Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**

Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig veldig glad i å trene, nå sliter jeg med å løpe- fryktelig fryktelig tungt. Flere som sliter? Har lyst å løpe en stund til ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går det i ømme pupper, oppblåst mage, og generelt trøtt og sliten.. Et ganske varierende humør kan man vel også si at jeg har. Foreløpig ingen kvalme.. 8+5 i dag, og teller ned dagene til den magiske 12-ukersgrensa! *krysser fingrene for at mai fyker unna* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her furta jeg meg usminka og LITE fresh ut døra idag.. "Gidder ikke late som jeg ser bedre ut enn jeg føler meg" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud så redd jeg har vært i natt.. Våknet i 4 tiden av mini som måtte tisse så jeg stod opp med henne, tisser selv også og så gikk vi å la oss igjen.. Merket når jeg tisset at jeg har litt vondt i magen men får snupp i seng dør jeg åker meg tilbake til senga, alt mens smertene i magen blir værre og værre. Oppe i sengen igjen så gjør hele magen vondt, ikke bare et enkelt område og heller ikke livmor eller rygg, men en sånn intens smerte jeg ikke har kjent før.. Ligger vare å puster meg igjennom før jeg trygler mannen om smertestillende.. Det tar ikle lang tid før det hele går over og jeg tror mye av det skyldtes luft i magen som jeg effektivt "kvittet" meg med før jeg sovnet igjen.. Kan ikke skjønne at luftsmerter er så vonde som det.. Noen him har Harbour lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjent det selv, men luftsmerter kan visstnok være grisevondt!! :/ Hvordan går det med deg, MammaTilEmma?? Håper dagen i dag er bedre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftsmerter kan gjøre veldig vondt,har hatt det selv et par ganger,sist gang var det på kino,da este magen min ut med veldig smerter,satt bare vrei meg i kinostolen,måtte også knekke opp buksa.hehe.

Når jeg kom hjem la jeg ei varmeflaske på magen,hjalp faktisk.. Men nå skal det sies at jeg ikke hadde vært på do på 2 dager ,så kan være luftsmerter sammen med det som gjorde det. Godt var det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er egentlig veldig glad i å trene, nå sliter jeg med å løpe- fryktelig fryktelig tungt. Flere som sliter? Har lyst å løpe en stund til ...

Jeg har det akkurat likt! Har alltid gått på spinning,men nå er det laangt tyngre enn tidligere. Synes det hjelper på å bruke ekstra tid på oppvarmingen:) er normalt at kondisen går ned noen hakk pga mengden blod i kroppen..(er forreSten 8 uker på vei,så kan ikke akkurat skylde på en voksende mage;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte noen tabletter som heter imogas på apoteket og det hjalp virkelig på min oppblåste mage :) Bare ett tips om noen er desperate. De kan ihvertfall taes av gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat likt! Har alltid gått på spinning,men nå er det laangt tyngre enn tidligere. Synes det hjelper på å bruke ekstra tid på oppvarmingen:) er normalt at kondisen går ned noen hakk pga mengden blod i kroppen..(er forreSten 8 uker på vei,så kan ikke akkurat skylde på en voksende mage;)

Jeg sliter også på treningsfronten om dagen. Kan vel kalles treningsnarkoman til vanlig og trener 3-6 ganger i uka både løping og tung styrketrening. Men etter at jeg ble gravid har jeg flata helt ut.

Jeg har ikke orket å gått på treningstudioet på flere uker,kun tatt noen gå/joggeturer samt sykler til jobben stort sett hver dag. 

Jeg er så skuffet over meg selv og GLEDER meg til energien kommer tilbake. Etter jobb og med 3 unger er jeg helt utslitt. 

Vi får håper formen snart kommer seg jenter,så vi kan ha et aktivt svangerskap :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også på treningsfronten om dagen. Kan vel kalles treningsnarkoman til vanlig og trener 3-6 ganger i uka både løping og tung styrketrening. Men etter at jeg ble gravid har jeg flata helt ut.

Jeg har ikke orket å gått på treningstudioet på flere uker,kun tatt noen gå/joggeturer samt sykler til jobben stort sett hver dag.

Jeg er så skuffet over meg selv og GLEDER meg til energien kommer tilbake. Etter jobb og med 3 unger er jeg helt utslitt.

Vi får håper formen snart kommer seg jenter,så vi kan ha et aktivt svangerskap :)

Fingers crossed!:) er forresten i fin form ellers,så jeg blir like overrasket over kondisjon og styrke hver gang jeg entrer treningsstudioet;) synes også at "voksesmertene" er ekstra kraftig etter trening..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det greit på dagen i dag og jeg har ikke hatt noen blødning eller noe.. Det var nok bare luft, men det rare er at jeg ikke følte meg oppblåst eller forstoppet, bare vondt.. Tok to smertestillende igår mannen hadde sovnet igjen lå jeg å "lettet på trykket" en stund før jeg sovnet igjen. Har bare kjent småsmerter i dag, ingenting virkelig smertefullt i deg hele tatt noe som roer meg skikkelig ned. Men i natt hadde jeg panikk, turte ikke lette på dyna til morningen i dag da jeg forventet masse blod. Mannen måtte kikke før jeg turte å puste ordentlig ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer her i dag da? Vært uhyggelig stille i mange timer her.. Er alle kvalme, trøtte og horomonelle i dag? :) ha en strålende kveld jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på det samme! Haha

Jeg ligger i alle fall i sofaen, og spise jordbær og drikker eplejuice :-D Endelig er kvalmen på vei bort!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja her har det vært uvanlig stille i dag.. Jeg måtte ut på bh-shopping i dag, etter at ingen av de gamle passer lenger. Men ikke det værste symptomet det da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har knapt kommet meg på trening etter at kvalmen begynte, og et helt utslitt etter lange dager på jobb. Sovner på bussen om morgenen, og det pleier jeg bare å gjøre på vei hjem!

