Gå til innhold

Kunne du hatt rusmisbrukere som nærmeste nabo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du gjort om det flyttet inn noen som brukte og solgte dop i naboleiligheten din?

Anonymous poster hash: 29667...4f0

Skrevet

Min sønn er en, slik du beskriver. Hva om et av dine barn blir en? Du har ingen garanti, det skal du vite. Samme hvor flott fasaden og alt ellers er.

Nei, som svar på ditt spørsmål, jeg hadde ikke blitt redd. Heller hadde jeg snakket og blitt kjent med naboen.

Anonymous poster hash: 9e5a6...1b2
Skrevet

Selvsagt kunne jeg det. Det er ikke opp til meg hvem som kjøper nabohuset.

Om de hadde oppført seg bra hadde jeg selvsagt ikke hatt problemer med det. Men om jeg fikk mistanke om salg fra leiligheten hadde jeg anmeldt på flekken.

Anonymous poster hash: 06e2d...dc7

Skrevet

Nei, overhodet ikke.

Ville nok sett meg om etter annen bolig, samtidig som jeg ville kontaktet politi og utleier for å få dem bort, om mulig.

Jeg ser ikke ting så svart/hvitt som det kan høres ut. Jeg har en rusmisbruker jeg er svært glad i, men all den jævelskapen det bringer med seg ønsker jeg ikke å ha i nabohuset, nei.

Anonymous poster hash: 88a7d...323

Skrevet

Hadde ikke gjort noenting. Så lenge vedkommende ikke laget bråk og dritt hadde jeg sikkert ikke fått det med meg. Har en egen evne til ikke å få med meg ting som skjer i nabolaget.

Anonymous poster hash: 39441...2ae

Skrevet

Tunge rusmisbrukere hvor det florerer av folk og huset blir som ei "blue" hadde jeg tipsere politiet om.

Ellers kan det være faktisk nesten hevn som helst som bruker og selger. Ei venninne av meg opplevde at sønnens bestekompis sine foreldre ble tatt. De hadde toppjobber, aktiv i skole og fritidsinteresser, hadde med hennes og andre sine barn ofte på ting og viste seg etterpå at de både har kjørt ruset og solgt narkotika.

Anonymous poster hash: e8dde...f76

Skrevet

Tunge rusmisbrukere hvor det florerer av folk og huset blir som ei "blue" hadde jeg tipsere politiet om.

Ellers kan det være faktisk nesten hevn som helst som bruker og selger. Ei venninne av meg opplevde at sønnens bestekompis sine foreldre ble tatt. De hadde toppjobber, aktiv i skole og fritidsinteresser, hadde med hennes og andre sine barn ofte på ting og viste seg etterpå at de både har kjørt ruset og solgt narkotika.

Warning; autocorrect på ville avveier.

Skrevet

Har slik en nabo hvor de tar seg av sønnen som er narkoman. Synes at det er feil å ha et voksent menneske boende med slike problemer i et bomiljø med barn. Foreldrene er veldig kontakt søkende, de går ofte på tur med hunnen til sønnen (pitbull selvsagt). Nå har noen andre nabo barn mest sannsynlig blitt tatt av politiet, det er jo bare trist og provoserende å se på! Så mange liv som blir påvirket av et problem! 

Anonymous poster hash: bc519...244
Skrevet

Hadde et narkoreir i nabohuset, kjøring ruset uten lappen, dopsalg, løse gale hunder som løp rundt huset vårt, politirazziaer, slossing, bråk om nettene mm.

Ikke kunne vi flytte heller, ingen som ville kjøpt hus hvis det var razzia hos naboen med væpnet politi og folk lenket fast bortover plenen.

Anonymous poster hash: c415c...1fe

Skrevet

Vi har hatt det i mange år, frem tild de flyttet for litt siden.

For oss har de vært helt greie, vi vet hva de har gjort og ikke gjort igrunn. Aldri vært noen store greier her pga det.

Vi har snakket med de og prøvd å holde en hyggelig tone, nettopp pga vi vet at disse sjeldent gjør noe med de menneskene som bor rundt de om naboene er greie med de. Her har ungene kunne gå til de om det har vært noe når vi ikke har vært hjemme, har de ramlet på sykkelen har de hjulpet til. Mot andre naboer som har holdt avstand og ett strengt forhold har de vært ganske uhøflige, men mot oss har det bare vært hygglige.

Det var mye politi der en stund, og mye politi som kjørte forbi her, men for oss var det ingen problem. Aldri vært ett innbrudd eller noe tull oppi her. Det er nok pga disse naboene og alle politibilene som kjørte her. Så positivt. Over hovedveien har det vært veldig mye innbrudd, så området ellers er ikke vært skånet for det.

Anonymous poster hash: c2bce...86a

Skrevet

Skjønner jo at de er mennesker og at det er synd i dem. Men når det kommer tydelig rusede folk og handler med dem på høylys dag og disse kjører bil så vil jeg ikke være med på det. De kan kjøre ned barna mine eller noen andre. Det har vært folk her i huset om nettene og laget bråk og stjålet ting. Ikke hyggelig! Hva blir det neste? Torpedoen på døra? Nei, jeg kjenner at det blir helt feil å ikke gjøre noe.

Anonymous poster hash: 29667...4f0

Skrevet

Jeg har en nabo som er alkis i samme blokk som den vi bor i...Han kommer ALDRI til å flytte :( Han røyker inne, så det jeg er mest redd for er at han skal sovne med sneipen i senga, og at vi alle skal brenne inne! Heldigvis er brannvarsler autokoblet til brannvesenet. 

Hadde også vært mye mer redd om ham kjørte bil i nabolaget. Han er snill som et lam, men har et alvorlig rusproblem (som resulterer i et luktproblem for oss andre :( )

Satser på å flytte innen året er omme!

Anonymous poster hash: 163eb...400
Skrevet

Har slik en nabo hvor de tar seg av sønnen som er narkoman. Synes at det er feil å ha et voksent menneske boende med slike problemer i et bomiljø med barn. Foreldrene er veldig kontakt søkende, de går ofte på tur med hunnen til sønnen (pitbull selvsagt). Nå har noen andre nabo barn mest sannsynlig blitt tatt av politiet, det er jo bare trist og provoserende å se på! Så mange liv som blir påvirket av et problem! 

Tviler på at det var en pitbull, da dette er en ulovlig rase i Norge. 

Anonymous poster hash: 729a5...5ba

Skrevet (endret)

Hadde ikke likt å ha et narkoreir med stor trafikk som nærmeste nabo. Da tror jeg at vi hadde vurdert å flytte

En enkelt rusmisbruker som ikke gjorde noen andre enn seg selv noe - helt greit. 

Har hatt en rusmisbruker som nabo tidligere. Han sleit også til tider psykisk. Ble etter hvert veldig god venn med han. Han hadde dårlige perioder og gode perioder. I dårlige perioder holdt han seg inne for seg selv og ruset seg på heroin og piller, i gode perioder var han rusfri og sosial. Da var han mye på besøk, var flink med eldstemann (som da var minstemann) og lekte mye med han og de andre barna i nabolaget, hjalp de eldre i borettslaget med diverse, stilte generelt opp for alle rundt seg.. Verdens beste fyr! :)

I tillegg lærte jo sønnen min litt av hvert om rusmisbrukere - på den gode måten. 

Endret av Plutselig_gravid
Skrevet

Tviler på at det var en pitbull, da dette er en ulovlig rase i Norge. 

Anonymous poster hash: 729a5...5ba

Takk for korreksjon. Det er en kamphund vet ikke hvilken rase det er :(

Skrevet

Kjære vene. Rusmisbrukere er da like forskjellige som alle oss andre, og de kommer i mange flere former enn mange tror! Arbeidsløs eller advokat, ung eller gammel. Tror du ville fått sjokk om du var flue på veggen rundt omkring i det ganske land og fikk se hvor mange former en rusmisbruker kan ha. Om jeg kunne hatt rusmisbrukere som nærmeste nabo? Klart det, er de greie folk og holder møkka si for seg selv, så hvorfor ikke, stort sett er de faktisk normale mennesker med folkeskikk som alle andre. Ugreie folk er ugreie uansett om de misbruker noe eller ikke. Og for alt vi vet, så kan vi allerede ha rusmisbrukere som nærmeste nabo, både du og jeg.

Anonymous poster hash: 42865...33e
Skrevet

Så lenge det ikke hadde vært fare for liv og helse for andre i nabolaget, hadde jeg ikke flyttet. Har hatt tunge rusmisbrukere til naboer før, og bortsett fra en del bråk og jevnlige besøk av politiet, gjorde ikke naboene noe som helst med oss andre.

Har en venninne som bodde i et nabolag der det også var rusmisbrukere, og hun flyttet. Barna i gaten var redde og ble innimellom truet, fordi de narkomane ville ha penger. Det var mye bråk og en del trafikk til og fra huset - og fåtallet kjørte lovlig. 

Konklusjonen er vel at det kommer an på. Ikke alle rusmisbrukere er en fare for andre. 
I ungdommen var jeg innimellom i slike "narkoreir" (jeg har dog aldri rørt et eneste illegalt stoff), og folkene der var omtenksomme og hyggelige. Selvfølgelig gjør de alt de kan for å få tak i rusen sin, men sett bort fra rusen satt dem å spilte kort, så på film eller kun satt og snakket (før rusen inntok, selvfølgelig)

Anonymous poster hash: e0ff7...a8b
Skrevet

Ja så lenge de ikke plager oss. Jeg kjenner ikke alle naboene mine, så fullt mulig det bor knarkere i gata :P

Skrevet

Kjære vene. Rusmisbrukere er da like forskjellige som alle oss andre, og de kommer i mange flere former enn mange tror! Arbeidsløs eller advokat, ung eller gammel. Tror du ville fått sjokk om du var flue på veggen rundt omkring i det ganske land og fikk se hvor mange former en rusmisbruker kan ha. Om jeg kunne hatt rusmisbrukere som nærmeste nabo? Klart det, er de greie folk og holder møkka si for seg selv, så hvorfor ikke, stort sett er de faktisk normale mennesker med folkeskikk som alle andre. Ugreie folk er ugreie uansett om de misbruker noe eller ikke. Og for alt vi vet, så kan vi allerede ha rusmisbrukere som nærmeste nabo, både du og jeg.

Anonymous poster hash: 42865...33e

Narkoman er noe annet enn en rusmisbruker. Å synes at det å ha en tungt narkoman til nabo krever en del av nabolaget om det er en person som føler seg truet av andre. Dessverre har mange narkomane et litt annerledes syn på omgivelsene sine om de er ruset eller ei. Men klart en kokain sniffende høyborger til nabo merker man lite til :) 

Skrevet

Jeg har bodd med barn i et belastet bo-område der alle, bortsett fra meg og en til, ruset seg aktivt. Det ble omsatt narkotika over en lav sko og det var mye bråk om nettene. Jeg lette hele tiden etter et annet sted og bo, men det tok to år før vi kom oss vekk.

Men bank i bordet, jeg opplevde aldri noe negativt fra dem. De var hyggelige og høflige mot meg og ungene. En natt glemte jeg nøkkelen i ytterdøra (!) Neste morgen sto den fremdeles i døra, men naboen kom bort til meg, høy som et hus, og tok en alvorsprat med meg. Han avsluttet med at han hadde fulgt med, slik at ingen gikk inn til oss. Datteren min hadde salgsbod utenfor huset en dag. Og hun fikk solgt både visne potteplanter, tegninger og gamle hårstrikk. Hun fikk inn over 100 kr :D 

Anonymous poster hash: f962e...13c
Skrevet

har hatt det. han hadde alltid masse folk på besøk & de sendte meg blikk jeg ikke likte no serlig & stengte meg ute fra blokka på kvelden osv, fordi jeg ikke svarte når de prata til meg. (de sto mye i oppgangen) endte med at han som bodde der måtte be dem gi seg. han var hyggelig nokk men folka han dro med seg & sån som han så ut var litt ekkelt. har en ex som er narkis så syntes litt synd på dem også. endte med at jeg flytta pga jeg bodde der alene & anntallet dop selgere dobbla på vårparten. følte meg ikke akkuratt trygg. 

Anonymous poster hash: d4fcc...e2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...