Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #1 Skrevet 26. mars 2014 Det ergrer meg skikkelig at jeg aldri har sett disse tingene kommentert i anmeldelser! For det første: I Rødstrupe tvinges Rakel til å ha sex med en fyr som truer med å spolere barnefordelingssaken for henne dersom hun nekter. I Marekors er hun i Russland under rettssaken, og ser lenge ut til å tape. MEN, i Snømannen kommer det frem at denne russeren ikke er faren til sønnen hennes. Det er jo totalt ulogisk at hun skulle la seg presse til sex, for ikke å snakke om risikere å miste omsorgen for sønnen, når en DNA-test ville løst hele problemet for henne. For det andre: Halvorsen og Beate Lønn får en sønn. Tror det er i Snømannen eller Panserhjerte han er nevnt, han heter Greger. Men i Politi har denne sønnen blitt en jente!! OK, da fikk jeg det ut. Noen flere som har reagert på dette? Anonymous poster hash: 64557...4e7
Cat_Woman Skrevet 26. mars 2014 #2 Skrevet 26. mars 2014 Det første der har jeg også reagert på - det med sønnen/datteren til Halvorsen og Beate har jeg ikke registrert! Så merkelig å glemme kjønnet på en av karakterene
yogajente Skrevet 26. mars 2014 #3 Skrevet 26. mars 2014 Wow det har jeg ikke lagt merke til engang! Må sies at det har gått tid mellom hver bok, og ikke lest de første i rekkefølge heller. Merkelig at nesbø skulle være så slepphendt å bytte kjønn på ungen... Tror jeg må lese de på nytt nå!
Nyttårs barn Skrevet 26. mars 2014 #4 Skrevet 26. mars 2014 Vet du hva, jeg er faktisk litt provosert over det voldsomme fokuset det er på Nesbø og hans utgivelser. Det er så mye utrolig bra litteratur som kunne hatt god nytte av denne markedføringen. Nesbø selger uansett.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #6 Skrevet 26. mars 2014 Det var jo gjort et poeng av at hun måtte gjennomgå alt dette fordi det var så viktig å skjule hvem som faktisk var Olegs far. Ikke lagt merke til at det har vært omtalt noen sønn. Anonymous poster hash: a2254...ad8
Virginia. Skrevet 26. mars 2014 #7 Skrevet 26. mars 2014 Det ergrer meg skikkelig at jeg aldri har sett disse tingene kommentert i anmeldelser! For det første: I Rødstrupe tvinges Rakel til å ha sex med en fyr som truer med å spolere barnefordelingssaken for henne dersom hun nekter. I Marekors er hun i Russland under rettssaken, og ser lenge ut til å tape. MEN, i Snømannen kommer det frem at denne russeren ikke er faren til sønnen hennes. Det er jo totalt ulogisk at hun skulle la seg presse til sex, for ikke å snakke om risikere å miste omsorgen for sønnen, når en DNA-test ville løst hele problemet for henne. For det andre: Halvorsen og Beate Lønn får en sønn. Tror det er i Snømannen eller Panserhjerte han er nevnt, han heter Greger. Men i Politi har denne sønnen blitt en jente!! OK, da fikk jeg det ut. Noen flere som har reagert på dette? Anonymous poster hash: 64557...4e7 Nei, har ikke lagt merke til dette. Men jeg har derimot irritert meg over villende statistikk og fakta i flere bøker (eks. i Snømannen hevdes det at 7% av alle barn har en annen far enn den de tror er sin far, noe som er fullstendig gale tall) m.m., og jeg har reagert litt på mangelen på troverdige kvinnelige nyanserte karakterer i bøkene hans og et stereotypisk kvinnesyn. Ellers liker jeg flere av bøkene hans, han er dyktig til å lage gode plott og fange leseren. Og jeg synes han er en allsidig, driftig og rimelig kjekk og karismatisk mann- som jeg gjerne kunne ha diskutert disse tingene jeg har nevnt over med over ett glass vin eller en kopp te .
Virginia. Skrevet 26. mars 2014 #8 Skrevet 26. mars 2014 (endret) Vet du hva, jeg er faktisk litt provosert over det voldsomme fokuset det er på Nesbø og hans utgivelser. Det er så mye utrolig bra litteratur som kunne hatt god nytte av denne markedføringen. Nesbø selger uansett. Jeg er litt lei av at ethvert fokus på noe ofte blir møtt med argumentet om at noe annet er "viktigere". Det ene behøver ikke å utelukke det andre. Og gjør noe med det selv da vel... ! Kan ikke si jeg har lagt merke til at du selv har opprettet noen tråder om disse forfatterne du synes fortjener mer markedføring.... . Men skal si meg enig i at det er mange forfattere som hadde fortjent langt mer publisitet. Endret 26. mars 2014 av Ibsenfrue
<3 skatten min<3 Skrevet 26. mars 2014 #9 Skrevet 26. mars 2014 Det ergrer meg skikkelig at jeg aldri har sett disse tingene kommentert i anmeldelser! For det første: I Rødstrupe tvinges Rakel til å ha sex med en fyr som truer med å spolere barnefordelingssaken for henne dersom hun nekter. I Marekors er hun i Russland under rettssaken, og ser lenge ut til å tape. MEN, i Snømannen kommer det frem at denne russeren ikke er faren til sønnen hennes. Det er jo totalt ulogisk at hun skulle la seg presse til sex, for ikke å snakke om risikere å miste omsorgen for sønnen, når en DNA-test ville løst hele problemet for henne. For det andre: Halvorsen og Beate Lønn får en sønn. Tror det er i Snømannen eller Panserhjerte han er nevnt, han heter Greger. Men i Politi har denne sønnen blitt en jente!! OK, da fikk jeg det ut. Noen flere som har reagert på dette? Anonymous poster hash: 64557...4e7 Endelig noen andre som har sett det! Jeg elsker bøkene, men disse tingene du peker på har irritert meg og! Ingen har skjønt noe når jeg har prøvd å forklare .
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #10 Skrevet 26. mars 2014 Det var jo gjort et poeng av at hun måtte gjennomgå alt dette fordi det var så viktig å skjule hvem som faktisk var Olegs far. Ikke lagt merke til at det har vært omtalt noen sønn. Anonymous poster hash: a2254...ad8 Ja, det var det, men det var bare ikke troverdig. ingen mor tar sjansen på å miste hovedomsorgen for sønnen, slik at han må bo med en far han ikke kjenner i Russland, bare fordi hun ikke vil såre noen. HI Anonymous poster hash: 64557...4e7
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #11 Skrevet 26. mars 2014 Det ergrer meg skikkelig at jeg aldri har sett disse tingene kommentert i anmeldelser! For det første: I Rødstrupe tvinges Rakel til å ha sex med en fyr som truer med å spolere barnefordelingssaken for henne dersom hun nekter. I Marekors er hun i Russland under rettssaken, og ser lenge ut til å tape. MEN, i Snømannen kommer det frem at denne russeren ikke er faren til sønnen hennes. Det er jo totalt ulogisk at hun skulle la seg presse til sex, for ikke å snakke om risikere å miste omsorgen for sønnen, når en DNA-test ville løst hele problemet for henne. For det andre: Halvorsen og Beate Lønn får en sønn. Tror det er i Snømannen eller Panserhjerte han er nevnt, han heter Greger. Men i Politi har denne sønnen blitt en jente!! OK, da fikk jeg det ut. Noen flere som har reagert på dette? Anonymous poster hash: 64557...4e7 Endelig noen andre som har sett det! Jeg elsker bøkene, men disse tingene du peker på har irritert meg og! Ingen har skjønt noe når jeg har prøvd å forklare . Hah! High five! Anonymous poster hash: 64557...4e7
Nyttårs barn Skrevet 26. mars 2014 #12 Skrevet 26. mars 2014 Vet du hva, jeg er faktisk litt provosert over det voldsomme fokuset det er på Nesbø og hans utgivelser. Det er så mye utrolig bra litteratur som kunne hatt god nytte av denne markedføringen. Nesbø selger uansett. Jeg er litt lei av at ethvert fokus på noe ofte blir møtt med argumentet om at noe annet er "viktigere". Det ene behøver ikke å utelukke det andre. Og gjør noe med det selv da vel... ! Kan ikke si jeg har lagt merke til at du selv har opprettet noen tråder om disse forfatterne du synes fortjener mer markedføring.... . Men skal si meg enig i at det er mange forfattere som hadde fortjent langt mer publisitet. Du det var ikke meningen å kuppe tråden på noen måte... Men jeg tenker ofte når jeg går forbi en bokhandler at de kjører alt for mye på Nesbø fordi det vet at dette selger i bøtter og spann. Det er slik jeg mener at selve bransjen kunne vært flinkere til å få frem alle de gode forfatterne som ikke får en slik type publisitet men som er vel så bra. Beata Grimsrud var for et par år siden nominert til Nordisk råds litteratur pris fra både Norge og Sverige. Hun er en fantastisk forfatter som mange ikke aner hvem er, men Nesbø kjenner alle til... Dette er ikke noe jeg får gjort noe med selv. men jeg mener at de som formidler litteratur har et ansvar her.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #13 Skrevet 26. mars 2014 Vet du hva, jeg er faktisk litt provosert over det voldsomme fokuset det er på Nesbø og hans utgivelser. Det er så mye utrolig bra litteratur som kunne hatt god nytte av denne markedføringen. Nesbø selger uansett. Jeg er litt lei av at ethvert fokus på noe ofte blir møtt med argumentet om at noe annet er "viktigere". Det ene behøver ikke å utelukke det andre. Og gjør noe med det selv da vel... ! Kan ikke si jeg har lagt merke til at du selv har opprettet noen tråder om disse forfatterne du synes fortjener mer markedføring.... . Men skal si meg enig i at det er mange forfattere som hadde fortjent langt mer publisitet. Du det var ikke meningen å kuppe tråden på noen måte... Men jeg tenker ofte når jeg går forbi en bokhandler at de kjører alt for mye på Nesbø fordi det vet at dette selger i bøtter og spann. Det er slik jeg mener at selve bransjen kunne vært flinkere til å få frem alle de gode forfatterne som ikke får en slik type publisitet men som er vel så bra. Beata Grimsrud var for et par år siden nominert til Nordisk råds litteratur pris fra både Norge og Sverige. Hun er en fantastisk forfatter som mange ikke aner hvem er, men Nesbø kjenner alle til... Dette er ikke noe jeg får gjort noe med selv. men jeg mener at de som formidler litteratur har et ansvar her. Jeg er forsåvidt enig med deg, men bokhandlenes oppgave er å tjene penger på bøker. Klart de kjører hardt på det de vet at selger. Anonymous poster hash: 64557...4e7
Virginia. Skrevet 26. mars 2014 #14 Skrevet 26. mars 2014 Det var jo gjort et poeng av at hun måtte gjennomgå alt dette fordi det var så viktig å skjule hvem som faktisk var Olegs far. Ikke lagt merke til at det har vært omtalt noen sønn. Anonymous poster hash: a2254...ad8 Ja, det var det, men det var bare ikke troverdig. ingen mor tar sjansen på å miste hovedomsorgen for sønnen, slik at han må bo med en far han ikke kjenner i Russland, bare fordi hun ikke vil såre noen. HI Anonymous poster hash: 64557...4e7 Nettopp. Noe av det samme jeg har reagert på. Han mangler troverdige kvinnelige karakterer.
Virginia. Skrevet 26. mars 2014 #15 Skrevet 26. mars 2014 Vet du hva, jeg er faktisk litt provosert over det voldsomme fokuset det er på Nesbø og hans utgivelser. Det er så mye utrolig bra litteratur som kunne hatt god nytte av denne markedføringen. Nesbø selger uansett. Jeg er litt lei av at ethvert fokus på noe ofte blir møtt med argumentet om at noe annet er "viktigere". Det ene behøver ikke å utelukke det andre. Og gjør noe med det selv da vel... ! Kan ikke si jeg har lagt merke til at du selv har opprettet noen tråder om disse forfatterne du synes fortjener mer markedføring.... . Men skal si meg enig i at det er mange forfattere som hadde fortjent langt mer publisitet. Du det var ikke meningen å kuppe tråden på noen måte... Men jeg tenker ofte når jeg går forbi en bokhandler at de kjører alt for mye på Nesbø fordi det vet at dette selger i bøtter og spann. Det er slik jeg mener at selve bransjen kunne vært flinkere til å få frem alle de gode forfatterne som ikke får en slik type publisitet men som er vel så bra. Beata Grimsrud var for et par år siden nominert til Nordisk råds litteratur pris fra både Norge og Sverige. Hun er en fantastisk forfatter som mange ikke aner hvem er, men Nesbø kjenner alle til... Dette er ikke noe jeg får gjort noe med selv. men jeg mener at de som formidler litteratur har et ansvar her. Det skal jeg si meg helt enig i. Promoteringen av Nesbøs bøker blir nesten et salgssirkus. Ser hans nyeste bok overalt om dagen: På Narvesen, i dagligvarehandelen, i bokhandelen osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå