Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**

Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da har jeg også vært på ultralyd i dag. Liten spire på 1 cm <3 Jeg måtte også begynne på blodfortynnende sprøyter. 1 stikk i magen hver dag til 6 uker ETTER fødselen!! Er det noen andre der ute som går på det samme! Kjenner jeg fikk litt panikk!!! Men dette går bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma til Em:

Jeg brukte fanalgin i 4 uker etter innsett av spiren. I starten svei de litt, men det gikk fort over. Knip ordentlig i en hudfold og stikk sprøyten fort inn, ikke pin degselv med å stikke den sakte inn. Det går bra å sette sprøyter, mange gjør det. :) Søk på YouTube, der fant jeg ut hvordan de skulle settes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Sienna. Dette skal gå bra. :) Finnes ikke en bedre start på helgen!

Selv er jeg 8 uker i morgen, og går inn i uke 9. Hatt 2 uker med ferie og masse hvile som jeg absolutt ikke kan klage på og bare har nytet. Eneste problemet er at jeg er så utmattet og sover sykt dårlig, og klarer bare være borte et par timer før jeg må hjem å slappe av litt. Dette er noe jeg er veeeeeldig spent på hvordan vil bli når jeg begynner å jobbe på mandag. Selv gleder jeg meg masse til å gå på jobb, og håper dette går supert. (Noen ganger føler jeg at det hadde vært bittelitt lettere å sitte på et kontor eller noe annet enn å jobbe i barnehage akkurat nå) Men elsker jobben min :)

Utenom det sitter jeg å drømmer om tiden fremover og gleeeeder meg til man kan begynne å shoppe litt og gjøre ting klart. Mye har jeg bestemt meg for allerede, eller visst hva jeg har ønsket meg så klarer ikke la være å titte litt på nett. Noen andre som tenker sånn? Eller vet hva slags vogn f.eks man vil ha? Selv skal jeg ha: Emmaljunga 2014 Mondial Duo Combi Vanilla Leatherette :fnise:

Gleder meg helt villt til å starte redebyggingen igjen!

Nå har vi det meste fra før, men solgte vogna vår (Svart emmaljunga edge duo) , men har allerede bestemt meg for at det blir en ny Emmaljunga Edge Duo - bare i fargen Tweed denne gangen. Og siden vogn er det eneste vi MÅ kjøpe (Sett bort fra litt klær da, om det skulle bli jente) så skal jeg "unne oss" en risarosa-pose også :D Oppdaga den når guttungen var såppas stor sist, derfor var det bare unødvendig å kjøpe. Men nå har jeg sikla etter den i snart 3 år, så da blir det :D wihi, gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MSDBS (jupp, tillater meg å forkorte litt her!);

Er ikke noe galt i å kjøpe nytt til sine små mirakler om det er slik dere prioriterer - jeg tenker at enhver får gjøre slik en selv synes og tror blir best for sine egne. :) Er nå meget bedre stilt både plassmessig og økonomisk enn det jeg var da jeg ble mor før fylte 20 år, men er samtidig mer avslappa til det å "måtte" ha alt nytt. :) Synes det er koselig med noe som storebroren har brukt og ble kjempeglad da jeg fant igjen vognposen etter han, så der blir det litt gjenbruk. :) Blir fint å gjøre huset babyklar, vi får faktisk trappegrinda opp i helga - men det pga hunden.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma til Em:

Jeg brukte fanalgin i 4 uker etter innsett av spiren. I starten svei de litt, men det gikk fort over. Knip ordentlig i en hudfold og stikk sprøyten fort inn, ikke pin degselv med å stikke den sakte inn. Det går bra å sette sprøyter, mange gjør det. :) Søk på YouTube, der fant jeg ut hvordan de skulle settes. :)

Takk for svar :) Etter en uke med stikk så kommer jeg nok inn i det og ikke gruer meg like mye som jeg gjør nå :P Hehe. Ja det er sant, mange som gjør det. Typisk at jeg som har sprøyteskrekk også må :P

Det som er positivt er at jeg får tett oppfølging :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Sienna. Dette skal gå bra. :) Finnes ikke en bedre start på helgen!

Selv er jeg 8 uker i morgen, og går inn i uke 9. Hatt 2 uker med ferie og masse hvile som jeg absolutt ikke kan klage på og bare har nytet. Eneste problemet er at jeg er så utmattet og sover sykt dårlig, og klarer bare være borte et par timer før jeg må hjem å slappe av litt. Dette er noe jeg er veeeeeldig spent på hvordan vil bli når jeg begynner å jobbe på mandag. Selv gleder jeg meg masse til å gå på jobb, og håper dette går supert. (Noen ganger føler jeg at det hadde vært bittelitt lettere å sitte på et kontor eller noe annet enn å jobbe i barnehage akkurat nå) Men elsker jobben min :)

Utenom det sitter jeg å drømmer om tiden fremover og gleeeeder meg til man kan begynne å shoppe litt og gjøre ting klart. Mye har jeg bestemt meg for allerede, eller visst hva jeg har ønsket meg så klarer ikke la være å titte litt på nett. Noen andre som tenker sånn? Eller vet hva slags vogn f.eks man vil ha? Selv skal jeg ha: Emmaljunga 2014 Mondial Duo Combi Vanilla Leatherette :fnise:

Gleder meg helt villt til å starte redebyggingen igjen!

Nå har vi det meste fra før, men solgte vogna vår (Svart emmaljunga edge duo) , men har allerede bestemt meg for at det blir en ny Emmaljunga Edge Duo - bare i fargen Tweed denne gangen. Og siden vogn er det eneste vi MÅ kjøpe (Sett bort fra litt klær da, om det skulle bli jente) så skal jeg "unne oss" en risarosa-pose også :D Oppdaga den når guttungen var såppas stor sist, derfor var det bare unødvendig å kjøpe. Men nå har jeg sikla etter den i snart 3 år, så da blir det :D wihi, gleder meg!!

Er noe med de emmaljunga vognene assa. Super praktiske, fine og elsk å kjøre rundt med.

Jaaa, risarosa-pose skal jeg også ha. De er så super fine. Falt pladask for de så tenkte å unne med en sånn pose til vognen. :) Veldig greit å ha mye ting fra før. Skal ta vare på alt til barn nr 2. Helt klart. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere her som sliter med humøret om dagen? Merket at jeg er så mye mer grinete enn før, og føler jeg har en lunte på 2 cm! (Vanligvis er jeg en veldig tålmodig person) Er ikke så særlig gøy å ha det sånn, og ikke er det noe moro for mannen heller.. Uff.. Får håpe det går over! ;) ønsker alle en god helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MSDBS (jupp, tillater meg å forkorte litt her!);

Er ikke noe galt i å kjøpe nytt til sine små mirakler om det er slik dere prioriterer - jeg tenker at enhver får gjøre slik en selv synes og tror blir best for sine egne. :) Er nå meget bedre stilt både plassmessig og økonomisk enn det jeg var da jeg ble mor før fylte 20 år, men er samtidig mer avslappa til det å "måtte" ha alt nytt. :) Synes det er koselig med noe som storebroren har brukt og ble kjempeglad da jeg fant igjen vognposen etter han, så der blir det litt gjenbruk. :) Blir fint å gjøre huset babyklar, vi får faktisk trappegrinda opp i helga - men det pga hunden.. ;)

Ja, det skjønner jeg utrolig godt. Jeg kommer selv til å ta vare på det meste og ha til gjenbruk. Både vogn og egentlig alt sammen. Koselig med hund, selv har jeg 2 stk. Har grind oppe på trappen ( etter huseieren før oss ) og må ha en nede sånn etter hvert :) Her blir det mye å jobbe med med både hus og dyr. Selv har vi veldig stor plass men alikevel mye må gjøres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, må bare dele et øyeblikk med dere her nå.

Er alene hjemme, har akkurat sovet to timer på sofaen og våkner til "Adils hemmelige dansere" på NRK. Presterer altså å sitte og gråte av disse søte mennene som danser og som er så flinke... Mye hormoner som svirrer ja;-)

Velkommen i klubben, dere nye jenter! Misunner dere som har termin i begynnelsen av desember! Synes ukene går såå sakte nå! Dagene går egentlig unna, men synes påsken virker som en evighet siden. Andre som har det sånn? Her rekker deg også veldig i livmor for tiden! Akkurat som noen lager seg plass der inne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg er litt nervøs i dag.. Har en rar følelse bak i korsryggen og det "svir" litt i nedre del av magen. Merket det på jobben å går når jeg var på lageret og flyttet noen esker som var for tunge for meg, men jeg var så dum at jeg flyttet dem alikevel.. Nå gnager denne følelsen hull i hjernen min, skadet jeg babyen i går..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk nok helt fint mamma til emma, men skjønner at man blir bekymret.

Jeg ligger i sengen enda. Skulle vært i utdrikningslag i dag, men er helt kake. Se om formen kommer seg til i kveld slik at jeg får være med på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamman-til-Emma, skal ikke være farlig å løfte nå i starten av svangerskapet, så går nok bra:)

Her har kvalmen slått inn for fult, spyr ikke, men er konstant kvalm. Eneste som hjelper er å spise....så da har jeg spist meg opp 3 kg på 1,5 uke:( Ikke bra om dette fortsetter. Må nok krype til korset og be om en sykemeld på mandag, har gått på jobb siste uken, men fungerer ikke. Jobber i skolen, og kan ikke gå ifra når som helst, så tror ikke det går lenger. Utrolig kjedlig, tida går så utrolig sakte når man ikke kan gå på jobb.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er også på det stadiet der jeg må spise hele tiden, godt å høre det ikke bare et meg... Har ikke vekt hjemme, men har knapt en bukse som passer fremdeles, så det går nok raskt oppover her også. Er i tillegg skikkelig oppblåst, så jeg føler jeg ser ut som jeg er kommet dobbelt så langt som jeg er. Blir ikke enkelt å holde dette skjult lenge, hvis det fortsetter slik. Noen som har noen tips? Jeg har lagt vekk alle tettsittende klær allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma-til-Emma, jeg ville ikke bekymret meg for mye over vondt i korsryggen etter at du har løftet tungt, det hadde du vel fått selv om du ikke var gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cooper: Tenker det samme selv nå, har lest litt på nett og funnet ut at barnet ligger trygt og godt inne i magen, det er bare ryggen jeg har strukket litt. Men har uansett ikke tenkt til å løfte flere pappesker på 50 kilo.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn fra før, yngste er snart 5år. Men herregud alt man har glemt. Trodde man skulle være rolig med tredjemann jeg. Stresset for alt jeg kjenner i kroppen, og magen har allerede vokst mye. Har dere vokst noe?

Tidlig ul 18mai spent( er ca 13 uker da) :)

Ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ser at det er mange som er kvalme her, det kan hjelpa med b-vitamin i følge min fotsoneterapaut. Ho anbefalar Berthelsen vegetamin B-vitamin kompleks(blanding av b-vitaminer), og kalsium mot bekkenløysing. Hjelper for meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shoppet litt i dag før ferieturen til varmere strøk, og tenkte jeg skulle dele følgende tips med dere: Støttestrømper (for flyturer etc) får en billigere hos Enklere liv enn på apotek! :) Sparte meg opp mot hundrelappen på å sjekke differansen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere:) kan noen litt mer teknisk anlagte føre meg opp på 30.12? Tenk etter 3 år med håp om atpåklatt så har det slått til! Weeee! 6 uker i dag, ingen kvalme, men øm i korsryggen, kviser (!) og supervondt i puppene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

2. Apex, Madde86

3. Zinas79

4. Mamma-til-Emma.

5.

6. Babyklar, Bare blåbær

7.

8. Julie10

9. Corneliuss

10. Susanne94

11. Goodiegoodie:)

12. Perler

13. bleach, Hannasbananas

14. Lykkelita=), Juli11+Des14

15. Mollabell, Lillaura

16. MinStørsteDrømBlirSann?, Løvinne30

17.

18. Mayken, ønskersårtenspire, Stinemth

19. puselurka, Oslo82

20.Alenemamma_, Optimist78, granatepler, cooper

21. Capricorn82, Mamma til Em.

22. Gutt10

23. Gravid-Hanne<3, Melis84

24. frøken01

25. Sienna85

26.

27.

28.

29. HoneyBooBoo

30. FrkFreidig, Frk.Freken

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi 38 stk :-) velkommen frk.freken. lagt inn deg, zinas79 og cooper :-)

Dette har vært en elendig dag. Stod ikke opp før i halv 3 tiden. Spiste middag i 8 tiden, ble drit dårlig i magen :-( verste over, men er drit trøtt. Herlighet! :-P kjekk lørdag. Heldigvis har jeg verdens snilleste kjæreste som kom med frokost på sengen i dag tidlig, og som snakker om frøet i magen hver dag ♡ ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt m snille kjærester/menn😄

Jeg har hatt besøk noen dager så har bare mått overse kvalmen og late som ingen ting. Fikk det skikkelig igjen i dag, slakt på sofan. Spist potetgull og drukket cola, får ikke i meg noe annet. Er som om jeg er fyllesyk på 2. Uka...blæ.

Haha, ikke at jeg klager altså👍 har jo ønsket meg dette lenge nå. Tenker også at det umulig kan gå galt når jeg er så kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å være i slutten av uke 9 allerede, snart ferdig med 1/4.. Sover oppstykket og er konstant trøtt men klarte å få meg en tur innom tredemølla i går for 1t intervalltrening med rask gange. I dag blir det luftings med hunden til en eller annen fjelltopp. Godt å ikke være i pytonform, er så glad for at formen er grei for jeg er av dem som absolutt ikke trenger flere kilo enn nødvendig over hoftene mine. :)

Føler med dere kvalme, her er det noe som kommer og går - og kjæresten lar meg slippe matlaging så da er det verste unngått!! :)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...