Gå til innhold

Noen som har vært overstimulerte?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter her, tungpustet og begynner å få utflatet navel pga veldig oppblåst/overfylt mage. Har time på sykehuset i morgen, men jeg er redd jeg overreagerer.. Liker ikke å være til bry. Det synes så godt på meg også da jeg i utgangspunktet er høy og slank.. Jeg har vondt innimellom, men frem til nå har jeg bare tatt det som graviditetstegn (positiv test på tirsdag). Noen som har vært overstimulert med væske i buk og lunger som kan "bekrefte eller avkrefte" at det er det jeg tror det er?

Fortsetter under...

Dersom du er tungpust, har hoven og stinn mage er du nok det... Men tror nok det er lurt at du drar på sykehus med tanke på at du har blitt tungpust...

Jeg var overstimulert middels grad visstnok ved uttak, vondt i magen og stinn... Ubehagelig å sette seg og bevege seg egentlig, men det roa seg etter noen dager...

Håper det roer seg til deg også, ta det med ro :)

Annonse

Kan jeg spørre om du er ruger eller gravid nå? Jeg er på rd 4, og var veldig Overstimulert ved uttak, og sengeliggende de 3 første dagene, ligger fortsatt rett ut men ikke like vondt nå. Sliter veldig med oppblåsthet og sliter sånn passe med pusten, føler jg burde gå til legen, eller er det for tidlig?

Jeg er gravid! De målte HCG igår som var på 280. Skal måle igjen i morgen. Er blitt sendt hjem, men skal på kontroll 3 ganger i uken fremover men må veie meg hver morgen og kveld, samt holde øye med hvor mye jeg drikker. Magen er så stram, stor og spent at det er ubehagelig.. Men det er alt verdt det bare denne spiren klorer seg fast! :)

Jeg var stor og oppblåst etter innsett jeg også, men det er de siste dagene jeg har følt at magen har vokst betraktelig og pusten har blitt tyngre. En graviditet vil også forværre tilstanden.

Annonse

Gratulerer så mye :D

Da er det nok bare Overstimuleringen jeg hadde fra uttaket. :) Greit å vite, ikke vært dårlig på den måten 1 eneste gang før så blir litt nervevrak av dette. Er det bare når det blusser opp igjen at man er gravid eller er det mulig å bli gravid uten at det blusser opp igjen også?

Leser at mange har reagert når de har blitt gravide, derfor jeg er nyskjerrig på om noen har vært veldig Overstimulert av medisiner, for så at det har gått over men ikke kommet tilbake ved graviditet :)

Jeg var moderat overstimulert ved uttak (stinn, oppblåst, vondt i ryggen og magen, hadde over 27 forholdsvis store follikler). Det roet seg 3-4 dager etter innsett, og kom ikke tilbake til tross for at jeg ble gravid.

Okey, det er veldig godt å høre :) Takk for svar. Hadde vel 30 tilsammen men 13 var mindre, 17 kom ut. Eggstokkene lå oppå hverandre og hadde vondt allerede før uttaket. Selve uttaket var helt jævlig også hvor jeg var "seig" som de sa og måtte stikke hardt mange fler ganger enn hva som hadde trengs. 1forsøk bare også, men krysser fingrene alikevel :) begynner å bli levbart igjen, og det er godt :) Nå kjenner jeg bare det innimellom i magen, og veldig støl følelse. Rd 5, så mange dager igjen :)

Gratulerer så mye Krepsen79. Flott å høre. Har du kanskje hatt no smerter oppover rugetiden du da kanskje? Rugedag 6, akkurat 1 uke tiden uttaket også. Føler meg mye bedre. Ikke tungpustet mer, eller vondt, men veldig oppblåst, støl, og stikker, og røsker godt i magen innimellom. Vondt å strekke seg. Men løsner seg nok det også :) krysser fingrene selvom kroppen er mye bedre!

Var på UL i går, 7+2. Alt så bra ut, men hun bemerka at jeg fortsatt hadde en del væske i buken, både fritt og i eggstokkene. Det kan vel forklare at jeg har hatt litt sting og ubehag, men hun var overrasket over at jeg ikke hadde hatt mer vondt. Men da går det tydeligvis saktere ned enn hva jeg hadde trodd.

Tusen takk, så godt å høre at det går fremover. Mye bedre jeg nå, føler at jeg kan gå normalt, gjøre mer ting og bare nyte. Og det er kjempe deilig. Har opplevd 1 ny ting som jeg aldri har opplevd før da, og det er remser med blodårer på puppene, det er merkelige greier. Men er nok for tidlig enda til at det kan være et godt tegn. Kan ha vært Overstimuleringen også, for det har jo heller ikke skjedd før :P

Da har jeg vært inn og ut av SiV mange mange ganger, hvor de ikke ville gjør noe annet enn å holde meg til overvåkning. Jeg ringte Fertilitetsklinikken i Porsgrunn som tok meg inn med en gang. I dag har jeg tappet 3,5 liter væske fra buken og følte meg som et nytt menneske med en gang. Er fremdeles sår i magen og det strekker litt vondt innimellom men jeg har jo fremdeles store eggstokker. Håper de krymper inn snart.. :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...