Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har stort sett vært ganske flink til å trene, før jeg begynte IVF prosessen. Så nå siste året har det blitt veldig mye rykk og napp trening, siden jeg ikke har trurt og trene i stimuleringsfasen og tiden etter uttak hvor jeg har følt ubehag over eggstokkene. Før dette gikk jeg på ski, løp eller trente vekter 5-6 ganger i uka.

Nå når jeg endelig har blitt gravid har jeg lyst å komme skikkelig igang med treninga og få rutine på ting igjen.

Men nå har jeg nesten ikke trent siden jul, kondisen og styrke har dalt. Jeg er usikker på hvordan jeg kan trene framover. Leser så mye forskjellig, og PT på senteret jeg trener stoler jeg ikke på (etter og ha sett mye rart ift teknikk). Så hvordan trener dere? Kan vi løfte tungt, løpe intervaller med høy puls + + +, uten å skade fosteret?

Har trent litt siste ukene, men føler det blir litt "dill" fordi jeg er redd for å ta i for hardt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130350-hvordan-trener-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har stort sett vært ganske flink til å trene, før jeg begynte IVF prosessen. Så nå siste året har det blitt veldig mye rykk og napp trening, siden jeg ikke har trurt og trene i stimuleringsfasen og tiden etter uttak hvor jeg har følt ubehag over eggstokkene. Før dette gikk jeg på ski, løp eller trente vekter 5-6 ganger i uka.

Nå når jeg endelig har blitt gravid har jeg lyst å komme skikkelig igang med treninga og få rutine på ting igjen.

Men nå har jeg nesten ikke trent siden jul, kondisen og styrke har dalt. Jeg er usikker på hvordan jeg kan trene framover. Leser så mye forskjellig, og PT på senteret jeg trener stoler jeg ikke på (etter og ha sett mye rart ift teknikk). Så hvordan trener dere? Kan vi løfte tungt, løpe intervaller med høy puls + + +, uten å skade fosteret?

Har trent litt siste ukene, men føler det blir litt "dill" fordi jeg er redd for å ta i for hardt.

Hei : ) jeg trener 7 dager i uken, så og si. Lite opphold i treningen her ; ) trener vekter, tunge..løper, sykler, går på ski...stort sett alt j gjorde før j ble gravid. J har riktignok vært litt tilbakeholden de siste ukene pga småblødninger. Håper og tror dette er festeblødninger..og har nå begynt å trene son vanlig igjen.

Gjorde d samme forrige svangerskap, trente i tillegg dagen før fødsel, ingen problem ; ) tvert imot..d resulterte i at j var raskt tilbake i min hverdagslige kropp og shape ; )

De sier vel at man kan gjøre omtrent det samme som før graviditet fordi kroppen er rustet til det, men om du har hatt lang pause ville jeg ikke kjørt altfor hardt på som du sier. Hva med yoga eller pilates eller noe i den duren som gir supergod trening uten å slenge kroppen rundt? ;P Man kan gjøre det meste når man er gravid også. Er vel tunge løft man anbefales å holde seg litt unna. 

Anonymous poster hash: 49c09...80d

Så lenge du har mer fokus på opprettholdelse og lett styrking av kroppen, og ikke tenker du skal knuse dine egne rekorder, tror jeg du kan trene det du vil så lenge det føles greit. Alle aktiviteter som regnes som risikosport anbefales ikke. Så jeg har ikke stått på snowboard så langt i vinter :sno:  Og jeg skippet den harde opptreningen til halvmaraton i april. Jeg var vant til å løpe, men har aldri løpt to mil før. Tenker det ikke er tiden for å gjøre det når jeg er 20 uker på vei..... :P

J hadde store planer om å løpe sentrumsløpet..har gjort d mange ganger. Men nå er j usikker..er 10-11 uker på veg da..er sikkert ikke noe problem da j løper mye og ofte...men har blødd litt så j tør egentlig ikke ta sjansen..hva tror dere?

Ellers trener j som før..legger ikke på tyngre og tyngre vekter for å slå noen personlig rekk som du sier, men trener nokså tungt.

J hadde gledet meg så veldig til de åpnet crossfit rommet på spenst senteret der j jobber..men den gleden kan j vel fint spre meg for noen mnd til : - /

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...