Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**

Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Haha, vi er i samme båt! :-) jeg er liten av vekst, så et sted må magen være. Hadde en kollega som stirret uhemmet i går mens jeg prøvde å holde inn en oppblåst mage:-P stor genser og fargerikt skjerf til å avlede oppmerksomheten hjalp tydeligvis ikke! Godt jeg jobber i skolen og at det er en mnd til skoleslutt! Da kan jeg slappe av med magen og komme tilbake i august struttende med magen min:-)

Ha en god dag jenter, og lykke til med forberedelsene til i morgen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet jeg har vokst og gidder ikke å bry meg. Mamma er ikke nervøs for bunaden i det hele tatt for den ble sydd for en voksende 14 år gammel jente som ikke har blitt noe særlig mye større så jegvhar god plass. Jeg sitter her med eksamensnerver og har puttet ultralyd bildet inn i permen så jeg får inspirasjon! Kryss fingrer for meg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Mamma-til-Emma :D

Jeg er 8+4 i dag. Har fått innkallelse til ultralyd 27 mai, når jeg er 10+1, tenkte å ringe å høre om jeg kan få flyttet den litt nærmere uke 12. Hvis ikke blir det ny ultralyd rundt uke 12 for å sjekke nakkelapp etc.

Uggen i dag, går veldig opp og ned den der formen altså. Prøvde å få i meg en god morgen yogurt, men måtte kaste halve, siden jeg ble kvalm av å spise. Heldigvis er det fredag, og snart helg nå.

Skal ha avslutning for en på jobben, ut å spise lunsj. Så blir ikke mer jobb etter kl halv 11 i dag. det er godt..slippe å konsentrere seg!

Hater at jeg må stå tidlig opp i morgen også, så gleder meg til søndag når jeg kan sove LENGE! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som har lengre perioder med intens stikning i livmoren/magen? Hadde det etter jobb i går, men det gav seg etterkvert da jeg la meg strak ut på sofaen.. Nå er jeg på jobb og har fått den intense stikkingen tilbake.... Har jobbet en del bøyd nede på gulvet i dag da...

Men det er skikkelig vondt! Og skummelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid-Hanne,i følge mine svært kakeglade kollegaer så kan den spises uken gjennom;) (vi har hatt en liggende en stund..) personlig ville jeg ventet til dagen før:)

Gratulerer,mamma-til-Emma!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slike stikkinger hele tiden, i allefall etter en aktiv dag med mye gåing og ståing. Det er både livmoren som strekker seg og sener og ledd som blir slarkete. husk at denne vokser i en ekstrem hastighet og blir stor. Går fra størrelsen på en flat pære til vannmelon og det er en muskel, så selvfølgelig vil det stikke og strekke litt. :)

Info fra det store medisinske leksikon.

"Livmor eller uterus er et muskuløst hulorgan som ligger midt i det lille bekkenet hos kvinnen, mellom urinblæren og endetarmen, og som har som funksjon å huse og ernære fosteret under graviditet. Livmoren har form som en flattrykt pære og er ca. 7–10 cm lang, 4–5 cm bred og 2–3 cm tykk hos kjønnsmodne kvinner (mindre hos småpiker og eldre kvinner). Hele organet veier 30–60 g, men under svangerskap kan det vokse og øke sin muskelmasse, slik at vekten kan komme opp i over 1 kg."

Endret av Mamma-til-Emma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk mamma-til-Emma <3 betryggende å lese! Nå er jeg endelig ferdig på jobb, så da kan jeg dra hjem å slappe litt av;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her stikker det og strekker stadig vekk:-) Det er en litt rar følelse og blir ganske sliten av det, så tar det litt med ro i dag;-) Så det er ikke bare deg!

Takk for råd om oreokake! Lager den nå. Puh, litt av en prosess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ultralyd å fått greie på at vi venter 2 eggede tvillinger!:)) Fått ny termin. 22 desember:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tvillinger, melis84! Så spennende:)

Når skal dere her inne på første legekontroll? Ringte fastlegen, og hun mente det ikke var noe poeng i å komme før i uke 13. Er det normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Melis84! Mistenkte dere det eller kom det som et sjokk?

Lavendel2805 jeg skal til lege neste fredag når jeg er 9+4. Vet ikke hvor mye som blir gjort da, kanskje jeg må tilbake seinere for å ta blodprøver etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melis84 Gratulerer så masse! Det var jo veldig hyggelig at det kommer hele TO søte mirakler :D 

Lavendel2805 - Jeg var hos legen for kontroll i dag. Jeg er 8+6 i dag. Tok urinprøver, blodprøver og gikk gjennom alt annet. Søkte om OUL osv.. Første kontroll skal vel være mellom uke 8 og 14 mener jeg at de anbefaler.. (altså fra 7+0 t.o.m. 13+6). 
Kan sikkert mase deg til en time før det også. Det måtte jeg :D 

Og til alle dere! Gratulerer med dagen i morgen!! Kos dere masse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tvillinger, melis84! Så spennende:)

Når skal dere her inne på første legekontroll? Ringte fastlegen, og hun mente det ikke var noe poeng i å komme før i uke 13. Er det normalt?

Jeg skal på mandag, da er jeg 8+2. Sist var jeg og i uke 9, og fikk inntrykk av at det var mye tidligere enn nødvendig. Men må vel være tidlig for å få henvisning til tidlig ul.

Har man med seg urinprøve på første legetime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med urin, tror det er vanlig ja. 

Jeg hadde kontroll i uke 9, tror det varierer mye fra lege til lege om når de vil ha første kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har første legetime mandag 26.5, er da 12+4 <3
Det er visst best å komme så tett rundt 12+0 skjønte jeg på legekontoret mitt. Det føltes som en evighet til da jeg akkurat hadde oppdaget at jeg var gravid, men nå er jo dagen like om  hjørnet :) 
Og man bør ha med morgenurin på første legekontroll ja!

God 17.mai i morgen alle sammen, håper alle er i god nok form til å kose seg med pølser og is! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere alle har hatt en fin 17 mai. Jeg er helt skutt, først forsov vi oss i dag tidlig og deretter måtte jeg sove da vi kom hjem i 17 tiden. Føler meg uggen og helt ødelagt i kroppen for tiden. Håper det blir bra igjen rundt uke 12 :-) Nå er det soving. Heldigvis kan jeg sove så lenge jeg vil i morgen ♡♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere hadde en god 17. Mai i går jenter! Jeg var hjemme mens sønnen gikk i tog, men fikk puslet frem et dekket bord og gjort litt klart til mannen kunne grille når resten av familien kom hjem i går. Det var koselig. Så våget jeg meg bort på sønnens skole for å være med de. Barna ble så glade. Datteren sa flere ganger; SKAL du være med mamma?? Svarte ja to-tre ganger og da lo hun høyt og lykkelig. ❤️

Før de gikk i tog så besvimte jeg. Det var veldig ekkelt for jeg fikk ikke noe forvarsel (pleier jo vanligvis å prikke for øynene eller lignende og da setter jeg meg eller holder meg fast til det går over), men nå falt jeg bare om. Klarte ikke å orientere meg og forsto ikke hvor jeg var eller hva jeg holdt på med når jeg våknet. Hadde nok både blodtrykksfall og lavt blodsukker. Men resten av dagen var jeg i overraskende bra form. Sliten når jeg kom hjem men det skulle bare mangle hadde jo vært med bort på skolen i over en time. Og la meg ikke før kl var over ti!! Hva skjer? 😃😃😃 håper den lille har det bra også! ❤️ Men har vondt i puppene så jeg tror jo ikke at jeg har mistet? Kanskje jeg vare var heldig med dagen!? 😄 hurra for 17. Mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg kommet til uke 12, egentlig gått litt fort samtidlig som det ikke har det. Hehe.

Sprøtt å tenke på at vi snart går over til 2 trimester.

Hvordan er dere andre i form da etter den store dagen i går? Her er jeg bare sliten og trøtt,ellers i fin form. Så skal ikke klage! :)

Corneliuss: Så ekkel opplevelse å besvime sånn,men godt du ble i bedre form utover dagen.

God bedring videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen!:) Har 2 jenter fra før av, så blir veldig spennende å se hvilket kjønn det blir denne gangen. Mannen er fortsatt litt i sjokk. Han har akkurat pusset opp gutterommet, som sikkert kommer til å bli ett barnerom om noen år( lov å le? Hehehe) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått 17.mai!

Dagen gikk i ett fra morgen til kveld (foreldrene i sønnen min sin klasse hadde ansvar for arrangementet på skolen etter toget,så det ble litt ekstra å tenke på),men det gikk overraskende bra:) sovnet kl 21,men det er ikke helt unormalt;)

Gratulerer med tvillinger,forresten!det er stort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wee! :) Uke 12 her og, sa app'en min!

Kjenner jeg grugleder meg til UL i forbindelse med duotest, nå som kvalmen har vært snill i det siste leter jeg etter symptomer på at "alt er vel ok?" for å roe egne nerver..

Corneliuss: Godt å kunne være tilstede sammen med familien på slike dager som i går, de søte små satte jo stor pris på det!! :) Håper de ikke ble veldig redde når du besvimte, må være ekkelt når det kom sånn plutselig kastet over deg! :/

Ha en fin dag, snupper - her skal det forberedes før ny arbeidsuke og fremdeles ryddes etter tur.. Klesvasken formerer seg godt i varmen gitt!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...