Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #1 Skrevet 26. mars 2014 Er det mulig? Fins det en oppskrift der man kan legge brødet i formene om kvelden og så bare steke dem neste morgen? Eller rundstykker, som kan stå ferdig rullet på et brett om natten og så stekes om morgenen? Med de fleste oppskrifter må deilegn rulles ut og eltes og så etterheves en stund før de kan settes i ovnen. Men dte har jo ikke jeg tid til på en hverdagsmorgen. Men det må vel finnes noen oppskfter der dette ikke er nødvendig? Anonymous poster hash: bacf8...b1f
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #2 Skrevet 26. mars 2014 Søk på kaldheving... Anonymous poster hash: 76d3a...0e8
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #3 Skrevet 26. mars 2014 Kaldhev i kjøleskap og sleng i ovnen når du står opp. Eventuelt sett inn en langpanne nederst i ovnen og hell i ltt kokende vann når du setter inn brød / rundstykker. Dampen gjør at overflaten på baksten holder seg myk og elastisk litt lenger og kompenserer derfor for at det tar litt lenger tid før det du baker er gjennomvarma og dermed får det ekspandere bedre i ovnen. Anonymous poster hash: 362a9...8a3
Elsker livet Skrevet 26. mars 2014 #4 Skrevet 26. mars 2014 Jeg gjør i alle fall det med lavkarbobrød. Lager deigen og legger den i brødforma om kvelden. Tar et håndkle over og lar det stå og heve på kjøkkenbenken til neste morgen. Det første jeg gjør om morgenen er å sette på ovnen, så er brødet ferdigstekt før vi skal gå. Vil tro det går med vanlig deig også.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #5 Skrevet 26. mars 2014 Brødbakemaskin. Ha i ingrediensene, sett på timeren til når du ønsker ferdig brød (gjerne en halvtime før du står opp slik at det får avkjølt seg litt. Nybakt brød til frokost hver dag. Anonymous poster hash: eb463...79d
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #6 Skrevet 26. mars 2014 Jeg lager deig av 500 g hvetemel, 1/2 ts salt, 1/4 ts tørrgjær og 4 dl kaldt vann. Røres kjapt sammen (blir en løs røre) og lar det stå natten over (ca 10 timer). Neste morgen has røren i muffinsformer (nok til 12), og settes i kald ovn som skrus på 200 grader med over- og undervarme. La stå i 30 min, og du har nydelige, sprø rundstykker. Har aldri forsøkt å ha røren rett i formene om kvelden, men det burde jo også fungere, og sparer deg noen minutter på morgenen. Anonymous poster hash: 102b7...b94
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #7 Skrevet 26. mars 2014 Takk for svar - skal jammen prøve :-) hi Anonymous poster hash: bacf8...b1f
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #8 Skrevet 26. mars 2014 Jeg lager deig av 500 g hvetemel, 1/2 ts salt, 1/4 ts tørrgjær og 4 dl kaldt vann. Røres kjapt sammen (blir en løs røre) og lar det stå natten over (ca 10 timer). Neste morgen has røren i muffinsformer (nok til 12), og settes i kald ovn som skrus på 200 grader med over- og undervarme. La stå i 30 min, og du har nydelige, sprø rundstykker. Har aldri forsøkt å ha røren rett i formene om kvelden, men det burde jo også fungere, og sparer deg noen minutter på morgenen. Anonymous poster hash: 102b7...b94 Ikke noe grovt??? Kun hvetemel er ikke særlig sunt.. Anonymous poster hash: 3ecd7...0b7
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #9 Skrevet 26. mars 2014 Det enkleste er kanskje å ha rundstykker i fryseren som du varmer opp hver morgen. Ovnen på 100-150 grader, tar ikke lange tiden før de er tint Men kaldheving burde jo også være en mulighet! Anonymous poster hash: 7efcd...2aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå