Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #1 Skrevet 26. mars 2014 Mannen min har gått årevis med ME symptomer. Prøvd alt av behandling. Til slutt leste han litt om Candida, og fant ut at han muligens hadde dette. Ikke mange fastleger nevner dette som en mulighet. Mannen min har nå gått på en candida-kur, kuttet absolutt alt av sukker og karbohydrater i en måned, samtidig som han tar pro-biotika. Nå er han endelig på bedringens vei Det skader ikke å forsøke denne kuren.. Bare et tips for dem som ikke vil gi opp å prøve finne en vei ut.. Anonymous poster hash: 48e1a...1fe
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #2 Skrevet 26. mars 2014 Da har han ikke ME. Anonymous poster hash: 8ef42...3d1
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #3 Skrevet 26. mars 2014 Jeg merket ikke noe forskjell ved å kutte karbohydrater, men absolutt verdt et forsøk. Vet aldri hva som funker for akkurat en selv, men er varierer veldig fra person til person Anonymous poster hash: fa478...f01
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #4 Skrevet 26. mars 2014 Da har han ikke ME. Anonymous poster hash: 8ef42...3d1 Det er flere årsaker til at folk utvikler ME. (Ikke bare borreliose eller Epstein Barr). Candida er en av dem. Anonymous poster hash: 48e1a...1fe
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #5 Skrevet 26. mars 2014 Jeg merket ikke noe forskjell ved å kutte karbohydrater, men absolutt verdt et forsøk. Vet aldri hva som funker for akkurat en selv, men er varierer veldig fra person til person Anonymous poster hash: fa478...f01 Det var synd. Da er det nok noe annet enn Candida som er årsaken for deg. Men jeg mener kuren er verd å prøve. Den kan faktisk være løsningen for flere Anonymous poster hash: 48e1a...1fe
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #6 Skrevet 26. mars 2014 Prøvde den, og ble sykere. Anonymous poster hash: b5bc6...96c
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #7 Skrevet 26. mars 2014 En Candida-infeksjon er ikke ME, og man kan teste om man er angrepet av candida eller annen sopp i kroppen hod legen. En enda enklere test er å spytte i kaldt vann om morgnen før man spiser noe som helst eller har pusset tenner. Man lar spyttet ligge i glasset med vann en halv time og om det fortsatt "flyer" oppå vannet har man mest sansynlig ingen soppinfeksjon. Hvis spyttet danner tråder nedover i vannet har man kanskje en lokal pågående infeksjon, men hvis spyttet synker og danner "slimmasser" på bunnen av vannet har man mest sansynlig en infeksjon i hele kroppen. - enkelt og greit å prøve, og det kan gi en god indikator på om det vil gi resultater å droppe sukker og karbohydrater (man må forresten droppe en hel del annet også som rødt kjøtt, gjær, gluten, laktose, ferdigprodukter osv..). De fleste kurer mot ME kurerer egentlig noe helt annet som har mye av de samme symptomene. Det skader ikke å prøve, men for en ME pasient så er det ikke bare å skifte kosthold, eller å spise papaya, eller å ta litt mer jern, eller å "tenke seg frisk". Man kan nok desverre gå litt lei av velmenende råd og tips, ikke fordi man ikke vil bli frisk, men fordi man blir dytta på tips fra alle og enhver om alle forskjellige mulige ting, og det er helt umulig å skulle forsøke alt... Desverre.. Men å spytte i et glass kan alle klare, og da slipper man å legge om kosthold å styre en hel mnd. helt unødvendig ;-) Anonymous poster hash: 4f2ca...8b0
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #8 Skrevet 26. mars 2014 Les denne: http://www.imet.ie/imet_website/management/faq_pages/candida_albicans.htm Anonymous poster hash: 48e1a...1fe
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #9 Skrevet 27. mars 2014 En Candida-infeksjon er ikke ME, og man kan teste om man er angrepet av candida eller annen sopp i kroppen hod legen. En enda enklere test er å spytte i kaldt vann om morgnen før man spiser noe som helst eller har pusset tenner. Man lar spyttet ligge i glasset med vann en halv time og om det fortsatt "flyer" oppå vannet har man mest sansynlig ingen soppinfeksjon. Hvis spyttet danner tråder nedover i vannet har man kanskje en lokal pågående infeksjon, men hvis spyttet synker og danner "slimmasser" på bunnen av vannet har man mest sansynlig en infeksjon i hele kroppen. - enkelt og greit å prøve, og det kan gi en god indikator på om det vil gi resultater å droppe sukker og karbohydrater (man må forresten droppe en hel del annet også som rødt kjøtt, gjær, gluten, laktose, ferdigprodukter osv..). De fleste kurer mot ME kurerer egentlig noe helt annet som har mye av de samme symptomene. Det skader ikke å prøve, men for en ME pasient så er det ikke bare å skifte kosthold, eller å spise papaya, eller å ta litt mer jern, eller å "tenke seg frisk". Man kan nok desverre gå litt lei av velmenende råd og tips, ikke fordi man ikke vil bli frisk, men fordi man blir dytta på tips fra alle og enhver om alle forskjellige mulige ting, og det er helt umulig å skulle forsøke alt... Desverre.. Men å spytte i et glass kan alle klare, og da slipper man å legge om kosthold å styre en hel mnd. helt unødvendig ;-) Anonymous poster hash: 4f2ca...8b0 Jeg tok denne testen i dag tidlig, og resultatet ble slik som på bildet. Fikk kyssesyken for snart 1,5 år siden og er fortsatt dårlig. Har lissom aldri kommet meg. Hva burde jeg gjøre videre nå?? Endre kostholdet? Ta kontakt med legen? Anonymous poster hash: d20ba...cf7
Elina Skrevet 27. mars 2014 #10 Skrevet 27. mars 2014 Jeg hadde ME......ble frisk ved å spise 80 10 10. Frukt grønskaer og litt nøtter og frø, enkelt og greit. Ble gradvis bedre og helt fri for symtomer i løpet av 4-5mnd. Fastlegen var ingen hjelp når jeg var syk. Man er sin egen beste lege.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #11 Skrevet 27. mars 2014 Siden ME er en utlukkelsesdiagnose må det vel være lov å tipse om ting her. Så får de med ME bare overse det, om de ikke ønsker en annen diagnose enn ME, eller tipset allerede er utprøvd. Anonymous poster hash: 21527...5ed
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #12 Skrevet 27. mars 2014 Jeg hadde ME......ble frisk ved å spise 80 10 10. Frukt grønskaer og litt nøtter og frø, enkelt og greit. Ble gradvis bedre og helt fri for symtomer i løpet av 4-5mnd. Fastlegen var ingen hjelp når jeg var syk. Man er sin egen beste lege. Kan du fortelle litt om 80 10 10? Anonymous poster hash: d20ba...cf7
Elina Skrevet 27. mars 2014 #13 Skrevet 27. mars 2014 Jeg hadde ME......ble frisk ved å spise 80 10 10. Frukt grønskaer og litt nøtter og frø, enkelt og greit. Ble gradvis bedre og helt fri for symtomer i løpet av 4-5mnd. Fastlegen var ingen hjelp når jeg var syk. Man er sin egen beste lege. Kan du fortelle litt om 80 10 10? Anonymous poster hash: d20ba...cf7 Enkelt fortalt er det et kosthold bassert på 80% karbohydrater 10% protein og 10% fett (vet flere kan ligge på litt mere men imellom 10-15% er vanlig) Og alt i rå form. Spiser mye frukt og lager smoothies, spiser frukt på kvelden før man avslutter med salat. Lager mye rå supper osv. Spiser mye bladgrønsaker som spinat, kål og salater av alle slag, hiver det også nedi smoothies. Viktig å få i seg nok kalorier hver dag, bør ligge på 2000 eller mer. Nå er det en stund siden jeg ble frisk, så jeg spiser også litt kokt mat til middag(kun et måltid). Men da også 80 10 10, bare kokt (mcdougall stil) Men det er ikke kun mat som programmet tar for seg. Man må drikke nok vann, rundt 2 liter om dagen. Søvn er også en faktor, du skal legge deg tidlig og stå opp tidlig, men helst ikke bruke vekkeklokke. Jeg la meg da rundt klokka ni, når jeg var syk så sov jeg 10-11 timer før jeg sto opp. Jeg tilot meg selv å sove det jeg trengte. Nå sover jeg ikke så mye, men nå er jeg jo frisk Frisk luft og sollys hver dag. Enten du går deg en tur eller bare sitter utenfor huset. Det jeg tok av tilskudd i begynnelsen (hadde jernmangel) var et tilskudd med jern og b12 (det var økologisk og rått, kjøpt på iherb) Fikk gradvis energien tilbake og etter 6mnd så var jeg helt frisk. Til og med som høygravid hadde jeg mere energi enn når jeg hadde ME. Ellers så kan jeg si at jeg normaliserte vekta og gikk ned sikkert 10-15kg, så å si alt fett.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #14 Skrevet 27. mars 2014 En Candida-infeksjon er ikke ME, og man kan teste om man er angrepet av candida eller annen sopp i kroppen hod legen. En enda enklere test er å spytte i kaldt vann om morgnen før man spiser noe som helst eller har pusset tenner. Man lar spyttet ligge i glasset med vann en halv time og om det fortsatt "flyer" oppå vannet har man mest sansynlig ingen soppinfeksjon. Hvis spyttet danner tråder nedover i vannet har man kanskje en lokal pågående infeksjon, men hvis spyttet synker og danner "slimmasser" på bunnen av vannet har man mest sansynlig en infeksjon i hele kroppen. - enkelt og greit å prøve, og det kan gi en god indikator på om det vil gi resultater å droppe sukker og karbohydrater (man må forresten droppe en hel del annet også som rødt kjøtt, gjær, gluten, laktose, ferdigprodukter osv..). De fleste kurer mot ME kurerer egentlig noe helt annet som har mye av de samme symptomene. Det skader ikke å prøve, men for en ME pasient så er det ikke bare å skifte kosthold, eller å spise