Gå til innhold

Overrasket

bellina

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg meg en positiv overraskelse, vi venter en skikkelig attpåklatt! Vi har holdt på å prøve i 4-5 år og var overbeviste om at at vi ikke kunne få flere. For oss var det aldri noe alternativ med kunstig befruktning så vi har nå holdt på i årevis uten prevensjon. I en alder av 39 venter vi nå barn nr. 3. Fra før har vi en 13 og 10 åring! Vi hadde faktisk gitt opp og neste måned var planen å sette inn en hormonspiral for å slippe unna blødninger ihvertfall;-) Tydeligvis en som skjønte at nå gikk døra snart igjen... Jeg fikk en litt rar blødning (sikkert festeblødning) men tenkte at nå er det sikkert overgangsalderen men syns puppene var blitt litt store og kjøpte en test mest for å utelukke det. Jammen ble det positivt svar! He-he, må le litt. Det føles helt annerledes i moden alder enn da jeg var 25. Vi har god økonomi, trygge jobber, bil og hus - to barnevakter etterhvert, kjenner at dette er bare glede! Måtte bare dele med noen- bare meg og min mann som vet. Når fortalte dere det til egne barn? Vet at 10åringen aaaldri vil klare å holde tett om dette i ukesvis..

Fortsetter under...

Gratulerer! Jeg er også 39, men blir 40 før fødselen i november. Har tre fra før på 17, 13 og 1,5. Vi har fortalt det til de to store fordi jeg er sjukemeldt. De ble så bekymra at jeg bare måtte berolige dem. Men de kan holde på en hemmelighet, så jeg tror det går bra!

13åringen vår ville nok klare å holde det hemmelig, men 10åringen er veldig skravlete. Min mann mener at vi ikke kan fortelle til den ene og ikke den andre. Vi holder det for oss selv foreløpig men skulle jeg bli mye kvalm så må vi nok si det slik at de ikke uroer seg.

Så gøy å høre at barna har blitt glade når de får vite det:-) Jeg er spent på reaksjonen. Minsta har hele tiden sagt at hun vil være minst for alltid-at hun foretrekker katt-når søskentema har vært tatt opp;-) mulig hun er en smule bortskjemt på oppmerksomhet, så jeg utelukker ikke at det vil kunne oppstå noe søskensjalusi selv om aldersforskjellen er stor.

Blir 40 før barnet kommer men føler meg i bedre form nå enn med førstemann. Likevel kan jeg regne med keisersnitt siden jeg har hatt to keisersnitt fra før? Noen som har erfaring med keisersnitt i moden alder?

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...