Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #26 Skrevet 26. mars 2014 Det er ikke så lenge siden han mistet godkjenningen hos NAV. Årsaken er at han har blitt tatt i juksing med tall. Han er ikke fratatt lisensen, men en legeerklæring fra han vil ikke bli vektlagt av NAV. Ang Lightning Process så bør du være klar over at noen også har blitt verre av det, men det leser du neppe om på nettsidene deres.. Jeg kjenner 4 stk som har vært der. 2 fikk ingen endring i sykdomsbildet og 2 opplevde forverring. Hilsen veileder på AAP. Anonymous poster hash: 16f78...8d2 Kan jeg spørre hva som skjer med de som allerede har fått diagnose hos han og fått den godkjent av nav?Må jeg få en diagnose et annet sted nå da? Fikk den diagnosen sommeren for snart 2 år siden Anonymous poster hash: 3b4e3...bc0 Det kan jeg aldri tenke meg. Det er møysommelig prosess å få en ME diagnose, da det er en utelukkelsesdiagnose. Jeg har ikke hørt noe om at de som tidligere har fått diagnose satt av Kavli, må få denne revurdert. Ved vårt kontor krever vi ikke det i alle fall. Anonymous poster hash: 16f78...8d2 Så bra, hadde vært kjedelig å måtte starte på nytt. Tusen takk for svar:) Anonymous poster hash: 3b4e3...bc0
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #27 Skrevet 26. mars 2014 Har du fått AAP uten diagnose? Lightning process kan du ta uansett, kan nok hjelpe for slitenhet også uførepensjon er nok bare å glemme.. Anonymous poster hash: c1ae2...263 Må bare pressisere, jeg er ikke ute etter noen uførepensjon! Jeg savner jobben min, men jeg makter det ikke. Jeg savner å våkne og glede meg til dagen som kommer, nå gruer jeg meg. Konstant fullstendig utslitt, dårlig samvittighet, dårlig selvfølelse, dårlig mamma (selv om jeg gjør alt jeg kan), dårlig koneemne... Ja, jeg er håpløs! Verdiløs føler jeg meg! Jeg må bli frisk, helst i morgen! Ønsker bare hjelp... men er redd for å bli mistenkt for å sikte etter en uførepensjon, for det er IKKe det jeg vil !!!!! HI Anonymous poster hash: 1a338...754
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #28 Skrevet 26. mars 2014 Det er ikke så lenge siden han mistet godkjenningen hos NAV. Årsaken er at han har blitt tatt i juksing med tall. Han er ikke fratatt lisensen, men en legeerklæring fra han vil ikke bli vektlagt av NAV. Ang Lightning Process så bør du være klar over at noen også har blitt verre av det, men det leser du neppe om på nettsidene deres.. Jeg kjenner 4 stk som har vært der. 2 fikk ingen endring i sykdomsbildet og 2 opplevde forverring. Hilsen veileder på AAP. Anonymous poster hash: 16f78...8d2 Ok, da dropper jeg Kavli. Jeg er ute etter en som ikke "gir meg opp", jeg ønsker en som KJEMPER for meg, hjelper meg så jeg kan komme meg på bena igjen. Jeg har ingen livskvalitet slik som det er nå! Det var trist lesning at han hadde jukset med tall Hilsen HI Anonymous poster hash: 1a338...754
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #29 Skrevet 26. mars 2014 Men hvis to spesialister sier du ikke har ME så er det sikkert ikke det, kan det være stoffskifte eller noe annet du mangler? Anonymous poster hash: c1ae2...263
Mia Vigdis Pedersen Skrevet 27. mars 2017 #30 Skrevet 27. mars 2017 Hei, Det er mange kriterier som skal fylles for å få denne diagnosen. Du finner disse skjemaene om du googler "diagnostisering ME". Det er enkelt å se det selv. ME er en nervesykdom og vi blir utmattet av å ha dette problemet. Det er mange andre grunner til å bli utmattet (manglende emosjonell sirkulasjon, allergier f.eks.) Anbefaler deg å stå på for å utrede videre i forhold til andre kriterier enn ME. Det er sikkert kjekke leger der du bor også. Har du prøvd flere? Hilsen M
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #31 Skrevet 27. mars 2017 45 minutter siden, Mia Vigdis Pedersen skrev: Hei, Det er mange kriterier som skal fylles for å få denne diagnosen. Du finner disse skjemaene om du googler "diagnostisering ME". Det er enkelt å se det selv. ME er en nervesykdom og vi blir utmattet av å ha dette problemet. Det er mange andre grunner til å bli utmattet (manglende emosjonell sirkulasjon, allergier f.eks.) Anbefaler deg å stå på for å utrede videre i forhold til andre kriterier enn ME. Det er sikkert kjekke leger der du bor også. Har du prøvd flere? Hilsen M Flott du svarer HI, men innlegget er tre år gammelt. Anonymkode: 0f6af...333
Mia Vigdis Pedersen Skrevet 27. mars 2017 #32 Skrevet 27. mars 2017 Hei, mens du prøver å få en utredning kan det hende det kan hjelpe deg å bruke det treningsopplegget som ME pasienter blir anbefalt: Oppmerksomt nærvær, aktivitetsavpasning, stimulikontroll (søvnopplegg), lettfordøyelig mat. En lege burde kunne hjelpe deg med noen skriv om disse tema... Hilsen M
Yellow Brick Road Skrevet 27. mars 2017 #33 Skrevet 27. mars 2017 (endret) ME er ingen diagnose som det finnes EN behandlingsform for, så sånn sett hjelper det deg lite eller ingenting å få en diagnose. ME har flere årsaker, flere sammensetninger, flere måter å være syk på. Den behandlingen som hjelper den ene, kan gjøre den andre verre. Og der ser jeg at det er et gammelt innlegg... prøvde å slette dette, men det går visst ikke. Endret 27. mars 2017 av Yellow Brick Road
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå