Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**

Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Ååh, litt ødelagt etter igår eller?? Full fres fra kl 0700 til 20.00 pluss innlagte softis, kake og kaffe pauser. Deilig dag men deilig at den er overstått! Har i år som alle andre år like store problemer med å få 4 åringen ut av hoppeslottet, men men. Det deiligste med dagen i går var å dra av seg bunaden og hoppe inn i joggebuksen til mannen sammen med en svær t-shorte. Noe så varmt og klamt har jeg ikke vært med på siden bryllupet i Thailand med alt for stor kjole og høye temperaturer. :) Hadde litt problemer med forklet til bunaden som hele tiden poppet opp, men det må man regne med når man har lagt på seg hele 3 kilo (!!!!!) <-- dette er en tull da det er helt normalt! Hvordan var dagen deres jenter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk alle sammen!:) Har 2 jenter fra før av, så blir veldig spennende å se hvilket kjønn det blir denne gangen. Mannen er fortsatt litt i sjokk. Han har akkurat pusset opp gutterommet, som sikkert kommer til å bli ett barnerom om noen år( lov å le? Hehehe) :)

Ja, Gud fikk jeg sagt gratulerer!! Så vanvittig! Stor klem 🎉🎉🎉🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tvillinger!

Og: Vel overstått 17. mai alle sammen! Her var formen på topp! Kan "fyllesyken" ha gitt seg allerede?! Er 9+4, dvs i 10 uke. Litt mer sliten i dag da, så det var nok matinntak hver time som gjorde susen ;)

Jeg var hos lege i 8+6. Da tok jeg urinprøve mens jeg var der. Søknad er også sendt på fødeplass. Stas :)

Ha en fin kveld!

Og tenk: noen dere er straks 12+0!!! Å som jeg lengter å komme dit! Blir stas med desember-damene i 2. trimester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner 2 trimester ved fullgåtte 12 uker, altså 12+0? Har lett litt rundt på nett og det er veldig varierte svar der ute.. Noen sier 12+0, andre sier 12+6 og det siste er 13+0.. Så hva er riktig? Jeg er 11+5 i dag og gleder meg til 2.trimester altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner 2 trimester ved fullgåtte 12 uker, altså 12+0? Har lett litt rundt på nett og det er veldig varierte svar der ute.. Noen sier 12+0, andre sier 12+6 og det siste er 13+0.. Så hva er riktig? Jeg er 11+5 i dag

1

Haglöfs L.I.M III Q Jacket, skalljakke dame, 2C6 Imperial Purple/M

kr 1 379,00

og gleder meg til 2.trimester altså!

Dette lurer jeg på også 😊

I morgen er jeg 12+0 og skal på UL , veldig spent ....gruer meg nesten litt. Vanskelig å tro på at alt kan være bra en tredje gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner 2 trimester ved fullgåtte 12 uker, altså 12+0? Har lett litt rundt på nett og det er veldig varierte svar der ute.. Noen sier 12+0, andre sier 12+6 og det siste er 13+0.. Så hva er riktig? Jeg er 11+5 i dag og gleder meg til 2.trimester altså!

Jeg er i dag 12+0 men mener når det er 13+0 at vi går inn i 2 trimester. Står ihvertfall det i appen min at det dette er siste uke i 1 trimester. Så jeg holder meg her ei uke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enda bare 9+2, koselig om noen holder seg i første trimester en liten stund til:-)

Kun 8+6 her,så du er ikke alene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enda bare 9+2, koselig om noen holder seg i første trimester en liten stund til:-)

Er 9 uker i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager "forvirring" i innlegget over: 2. tri starter 13+0 i følge definisjon her på bim. Men jeg gleder meg uansett til den "magiske" grensa 12+0!!!!! Selvom vi fortsatt teknisk sett er i 1. tri. Blir her også en stund til forøvrig :)

Jeg tenker på dette med å skjule graviditeten lengst mulig. Særlig på jobb. Har ikke gått noe særlig opp i vekt (maks 1 kg), men den oppblåste magen kan kjapt avsløre meg.. Jeg tenker litt løse skjorter oppi buksa med dressjakke over, litt korte a-formede kjoler (da er det ok at de ikke er innsvinget i livet), a-skjørt som strutter litt ut.. Andre tips? Skifter jeg kun over til flagrete tunikaer blir jeg avslørt med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar om første legekontroll! Det virker jo som at det er innafor normalen, så da får jeg bare  smøre meg med tålmodighet:)

Optimist78, har egentlig ikke noen gode forslag utenom de du har, men her går det mest i løse bluser og store gensere..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh jeg hørte hjertelyden idag!! Verdens beste lyd syntes jeg! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg i sta og jeg har faktisk gått ned fire kilo.. Det kan ikke være bra for noen av oss. Var forberedt på å se 63-64 men der stod det 58 og jeg ble litt satt ut. Har spist jevnt hele dagene, men kanskje ikke de samme store porsjonene jeg alltid har slukt, så jeg mistenker at jeg faktisk har økt forbrenningen min og derfor gått ned.. Det er jo ikke sånn det skal være... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 10+1 i dag. Gleder meg så til ny ul på fredag. Da er jeg 10+6. Så å si 11 uker. Håper virkelig fortsatt på bankende hjerte og liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0 i dag! Vondt i kjeven pga en tann, så spent på å se hvor mye mat jeg får i meg i dag. Hvis det blir dårlig med spising blir jeg dårlig... må bestille meg en tannlege time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+5 her idag :) I helga har jeg nesten ikke vært kvalm i det heletatt - idag er kvalmen tilbake. Og jeg som hadde et håp om at det begynte å stabilisere seg nå. Men jeg har aldri hatt nesten to dager uten kvalme tidligere (siden kvalmen kom) så jeg håper at det er et tegn på at jeg er på bedringens vei :)
Nå klør jeg i fingrene etter å fortelle nyheten til de som enda ikke vet (store deler av familien)! Har planer om å la 3åringen få slippe hemmeligheten :D Men vi venter nok ei uke eller to til tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes synd i meg selv nå. På fredag sluttet en på jobben og i dag får jeg vite at hun andre som gjør det samme som meg ligger på sykehus med 3 brudd i ankelen. Så nå er jeg den eneste her som gjør det vi gjør, så nå har jeg arbeidsmengden til 3 personer. Og jeg som hadde tenkt å gå litt tidligere i dag fordi jeg er dårlig og har drit vondt i kjeften pga tannen. Måtte bare ty til paracet... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaa nå er livet herlig. Fikk meg en akutt time hos tannlege som kjørte på med bedøvelse så nå nyter jeg det å være smertefri ♡ håper hun klarte å reparere sånn at smertene ikke kommer tilbake når bedøvelsen går ut. Har kjøpt en baguett fra big bite som ligger å frister, kun spist en yogurt på 8 timer, så er så sulten nå! Om en time kan jeg spise. Sitte her å telle minutter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå fikk jeg meg en ubehagelig overraskelse. Fikk bittelitt svakt brunlig utflod på papiret nå, samt litt i trusen. Det er ikke mye, men blir så nervøs likevel. Noen som har opplevd det samme? Kjenner jeg blir ganske redd egentlig :cry: Har ellers mye symptomer, både kvalme og ømme pupper i dag. Er ganske trøtt, men har ikke overanstrengt meg på noe vis. Er 9+3 i dag.

(Sorry for ekle detaljer :P).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GravidHanne: skjedde det samme med meg i forrige uke og jeg skjønner deg godt. Jeg dro til fastlegen som fikset time til UL på sykehuset i dag, men klarte ikle å vente så lenge og dro på privat ul. Der var alt normalt, men en litt lavtliggende morkake som kunne blø litt. Jeg hadde aldri friskt blod og de sier at gammelt blod er bra blod. Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket nå, og det har ikke kommet noe mer. Skal til fastlegen på fredag, så med mindre jeg oppdager noe mer  venter jeg til da og snakker med henne. Håper hun kan finne hjertelyd med Doppler, det er vel ikke for mye å be om? Det er også som sagt veldig utvannet og helt lysebrunt, så velger å tro at det er en liten rift eller lignende som er årsaken.

Takk for svar, Mamma til Emma, godt at du viser en lignende situasjon som hadde godt utfall :)

Tenkte egentlig å prøve meg på trening igjen i dag, det ble bare en gang forrige uke for er såå trøtt. Men tror jeg kanskje dropper det og går hjem og legger meg litt istedenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GravidHanne: Legen min ville ikke prøve med doppler selv om jeg var 11+2 da jeg var hos han. Han sa det skulle godt gjøres å finne hjertelyden så tidlig. Pluss at hvis han ikke fant den så ville jeg freaket ut.. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen måte fastlegen kan bekrefte at svangerskapet forløper normalt utenom å henvise til UL? Vil egentlig gjerne få en bekreftelse på hele svangerskapet. Det eneste "beviset" jeg har er jo mine graviditetstester som jeg tok hjemme :P Og særlig nå med denne mikro-blødningen.

Det blir vel en privat UL om noen uker tenker jeg! :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dumt fastlegene ikke kan med ultralyd og har det på kontoret. Skal på ultralyd neste tirsdag. Håper alt fremdeles er good. Aldri vært på ultralyd så sent, siden jeg aldri er kommet så langt.

Håper du ikke blør noe mer gravid-hanne. Hadde blitt redd jeg også hvis det var meg, men oftest er det helt normalt, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...