Gå til innhold

ang disse tre ukene før fødsel. jobb

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hvordan jeg skal tolke signalene fra jobben. Jeg har termin tidlig på høsten. Skal derfor bare ha en uke ferie i sommer. Virker som om jobben synes at det er unødvendig med ferie og disse tre ukene permisjon før termin. Fikk beskjed om at jeg har krav på de tre ukene, men jeg har ingen plikt til å ta de. Jeg kan fint droppe å ta tre uker permisjon før termin.

Men alle tar jo disse ukene. Og babyen kan jo komme før termin også og på slutten er man stor osv.

Anonymous poster hash: 0ab77...817

Fortsetter under...

Du trenger ikke tolke, du har tre uker permisjon før fødsel og ferdig med det. Som du sier, baby kan komme før termin, du kommer til å trenge krefter under fødselen og etterpå, det at du skal være hjemme med en baby er jo ingen ferie!

Du kan IKKE droppe de tre ukene før fødsel. De er der for mors og babys helse!

Si heller til jobben din at du kan droppe ferien og spare ferien til permisjonen. Da kan du få 21 virkedager lenger permisjon ;)

Anonymous poster hash: 4b6a7...ece

Du kan jo droppe de tre ukene, ingen som sier du MÅ ta de. Men de 3 ukene må tas før termin, så du mister dager dersom du ikke tar de. Å da jobber du jo gratis, å det kan ikke arbeidsgiveren din kreve.

Anonymous poster hash: 43a22...e9f

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...