Gå til innhold

Hjemmelaget lapskaus, sunt og kalorifattig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager lapskaus kokt på vann og kjøttbuljong. Også har jeg i potet, kålrot, gulrot, selleri, purre og kylling-pølsebiter. Er dette en grei middag for meg som prøver å gå ned i vekt? Har litt flatbrød til i tillegg.

Anonymous poster hash: c8e7b...840

Fortsetter under...

Skrevet

Ingen av dere mat-kunnskapsdamene som er her i kveld? :)

Skrevet

Lapskaus er sunt og godt.

Jeg ville definitivt kuttet ut buljongen (grådig masse salt) og brukt litt oksefond i stedet :)

Jeg synes pølse i lapskaus høres litt pussig ut. Ville nok heller brukt rent kjøtt da det er sunnere enn blandingsprodukter også smaker det mye bedre.

Skrevet

Helt greit kalorimessig:-) Du får neppe i deg mer enn 250 kcal av en bolle med lapskaus slik som du beskriver den (med mindre du har i masse pølser og poteter). Jeg vet ikke hvor mange kcal det er i et flatbrød, men de er jo så tynne så det er nok ikke mange.

Skrevet

Jeg ville definitivt kuttet ut buljongen (grådig masse salt) og brukt litt oksefond i stedet :)

Jeg synes pølse i lapskaus høres litt pussig ut. Ville nok heller brukt rent kjøtt da det er sunnere enn blandingsprodukter også smaker det mye bedre.

Pølselapskaus er da veldig vanlig det. Godt er det også, og ikke minst enkelt.-) Når hun bruker kyllingpølser så er det ikke så usunt heller.

Skrevet

Dropper du potetene blir det endra mindre kalorier:) 

Anonymous poster hash: b5124...68d

Annonse

Skrevet

Takk for svarene :) Bruker lite potet pga kaloriene, og mer kålrot istedet :) hi

Skrevet

Pølselapskaus er da veldig vanlig det. Godt er det også, og ikke minst enkelt.-) Når hun bruker kyllingpølser så er det ikke så usunt heller.

Har aldri spist pølselapskaus :o

Kyllingpølser er sikkert ikke det verste man kan bruke, altså, men jeg er veeeeldig glad i kjøtt :P

Skrevet

Har aldri spist pølselapskaus :o

Kyllingpølser er sikkert ikke det verste man kan bruke, altså, men jeg er veeeeldig glad i kjøtt :P

Sjekk her da: 

https://www.google.no/search?q=p%C3%B8lselapskaus&rlz=1C1GGGE___NO569NO569&espv=210&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=DNkxU_jRFqvoywOOxYD4DQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1366&bih=643

Skrevet

Det må da være pølse OG rent kjøtt i lapskausen :)

Anonymous poster hash: 544c8...128

Skrevet (endret)

Dette må prøves!

Jeg er vant til rent kjøtt i lapskaus. Har også barndomsminner om bruk av Corned Beef i lapskaus :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Dette må prøves!

Jeg er vant til enten rent kjøtt i lapskaus. Har også barndomsminner om bruk av Corned Beef i lapskaus :)

Jeg tror konklusjonen er at lapskaus er godt uansett jeg:-) Corned beef har jeg aldri forsøkt. Er det verdt å prøve?

Skrevet

corned beef er så full av fett og tarmer / slintrer  att fytti.....usj..da er det bedre å bruke pølser.

Anonymous poster hash: a1f30...ef5

Annonse

Skrevet

Dette må prøves!

Jeg er vant til enten rent kjøtt i lapskaus. Har også barndomsminner om bruk av Corned Beef i lapskaus :)

Jeg tror konklusjonen er at lapskaus er godt uansett jeg:-) Corned beef har jeg aldri forsøkt. Er det verdt å prøve?

Jeg husker at jeg syntes det var godt, men jeg har ikke sett en boks Corned Beef på 25 år ;)

Aner heller ikke noe om hva det er laget av, tør heller ikke si noe om ev.næringsinnhold (eller mangel på næring).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...