Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

Er gravid i uke 15+3, til nå har svangerskapet gått meget bra, hadde kun noen korte kvalmedrag ei uke i januar, men ellers har formen vært flott.

Har gått opp 4 kg og magen ser ikke like veltrent ut, men jeg har enda ikke fått synlig mage, kunne sikkert holdt nyheten skjult en måned til, men valgte å "offentliggjøre" da jeg var 14,5 uker på veg. Var på tidlig ultralyd, trodde jeg var 11 uker på vei, men fikk meg en overraskelse da det viste seg at jeg var over 14 uker. Når fikk dere mage?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130219-n%C3%A5r-fikk-dere-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gøy å bli satt fram da  :tommelopp:  Om du er førstegangs, kan det ta litt tid før du får mage. Ellers kommer det veldig an på fysikken din. Noen damer bærer veldig inne i kroppen, og andre får raskere og større mage.

Da jeg var førstegangs fikk jeg veldig sent mage. Den første som kommenterte magen var på 1.mai, og småen ble født 30.juli. Jeg var altså 6 måneder på vei første gang noen så det på meg. Og da hadde jeg en kjole på som virkelig framhevet den lille kulen. Magen poppet ut for fullt da jeg passerte 7 måneder. 

Men tidligere da jeg var på ordinær ultralyd var jeg helt flat, og ingen kunne se på meg at jeg var 19 uker på vei. Jeg husker jeg syntes det var utrolig kjedelig. Men jeg kjente masse liv, og kunne se småen bevege seg utenpå magen, så visste jo at alt var normalt.

Denne gangen fikk jeg mage mye tidligere. Fikk en liten bul fra uke 10 ca, og begynte så smått å gå med gravidbukser siden jeg ikke fikk buksene mine igjen lengre. Dette var nok mest at jeg var kronisk oppblåst og hoven over livmoren. Nå er jeg 14 uker, og har fått en mer markant "gravidbul". Litt slappere magemuskler denne gangen, og mindre aktivitet i første trimester har gjort susen  :P

Er halveis med andremann og det ser ut som om jeg skal føde snart. Med førstemann så var jeg i en begravelse og hadde på meg kjole når jeg var halveis og da var det ingen som så at jeg var gravid.

Magen kom fort denne gangen. Syntes allered litt i det jeg gikk over i andre trimester.

Anonymous poster hash: 27b8e...781

Jeg er gravid for første gang og jeg fikk mage tidlig ! Man kunne tydelig se en liten gravidmage når jeg var 14-15 uker på vei, og nå som jeg er 18+1 er magen umulig å gjemme, hehe. Syns det er litt stas jeg, de fleste førstegangsgravide pleier som regel ikke å få ordentlig mage for i uke 20 kanskje, så syns det er gøy :)

Det eneste jeg er redd for er at jeg kommer til å bli veeeeldig stor mot slutten. Er normalvektig, har lagt på meg 4 kg hittil, men alt ligger jo på "magen" :P

Jeg er i uke 17, førstegangs, og har gitt opp å skjule magen. Vet at folk som har sett kroppen min før graviditeten ser magen godt, siden kroppsfasongen min er helt endret. Vet ikke om fremmede kan se det like godt. Er enig med awaaa i at det er litt stas med det også!

Annonse

Jeg er tredjegangs og 11 uker på vei...og for tre dager siden skulte lillebror lenge på magen min før han jublet: mamma har baby i magen!! Storebror kom løpende og klappet på magen mens han sa: "mamma er du gravid??" Så ja, her synes det (dessverre) godt allerede. Vil gjerne holde det hemmelig til vi har vært på ul og bikket 12 uker men det jeg ser hvordan kollegene mine ser mer på magen min enn de ser meg i øynene når vi har samtaler, så spørs om jeg klarer å holde det så lenge...

første gang kunne eg ha på meg bunaden min rundt 4-5 mnd. andre gang (nå) fikk eg mage med en gang, pga, luft i magen av forstoppelse. la på meg 8 kg på 4 mnd og da. myyyyye kvalm. nå i andre trimester, går ting bedre. kan heldigvis bruke de fleste graviditetsklærne eg hadde sist gang og :P

Annonse

Er gravid i uke 15+2 i dag :) er andre svangerskapet mitt, og føler jeg er mye større allerede denne gangen. Magen er annerledes, men større. Og den poppa i tillegg frem mye tidligere denne gang :) gleder meg til å se hvor stor jeg ender opp med å bli denne gangen!

Jeg trodde jeg begynte å få mage, Meen.. Jaja går inn i uke 22 i morgen, så håper magen kommer snart:) Forløpig er det ingen som ser at jeg er gravid utenom meg og samboern! Er tynn så er ikke at den skjuler seg heller! Så ikke fortvil, din kommer etterhvert den og sikkert;) Kan heller ikke kjenne livmoren, var så vidt jordmor klarte fordi magen var så "hard"?!

Er i uke 22, og har merket mage noen uker :) Tar pilates på jobben og den øvelsen hvor man ligger på rygg og vipper opp bekkenet, er veldig avslørende!! Hehe. enig i at det er stor stas, selv om jeg tror halve magen er sjokolade. Men nå tar jeg ofte den pilates-øvelsen i sengen om morgenen, bare for å kunne se det som er "ekte" babymage (for da siger jo det andre mage-greiene ut på siden :P ) Mann synes det er veldig gøy å se magen bule!

Eneste som er litt slitsomt, er at det stadig blir tyngre å "holde inne" magen - så det som syns er jo en kombinasjon av babymage og kosemage.Føler meg fort elefantastisk.. Gleder meg til det kommer en stram stor mage!! :) Men det er gøy å høre at det er så forskjellig for oss alle!

Jeg er førstegangs og er ikke akkurat så høy! Er rundt 1.54 og smal kropp. Jeg fikk mage da jeg var rundt 14 uker, er nå i uke 23 og har bra mage nå :) det har vert en stund siden jeg kunne se tærne mine :P men vil si at rundt uke 18 la det seg på siden, så man kan se jeg har lakt på meg på siden bak fra :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...