Mammabuksen har jeg bodd i siden jeg kjøpte den for en uke siden, er så oppblåst at ingenting annet passer. Og vennene våre har vi knapt sett, for jeg orket ikke å gå ut når jeg ikke skal på jobb. Tre uker igjen av første trommesettet (mobilen min liker ikke ordet trimester, ser det ut til...). Det blir bedre da, ikke sant? Kan jo ikke leve sånn i seks-syv måneder til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he Cooper jeg tror det blir bedre,dette er tredje gang jeg er gravid men husker nesten ingenting ( skjønner jo hvorfor).

Jeg er 11 ++ så nå nærmer det seg uke 12. Og da spretter vel energien på plass igjen, er jo lov å håpe. Jeg har ingen kvalme men ekstrem matlyst så her trengs energi til trening ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøkte eksen i dag. Vi bodde i et hus på 500 kvm med nydelig tomt som vi hold på å pusse opp da vi gikk fra hverandre. Det var tungt å være tilbake, mye ting der som er mitt og arbeid som jeg har gjort. Har hulket siden jeg dro, hormonell til tusen. Kjenner jeg bare er skikkelig trist for hvordan ting gikk. Samtidig elsker jeg kjæresten min og dette barnet er veldig ønsket så angrer ikke på det. Så hodet mitt er heeeelt på tur i dag. Satser på at det hjelper med litt søvn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg si at jeg er en smule engstelig her.. Brun utflod i dag.. Men ingen smerter egentlig, bare øm.. Hadde brun utflod i uke 6 sist gang, er nå 11+1... Og i tillegg så skal jeg skal ha eksamen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du blir engstelig mamma til emma,men litt brun utflod trenger ikke bety noe farlig. Har selv hatt opplevd litt blod,så skjønner at du ble redd,det ble jeg også.Men du har som jeg husker vært på tidlig ultralyd? Prøv å pust med magen. Dette er nok ikke farlig. Det kan jo være stress siden du er nervøs til examen,hvem vet?

Og lykke til på examen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg mistet sist i uke 9 begynte det med brun utflod, MEN dette kan jo også være helt ufarlig!!

Hadde du tenkt deg på noe ultralyd i nærmeste fremtid? I såfall kan du jo forsøke å få den fremskyndet?

Håper du klarer å konsentrere deg under eksamen, og at det ordner seg :) Men skjønner godt at du blir engstelig. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke vondt, er bare øm og kjenner litt murringer innimellom, men på langt nær så ille som vanlige mensensmerter..

Dette er frustrerende.. Tenker jeg ringer legen i morgen å hører om han vil ha meg inn for å lytte etter hjerte, eller om han vil henvise meg til gyn. avd. på SiV.

Kjenner jeg sykehuset rett så vil de nok bare si at det er ingenting de kan gjøre uansett og at jeg må bare ta det som kommer..

Det er litt mindre brunt nå, og det har ikke vært noe friskt blod i det hele tatt så krysser fingrene for at det bare et blodkar som har sprekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en del brun utflod rundt uke 7-8. Har hørt hjertet etter det, så spiren sitter den. Trenger ikke være noe farlig, men skjønner at du er bekymret. Du kan trøste deg med at det er ganske vanlig med brun utflod når man er gravid. :) 

Jeg skal på ultralyd i kveld, og gleder meg helt utrolig mye. :) :) :) Er så spent på å få vite hvor langt jeg har kommet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når går vi over til 2 trimester,er det 12+0 eller er det uke 13? Og dere som har barn fra før av,merket dere noe forskjell på svangerskapene med tanke på kjønn og slikt?

Vet det er mye myte og div men alikavell gøy å høre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma-til-Emma: Da jeg mistet/ blødde (ca 7tiden på kvelden) fikk jeg kommet inn til gyn. undersøkelse tidlig dagen etter. Tror de gjorde det mest for at jeg skulle vite og for å se om jeg måtte ha utskrapning eller ikke.

Jeg skjønner det ikke er mye de kan gjøre om ting har gått galt, men jeg mener fortsatt at for vi som er gravide å få bekreftelse uansett om det er positiv eller negative svar så er det jo bedre å vite uansett i stedet for å gå rundt lenge og ikke vite. 

Kanskje hvis man er litt "strenge" med leger, sykepleiere eller hvem enn vi snakker med så slipper de oss til?

Ha en fin kveld folkens, jeg skal prøve meg på litt trening nå =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på det samme som deg Madde86, angående når vi går inn i 2.trimester :) 
Og i samme slengen, jeg har både sett og lest utallige steder at det i uke 12 er vanlig å fortelle
om graviditeten til de rundt seg. Jeg når 11+0 i morgen, og tenker jo selv at jeg går inn i uke 12 da. Men 
jeg burde kanskje vente litt lengre? Hva regner dere andre som uke 12? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...