alle dager og kveldsmat til ungene, pluss frokost og lunsj i helger til barna. Og vi spiser sunt med masse grønnsaker og ingen hel- eller halvfabirkata eller farseprodukter. 

Ikke for å rakke ned på deg og noe du finner nyttig selv. Men siden du sier selv at du ikke har god råd, så er det nok ikke så billig for noen middager.

Anonymous poster hash: 945b7...391

Du det er jeg enig i! Pannekaker har vi én gang i året, og det ble denne mandagen, som en venn var med hjem fra barnehagen. Pizza fordi det er fast (akkurat som taco hos andre). Pølser som sagt fordi vi skal på tur, syns det vanskelig å finne noe like enkelt og lettspiselig på bålet.

Forstår at jeg kan få det billigere, men det har jeg altså ikke fått til, handlet for mye, kastet for mye, spist for mye usunt og vært altfor mye sur! :) For oss er det masse inspirasjon og hente for oss her!

Skrevet

Vi har også dette, og samme menyen som HI, altså torsk, kylling og hjemmelagde hamburgere denne uken. God mat, og gode råvarer. Vi har rikelig med mat til to voksne og ett barn, og er veldig fornøyd med å slippe planleggingen av middager. Har annen mat i helgene, taco, pizza, sushi osv.

Skrevet

Hvordan er oppskriftene å følge? Vi har prøvd middag fra kolonihagen.no, men synes at beskrivelsen i oppskriften var dårlige. Feks var deg søtpotemos til en av menyene og da sto det: del i biter og kok til de er møre. For oss som ikke har kokt søtpotet før hadde det vært greit med en ca koketid. Mulig jeg er dårlig på matlaging, men litt mer detaljerte oppskrifter hadde vært ok.

Lurte på om vi skulle prøve godt levert, da vi og er en av de som trenger at noen bestemmer for oss for å klare å finne på noe nytt til middag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...