papaya, eller å ta litt mer jern, eller å "tenke seg frisk". Man kan nok desverre gå litt lei av velmenende råd og tips, ikke fordi man ikke vil bli frisk, men fordi man blir dytta på tips fra alle og enhver om alle forskjellige mulige ting, og det er helt umulig å skulle forsøke alt... Desverre.. Men å spytte i et glass kan alle klare, og da slipper man å legge om kosthold å styre en hel mnd. helt unødvendig ;-) Anonymous poster hash: 4f2ca...8b0 Jeg tok denne testen i dag tidlig, og resultatet ble slik som på bildet. Fikk kyssesyken for snart 1,5 år siden og er fortsatt dårlig. Har lissom aldri kommet meg. Hva burde jeg gjøre videre nå?? Endre kostholdet? Ta kontakt med legen? Anonymous poster hash: d20ba...cf7 Du kan ta kontakt med legen, selv om mange fastleger ikke er gode på dette. Eller du kan Google candida-kost på nettet. Kutt alt av karbo, sukker, alkohol, gluten og gjær i minst 3 uker, og ta pro-biotika i tillegg. Ofte føler man seg dårligere før man blir bedre (når giftene forlater kroppen) Anonymous poster hash: 48e1a...1fe
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #15 Skrevet 27. mars 2014 Siden ME er en utlukkelsesdiagnose må det vel være lov å tipse om ting her. Så får de med ME bare overse det, om de ikke ønsker en annen diagnose enn ME, eller tipset allerede er utprøvd. Anonymous poster hash: 21527...5ed Takk Det var bare velmenende. Når det funket for min mann som har slitt mye og lenge, så kan det jo være det funker for flere óg? Anonymous poster hash: 48e1a...1fe
Trimsi Skrevet 27. mars 2014 #16 Skrevet 27. mars 2014 En Candida-infeksjon er ikke ME, og man kan teste om man er angrepet av candida eller annen sopp i kroppen hod legen. En enda enklere test er å spytte i kaldt vann om morgnen før man spiser noe som helst eller har pusset tenner. Man lar spyttet ligge i glasset med vann en halv time og om det fortsatt "flyer" oppå vannet har man mest sansynlig ingen soppinfeksjon. Hvis spyttet danner tråder nedover i vannet har man kanskje en lokal pågående infeksjon, men hvis spyttet synker og danner "slimmasser" på bunnen av vannet har man mest sansynlig en infeksjon i hele kroppen. - enkelt og greit å prøve, og det kan gi en god indikator på om det vil gi resultater å droppe sukker og karbohydrater (man må forresten droppe en hel del annet også som rødt kjøtt, gjær, gluten, laktose, ferdigprodukter osv..). De fleste kurer mot ME kurerer egentlig noe helt annet som har mye av de samme symptomene. Det skader ikke å prøve, men for en ME pasient så er det ikke bare å skifte kosthold, eller å spise papaya, eller å ta litt mer jern, eller å "tenke seg frisk". Man kan nok desverre gå litt lei av velmenende råd og tips, ikke fordi man ikke vil bli frisk, men fordi man blir dytta på tips fra alle og enhver om alle forskjellige mulige ting, og det er helt umulig å skulle forsøke alt... Desverre.. Men å spytte i et glass kan alle klare, og da slipper man å legge om kosthold å styre en hel mnd. helt unødvendig ;-) Anonymous poster hash: 4f2ca...8b0 Jeg tok denne testen i dag tidlig, og resultatet ble slik som på bildet. Fikk kyssesyken for snart 1,5 år siden og er fortsatt dårlig. Har lissom aldri kommet meg. Hva burde jeg gjøre videre nå?? Endre kostholdet? Ta kontakt med legen? Anonymous poster hash: d20ba...cf7 Her er hva en lege som har mye erfaring med cadida pasienter sier om "spyttetesten": There’s a popular home test that is talked about frequently when the topic of candida comes up. On the street it’s called the “spit test,” and it goes like this… In the morning, you wake up and spit into a cup of water. You wait about 30-60 minutes and take a look at what you have in your cup. If the spit has “legs,” then supposedly you have have candida. The only problem with this test, is that it’s not accurate at all. Not even close. The legs can be saliva, mucus or even other bacteria. Not the best (or reliable) way to determine if you have a potentially harmful fungal infection. You can pretty much spit this test in the garbage and use the testing protocol that Dr. McCombs talks about in Part 1 – at least if you’re serious about addressing your health challenges in the most effective way. Her er link til hele artikkelen/intervjuet. http://renegadehealth.com/blog/2011/06/30/is-the-candida-spit-test-accurate Her står det både fakta, om mytene og tips til de med candida.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #17 Skrevet 27. mars 2014 Da har han ikke ME. Anonymous poster hash: 8ef42...3d1 Det påsto heller ikke HI. Han har "ME symptomer". Anonymous poster hash: dea62...b1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå