Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 Yngste sønnen min går i "småskolen" og har i flere mnd. blitt mobbet av en elev som går i klassen over han. Jeg har flere ganger vært i kontakt med skolen for å få dem til å ta tak i dette. Tidvis har ungen vært hjemme fra skolen fordi han ikke orker å gå dit. Flere elever i klassen til sønnen min har forsøkt å "slå ring" rundt han ved å passe på han. Jeg har også vært på døra til foreldrene og bedt dem ta en alvorsprat med sønnen sin. For ca 1,5 uke siden gikk denne mobberen fysisk til angrep på mitt barn. Han ble slått, sparket og slått med en stein. Jeg hentet sønnen min på skolen og ga da skolen frist til i dag med å få kontroll på denne eleven ellers anmelder jeg og lager bråk. Dro rett ned på legevakta for å få sjekket og dokumentere skadene. Det ble også tatt bilder som ble lagt ved en rapport. Har snakket med flere foreldre med barn som var tilstede når dette angrepet skjedde. Alle barna gir samme versjon og alle foreldrene samtykker til at barna deres kan kontaktes av hvem det måtte være i denne saken, selvsagt med sine foreldre til stede. Skolen nei de kan jo ikke gjøre noe for gutten det er snakk om har ADHD stakkar. Han er heller ikke medisinert fordi foreldrene ikke tror på medisiner. Dette med medisineringen har jeg fra foreldrene selv. Jeg NEKTER at et annet barn uansett diagnose skal få terrorisere og skade mitt barn, eller andre barn for den saks skyld. På møtet med skolen og foreldrene i dag ga jeg klar beskjed om at den ungen skulle hatt en omgang bank for å selv kjenne hvordan det føles. Gå fritt rundt på skolen skal han heller ikke gjøre så lenge han er regelrett farlig. Jeg hadde med et bilde av den foreslåtte sønnen min, viste det til denne ungen som da bare satt der og gliste. Det var da jeg sprakk og mente han burde få bank selv. Jeg sa også at det ikke er mitt barn som skal bytte skole men det barnet som ikke klarer å oppføre seg. Gutten fikk beskjed om å holde seg langt unna sønnen min på fritiden også. Denne gutten er livredd hunder og vi har schafer som kommer til å være med sønnen min når han for ut døra hjemme. Hunden er lydig som få og sønnen min har full kustus på han. Han fotfølger sønnen min hele tiden nå, merket nok at han er redd. Selvsagt skal dem ikke frese rundt her på egenhånd..Men er sønnen min utenfor døra eller på lekeplassen på andre siden at gjerdet vårt, så er hunden med (faktisk et forslag fra en politipappa som er nabo og har tjenestehund selv). Jeg kommer selvsagt til å være i nærheten. Alle voksne og barn som bor rundt her og benytter lekeplassen kjenner hunden og er trygge på den. Ungene her i området har gått ut og inn hos oss i årevis alle som en. Eneste grunnen denne ungen har for å være verbal og nå også alvorlig fysisk voldelig mot mitt barn er at han bare har lyst til det. Skolen og foreldrene fikk klar beskjed om at skolen anmeldes og foreldrene melder jeg til barnevernet etter å ha vært hos politiet i morgen. Mitt barn skal IKKE tilbake til skolen før denne andre er fjernet fra skolen. Heldigvis har jeg muligheten til å jobbe en del hjemmefra, veldig takknemlig for at arbeidsgiver skjønner situasjonen. Har en fantastisk lærer som kommer innom oss inn i mellom og hjelpe til med undervisning hjemme. Inn i mellom kommer også klassen på besøk og har enkelte fag her. Leser bla. for hverandre. Bor bare 10 min. og gå fra skolen ellers hadde nok ikke det funket. Klassen har vært her 3 ganger allerede. Jeg klarer ikke å føle noen som helst medynk med dette barnet som skader mitt barn. At diagnosen skal brukes som unnskyldning er jeg ikke med på i det hele tatt. Man skal da ikke få gjøre som man vil og skade andre fordi man har en diagnose? Sønnen min har på kort tid gått fra å være en glad og livlig gutt som har frest rundt i nabolaget med de andre barna, til å bli innesluttet og redd for å være alene ute. Heldigvis hjelper det at han har hunden som er med han ute i hagen og som ligger ved senga hans om natten. Han har blitt plaget med mareritt om nettene og da er hunden kjekk og ha det. Føler seg tryggere når han vet at den ligger der og passer på. PHU, det var deilig å få en utblåsning. Måtte bare få ut frustrasjonen. Håper dette er over snart og sønnen min kan delta i normal undervisning. Det er forferdelig slitsomt for alle parter. Blir til at jeg jobber en del på kveldene når sønnen er i seng. Han er også med meg et par tre timer i ny og ne på jobb. Alt etter som hva som skjer i forhold til besøk av læreren og klassen. Nå skal jeg bake litt til klassen kommer hit i morgen. Tenkte det kunne være greit å kose oss litt en gang i blandt. Er så evig takknemlig for at læreren vår er som han er og at de andre foreldrene godtar at klassen er her så ofte. De fleste foreldrene har vi jo kjendt i årevis også. Blir "folksomt" når de er her, men det går overraskende greit. Har avtale med foreldrene til de nærmeste vennene til sønnen min om at vi skal møtes i helgen og avtale dager hvor barna deres går hit etter skolen, i stedet for SFO, og leker med sønnen min. Det er tøft men jeg gir meg ikke uten kamp! Anonymous poster hash: a8677...bb8
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #2 Skrevet 25. mars 2014 oi, dette høres jo helt vilt ut. at én elev (mobberen) skal styre hverdagen til så mange! Helt riktig av deg å anmelde skolen, det er brudd på opplæringsloven paragraf 9a å ikke gjøre noe med problemet.Har de virkelig ikke gjort noe? Ingen enkeltvedtak? - Lærerstudent Anonymous poster hash: 0f01c...4ac
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #3 Skrevet 25. mars 2014 Forstår deg så godt, makan til hjernedøde foreldre til den gutten som ikke tar ADHDen hans seriøst! Kjenner jeg blir forbanna på dine vegne, og håper de får en refs fra politi og barnevern som svir. Guttungen vokser jo opp i den tro at han kan gjøre hva faen han vil, mens foreldrene ikke gjør en dritt. Godt du tar dette videre, og viser at man IKKE blir inkludert når man oppfører seg som dritt. Anonymous poster hash: b87ea...509
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #4 Skrevet 25. mars 2014 Anmeldelse kan føre til veldig gode løsninger og innstramminger i fremtiden. Go for it! Anonymous poster hash: 29907...70f
Dama på bygda Skrevet 25. mars 2014 #5 Skrevet 25. mars 2014 Stå på! Kjenner jeg blir provosert av hele situasjonen! INGEN skal få gå rundt å regjere og herje med andre unger på den måten, diagnose eller ikke. Håper anmeldelsen setter en støkk i både foreldrene til den andre gutten og i skolen! Støtter deg i hele saken her.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #6 Skrevet 25. mars 2014 Jeg er helt sjokkert! Hva er det skolens ledelse egentlig driver med! Jeg er eks-lærer, og hadde en slik elev som den mobberen du beskriver på min skole. Han hadde en voksen på seg hele friminuttet, han fikk ikke sjanse til mobbing og lignende etter vi begynte med dette. Anonymous poster hash: 41f05...113
Ileus Skrevet 25. mars 2014 #7 Skrevet 25. mars 2014 Lykke til, håper det vil føre til løsninger som gjør sønnen din trygg og glad igjen.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #8 Skrevet 25. mars 2014 Flott at du tar dette videre, jeg heier på deg! Anonymous poster hash: f678d...16c
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #9 Skrevet 25. mars 2014 Jeg ble både sint og lei meg av å lese om dette, hadde gjort nøyaktig det samme skulle jeg oppleve dette med min sønn. Fyttigrisen (!@#£$%#!!!!!) og mange andre gloser som jeg skal la være å liste opp her! Håper anmeldelsen får fart på sakene, virker som du/dere slåss mot tafatt skole. Foreldrene til mobberen/gutten som mobber din sønn vil nok aldri se at det er de som er problemet her. Ønsker dere lykke til, godt at sønnen din har en snill hund og at andre i klassen kommer på besøk til ham. Anonymous poster hash: 33840...dc2
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #10 Skrevet 25. mars 2014 Støtter deg på dette! Vær sterk og ikke gi deg! Hvorfor tror ikke foreldrene til denne mobberen på medisiner? Har de prøvd dette på han før? Hvordan er de når du har snakket med de? Anonymous poster hash: 6e1f5...124
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 25. mars 2014 #11 Skrevet 25. mars 2014 Stå på! Du gjør det rette. Anmeld skolen og meld gjerne foreldrene til bv, de tar tydeligvis ikke barnets diagnose og oppførsel på alvor. Din sønn er heldigvis heldig oppi alt det utrivelige, han har klassen på sin side og en mamma som er klar til å kjempe med nebb og klør👍
ellen-propellen Skrevet 25. mars 2014 #12 Skrevet 25. mars 2014 Har du sendt skriftlig mobbeklage til skolen? Det er første steget! Da får du dokumentert alt, referater på alle møter, og ett vedtak. Anbefaler det før politianmeldelse. Da kan du også klage på vedtak eller tiltak som ikke funker til skolesjefen og fylkesmannen.
Våryr ✿ Skrevet 25. mars 2014 #13 Skrevet 25. mars 2014 Det er godt han har deg til mamma. Stå på! Håper det ordner seg snart.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #14 Skrevet 25. mars 2014 100% støtte herfra. Høres fryktelig ut. Hold oss oppdatert da. Den som bør merke konsekvensene er jo mobberen og ikke din sønn. Vær klar over at ingen kan nekte deg å være på skolen, både ute i skolegården og i timene. Mulig du må skrive under på taushetserklæring. Ikke det at jeg mener at det er din jobb å være der (det er skolens ansvar 100%), og det er jo ikke slik det skal være, men om du har fri 1 dag kan du jo bli med slik at sønnen din får mer kontakt med klassekameratene og mobberen holder seg unna. Jeg syntes uansett det er helt uakseptabelt at skolen ikke klarer å trygge din sønn. De kunne satt inn en assistent på å fotfølge mobberen slik at han ikke får mobbet. Utvisning. Bytte av skole for mobberen slik du skriver. Føler med dere. Masse gode tanker til dere og lykke til. Anonymous poster hash: 0d36d...38f
Gjest Tuyo Skrevet 25. mars 2014 #15 Skrevet 25. mars 2014 Kan du kreve at mobberen blir fotfulgt og passet på, tro??
Tante Gustava Skrevet 25. mars 2014 #16 Skrevet 25. mars 2014 I min verden er du herved nominert til Årets mamma Håper alt ordner seg for gutten din. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #17 Skrevet 25. mars 2014 Jeg gir meg ikke. Eldste min gikk på denne skolen for 6 år siden. Da var det et par i klassen hans som ble utsatt for grov mobbing. Jeg kjendte disse foreldrene veldig godt. De kunne fortelle at sosiallærer hadde sagt til dem at de ville ikke ta det opp med foreldrene til de tvillingene som var verst, for da fikk de bare ris hjemme. I og med at jeg var mye sammen med disse barna og foreldrene så lærte jeg en del og dette husket jeg nå når jeg selv desverre kom i samme situasjon. Ny rektor nå så håpet ting var bedre. Men var vist ikke det. Jeg begynte med å sende mailer og ringe skolen, gikk over til å møte opp og kreve møter med skolen og foreldrene. Sånn gikk det frem og tilbake noen ganger før det nå toppet seg for 1,5 uke siden. Foreldrene til denne gutten er rett og slett "blåste" etter min mening. De sliter nok med sine ting også ser det ut til, men det er ikke mitt problem. Eller de har jo faktisk gjort det til sitt problem. De skal ha uttalt til noen andre at de satset på kosthold og ikke medisiner til barnet sitt med ADHD. Ikke vet jeg, men når vi på lørdager har vært på senteret her og gått forbi MC Donald så sitter de der. Er vist der flere ganger i uka etter hva jeg hører. Men det er ikke min sak, hender seg i blandt at også vi spiser der. Folk stiller seg derfor spørrende til dette med kosthold i og med at MC Donald er en stor del av kostholdet. Har hørt mye rart om disse foreldrene, men jeg vet jo ikke om alt er sant heller. En fjær kan fort bli til ti høns. Jeg har allerede vært i kontakt med barnevernet, men det var for å gjøre dem oppmerksom på situasjonen og hvorfor barnet mitt ikke er på skolen. Rektor mente at jeg skulle sende sønnen min tilbake på skolen ellers var det hennes plikt og melde det videre til barnevernet. Jeg har full støtte fra barnevernet i denne saken. Nå venter de bare på at jeg skal komme med en "melding" til dem med navn på den andre gutten og hans foreldre så blir det opprettet sak som de må ta videre. Det er jo noe som er riveuskende gærnt. Ingen med vettet i behold lar barna sine holde på sånn. Og det at se ikke tar tak i diagnosen til barnet sitt er jo bare til å rive seg i håret av. Jeg ser jo hvorfor mitt barn har blitt ett offer for denne andre. Sønnen min er liten av vekst, ett til to hoder kortere enn de lengste i klassen, og spinkel. MEN det gir ikke denne andre noen som helst rett til å gjøre det han gjør. Er alene med barna men får heldigvis litt hjelp av den eldste som går på videregående og jobber. De bollene tar jeg i morgen tidlig i stedet. Anonymous poster hash: a8677...bb8
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #19 Skrevet 25. mars 2014 Barna dine er heldige som har deg. Du virker utrolig ressurssterk og veier nok opp for de fleste par selv om du er alene! Håper dere blir tatt alvorlig nå og at ting skjer. Og du; få inn den bekymringsmeldingen på familien. Anonymous poster hash: 0a826...a8b
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #20 Skrevet 25. mars 2014 Jeg håper denne andre gutten også får hjelp opp i alt dette. Ikke glem at han også er et barn som sliter.... Anonymous poster hash: 89c92...0b7
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #21 Skrevet 25. mars 2014 Jeg håper denne andre gutten også får hjelp opp i alt dette. Ikke glem at han også er et barn som sliter.... Anonymous poster hash: 89c92...0b7 "Ikke glem...,," Det sier seg vel selv at denne gutten ikke har det bra. Får sønnen til HI hjelp betyr det automatisk at noe gjøres og det vil nok føre til en bedring for mobberen også. Om det så er barnevern, 1til1 på skolen osv. Syns det blir så unødvendig komme med en slik kommentar, for såklart tenker HI på sitt barn oppi det her. Anonymous poster hash: 0a826...a8b
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #22 Skrevet 26. mars 2014 Utrolig flott at du gjør noe med det! Jeg ble selv behandla på nesten samme måte som du beskriver her på skolen & min mor var på krigsstien i årevis for å få skolen til å ta det alvorlig. For oss endte det med privat lærer. Håper det går veien for dere & at gutten din får hjelp. Flott at sønnen din har hunden å støtte seg til selv har jeg fått terapi hund etter 13 år med mobbing & sosial angst har gjordt sitt med helsa & selvtilliten, dyr er et flott hjelpe middel. Masse lykke til & stå på! Anonymous poster hash: 116da...9ca
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #23 Skrevet 26. mars 2014 Først vil jeg si at jeg skjønner veldig godt at du er opprørt over at sønnen din er blitt behandlet slik. Deretter vil jeg minne alle om at skolen faktisk har taushetsplikt slik at de ikke kan gå ut til alle med eventuelle tiltak de har direkte med mobberen og/eller hans familie i forhold til hans situasjon og diagnose. Vet ikke helt hvor jeg ville med dette, men noen ganger er det mer i saker enn det ser ut som på overflaten og det bør vi alle tenke på før vi nærmest synes at et barn på barneskolen "fortjener bank". Mobberen har nok mer enn nok å slite med han også og han er overhode ikke moden nok til å reflektere over dette (feks når han ble konfrontert med bildene av skadene han hadde påført din sønn). Igjen, så er det selvfølgelig din sønn som er offeret og jeg synes veldig synd på ham. Håper dere får ordnet opp på en måte som gjør at han får fine dager på skolen fremover. Lykke til :-) Anonymous poster hash: 4bd02...b86
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #24 Skrevet 26. mars 2014 Vil først og fremst gi deg en stor klem. All ære til deg. Stå på! Håper at alt ordner seg for sønnen din, og din familie. Dette skal ingen oppleve. At skolen ikke tar hånd om problemet, fatter jeg bare ikke. Er helt skjokkert over det du skriver. Jøss! Du har 100 % min støtte! You go girl!! Klem fra Sunnmøre Anonymous poster hash: 56beb...d38
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #25 Skrevet 26. mars 2014 Ei venninne har meg har vært gjennom noe lignende - bare at i hennes tilfelle hadde barnet hennes både ADHD og var den som ble plaget, så skolen skyldte lenge på dette. Barnevernet rådet mor til å anmelde skolen, og det hjalp. Hun hadde skrevet tre brev til fylkesmannen før det, som hun ikke en gang fikk svar på i løpet av 7 mnd.. Anonymous poster hash: b3137...164
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå