Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**

Anbefalte innlegg

Jeg regner uke 12 for 12+0, men vet ikke om det er rett. Tror 2 trimester er fra 13+0??? Ser folk gjør litt forskjellig, men på "lege språk" er det sånn:)

Madde86, jeg kjenner litt forskjell fra sist. Da ble jeg kvalm senere (rundt uke 12) og kastet opp en del resten av svangerskapet. Nå ble jeg ekstermt kvalm alt i uke 7, men kaster ikke opp. Føler jeg har dårligere hud nå enn sist og at puppene er mye ømmere og større. Kunne bruke buksene mine til uke 17...nå begynner det allerede å bli litt trangt. Er sinnsykt oppblåst og har masse luftsmerter, det var det ikke noe av sist.

Sist "viste jeg" hvilket kjønn det var når jeg testet positivt, sa med en gang til mannen at det er en gutt. Denne gangen har jeg ikke noen følelse på hva det er. Mannen sier det er en gutt til, jeg heller litt mot jente.

Samme hva det blir, kjekt med en av hver...men samtidig ekstremt praktisk ifht klær og utstyr om det blir en gutt til.

Nå nærmer det seg 2 tri med stormskritt her:) Kan ikke si jeg gleder meg til helga..presse puppene inn i en alt for trang kjole og spsie mat som man egentlig ikke orker og late som ingen ting (vi er sammen med masse familie på 17. mai) mulig nyheten sprekker av seg selv, jeg ser super gravid ut i den kjolen:)

Fortsetter under...

HURRA! :D

Jeg har vært på ultralyd og sett en sprell levende krabat, frisk som en fisk og svært så aktiv! :)

Men... Jeg er så mye som 12+4 i dag. Det vil altså si at jeg hører egentlig ikke hjemme i denne gruppen - jeg får et novemberbarn!

I tillegg er jeg straks over i andre trimester! O lykke... :)

Forresten - gynekologen jeg var hos mente han kunne se kjønn allerede nå. Han er fødselsspesialist eller noe i den duren, men uansett... Jeg synes det er utrolig tidlig å skulle si noe om kjønn. Han satset månedslønna si på at det ble en gutt, og på bildet som ble tatt nedenfra ser man faktisk tydelig både bjeller og tut...

Blir spennende å se om ordinær UL bekrefter eller avkrefter dette. Venninna mi var hos samme mann, riktignok en uke senere, og fikk vite riktig kjønn.

Gratulerer:) Så kjekt å plutselig være så langt da! Har hørt at noen klarer se kjønn så tidlig (eller du får satse på at han tar feil, tipper mnd lønna hans er relativt stor :P ).

Lykke til med november barn, du får titte innom å se hvordan det går med oss her:)

Jeg har ei jente fra før og føler graviditetene er litt like til nå. Ble kvalm i uke 6 ca med begge og kaster opp hver dag ( hele dagen). Denne gangen har jeg fått "mage" med en gang og føler meg mer oppblåst og kanskje litt mer sliten, men det kan også komme av at jeg har ei aktiv jente som krever mye :) Jeg føler det blir en gutt denne gangen. Vet ikke hvorfor men har det på følelsen :)

Mamma til Em: jeg fikk en bitteliten blødning i begynnelsen av uken, bare litt utvannet, friskt blod på papiret. Lot meg faktisk ikke skremme, for det var så lite. Det kom ikke mer heller, for hadde på truseinnlegg og sjekket jevnlig. Det var nok rett og slett en blodkar som hadde sprukket:-) det kan hende det er det du har opplevd og!

Nå har jeg kjøpt meg en mammabukse... Så deilig! Hun i butikken sa at jeg måtte kjøpe den god og stram da, så den er litt stram nå. Men kjenner den hadde seget i livet hadde den vært større! Noen som har erfaring med størrelse på mammabukser? Anbefaler den butikken "Mamma og meg" i Bergen, de hadde mange freshe bukser!:-)

Annonse

Jeg tror jeg kjøpte mammabuksa hakket for stor Gravid-Hanne :/ Jeg merker at jeg har litt "veranda" over baken, og så mye stretch som det er i de buksene, så kommer det vel til å gå bare en vei :P
Men den er sikkert god å ha helt på slutten tenker jeg. Må vel hamstre flere bukser! Her går det i HM :)
Hadde en knallfin og god bukse i forrige svangerskap. Den ble helt utslitt oppe ved "mammakanten" - men nå angrer jeg sååå på at jeg kasta den! Jaja, skitt au :P

1.

2. Apex, Madde86

3. Zinas79

4. Mamma-til-Emma.

5.

6. Babyklar, Lavendel2805

7.

8. Julie10

9. Corneliuss

10. Susanne94

11. Goodiegoodie:)

12. Perler

13. bleach, Hannasbananas

14. Lykkelita=), Juli11+Des14

15. Mollabell

16. MinStørsteDrømBlirSann?, Løvinne30, LykkeMi

17.

18. Mayken, ønskersårtenspire, Stinemth, Lillaura

19. puselurka, Oslo82, akilles

20.Alenemamma_, Optimist78, granatepler, cooper, BeBoo

21. Capricorn82, Mamma til Em, Gravid-Hanne <3

22. Gutt10, Caaath_

23. Melis84

24. frøken01

25. Sienna85

26.

27. LykkeFisk

28.

29. HoneyBooBoo

30. FrkFreidig, Frk.Freken

31.

Sånn, bare flyttet meg fra 15. til 18. 

Da har jeg vært hos legen som fikk meg inn på sykehuset på mandags morgen, men jeg og mamms (moralsk støtte) var ikke fornøyde så vi dro rett til kvinnedoktoren i tønsberg etter timen og fikk komme inn 10 minutter etter. Sprell levende og helt perfekt med jevn hjerterytme og lå på normalen på alt fra hodestørrelse, nakkefolden, nesebein, til lengde. Fikk tilogmed se i 4D og det helt nye HD live som var helt utrolig. Alle detaljer ble helt sykt klare.

Han sa at morkaken ligger på bakre vegg men ganske lavt og at det var det som kanskje gjorde at jeg har blødd litt så jeg måtte være forberedt på flere småblødninger som kunne oppstå. Fikk beskjed om å si ifra til legen min på kontroll og hvis den fremdeles ligger lavt på på OUL så vil jeg bli fulgt opp i ukene som følger. Men jeg vet i allefall hvorfor jeg har blødd og jeg må bare mentalt forberede meg på mer..

Link til HD live bilde. Det er som 4D bare litt mer detaljert! :D

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/gallery/image/79926-ul-uke-112/

Her er link til siden til kvinnedoktoren som er den første klinikken som tilbyr HD live. Veldig stilig og jeg tror jeg skal prøve å få til en slik UL når jeg nærmer meg 30 uker.

http://kvinnedoktor.no/wordpress/?page_id=205

Hvis dere bor i nærheten av en klinikk som tilbyr dette så anbefaler jeg det på det sterkeste! :D

Annonse

Da har jeg vært hos legen som fikk meg inn på sykehuset på mandags morgen, men jeg og mamms (moralsk støtte) var ikke fornøyde så vi dro rett til kvinnedoktoren i tønsberg etter timen og fikk komme inn 10 minutter etter. Sprell levende og helt perfekt med jevn hjerterytme og lå på normalen på alt fra hodestørrelse, nakkefolden, nesebein, til lengde. Fikk tilogmed se i 4D og det helt nye HD live som var helt utrolig. Alle detaljer ble helt sykt klare.

Han sa at morkaken ligger på bakre vegg men ganske lavt og at det var det som kanskje gjorde at jeg har blødd litt så jeg måtte være forberedt på flere småblødninger som kunne oppstå. Fikk beskjed om å si ifra til legen min på kontroll og hvis den fremdeles ligger lavt på på OUL så vil jeg bli fulgt opp i ukene som følger. Men jeg vet i allefall hvorfor jeg har blødd og jeg må bare mentalt forberede meg på mer..

Så godt å få skikkelig svar. Er opprinnelig Tønsberg-jente så har vært hos kvinnedoktoren et par ganger tidligere i svangerskapene til de to barna mine. Jeg synes han er veldig flink! Glad på dine vegne. Klem ❤️

Han var hissig på sykehuset da, som han sier, det hadde vært mulig å tatt meg inn for en 4 minutters ultralyd bare for å se at alt stod bra til og heller tatt en grundigere ul senere, men de er jo så firkantet der at det tydeligvis ikke går. Så her skulle jeg hatt eksamen i morgen med blødning i 11 uke.. Veldig lykkelig for at han tok meg så raskt.

Så gode nyheter!!:-)

Mammabuksen min ble god og romsligere i løpet av dagen i dag, så glad jeg kjøpte en mindre størrelse!

Spør her og jeg... Noen som har peil på om en Oreokake kan lages i dag og fortsatt være god til 17 mai?

Jeg har laget dagen før, men ikke knust premiene til toppen før selve dagen. Sto i kjøleskapet, og var veldig god dagen etter. Så det skal gå fint, husk bare på hvis du bruker kremost at den ikke blir varm før den blir kald igjen. Da smaker den rart (synes jeg i alle fall) Hehe

Mamma-til-Emma! Nydelige bilder!! Gratulerer med deilige nyheter :-D

Så fantastiske bilder mamma-til-Emma <3

Her har jeg akkurat hatt besøk av svigers (de har visst om graviditeten siden jeg hadde de blødninger i uke 5-6). Det første de sa når de kom inn døren var hvor flott jeg så ut og at det var tydelig at det hadde gått bra får det såg nå ut som den vokste godt... :S

Så fikk jeg en telefon i fra mamma menst de var her(som også har vist om dette en stund) hvor hun sa at hun håpte jeg satt å sydde ut bunaden... For "den var IKKE fin på deg i konfirmasjonen og det er jo TO uker siden"... Så nå sitter jeg her å føler meg tjukk.... Jeg er bare 10+2 og er førstegangs! Så det det skal jo liksom ikke vise enda...

Gleder meg til ultralyd om litt over to uker! For etter det skal katten (eller skal jeg si elefanten... Siden jeg er så TYKK) ut av sekken!

Huff, Perler, for en kommentar! Jeg er og førstegangs, og klagde litt til samboer fordi ingen bher passer. Da klarer samboer å lire av seg denne kommentaren:" synes du har blitt litt større overalt jeg, så det er ikke rart!" Flott.... :-P han mente de ikke slemt, men jeg ble jo dritsur;-)

Hehe, det høres ut som noe min mann kunne sagt! Har prøvd å klage litt om dette til han, men han sier bare: ja men du skal jo bli enda større ! Han legger jo til at han synes det er så fint å se bevis på at han har en liten skatt inni der, men når man da leser på uke for uke greiene og det står i uke 16: nå kan man begynne å se at du er gravid om du har intilsittende klær.....så føler man seg ikke så veldig fresh når man får kommentarer i 6uker før:S

Huff, jeg skal slutte å klage... Kroppen kan se så stor ut den bare vil så lenge lille prikk har det bra :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...