Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**

Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sniker meg inn her:)  Menstermin 6. desember, men ifølge tidlig UL 9. desember. Syns nesten det er vanskelig å tro at det skal gå bra, har prøvd i over ett år og har både SA og MA bak oss. Men håper at denne gangen går det veien, for oss alle! Er det noen fra Akershus her?

Velkommen. Jeg er fra Akershus :) Vi er jo godt på vei nå så det må bare gå veien nå synes jeg. Selv er jeg 9 uker i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dessverre at bareblåbær mistet sin lille spire denne uken. Håper ingen fler må oppleve å miste. 😔 får vondt i sjelen når jeg tenker på det selv...

Men for hver dag kommer vi nærmere den sikrere grensen. 😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn her:)  Menstermin 6. desember, men ifølge tidlig UL 9. desember. Syns nesten det er vanskelig å tro at det skal gå bra, har prøvd i over ett år og har både SA og MA bak oss. Men håper at denne gangen går det veien, for oss alle! Er det noen fra Akershus her?

Velkommen hit! :) Er også fra Akershus. Har også en litt kjip historie med å miste, men krysser fingrene for at det kan klaffe denne gangen :) Vi skal på tidlig UL til onsdag, og skal innrømme at jeg gruer meg mer enn jeg gleder meg..har enda ingen god erfaring. Men vi går på med godt mot! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

2. Apex, Madde86

3. Zinas79

4. Mamma-til-Emma.

5.

6. Babyklar, Bare blåbær, Lavendel2805

7.

8. Julie10

9. Corneliuss

10. Susanne94

11. Goodiegoodie:), VE-G

12. Perler

13. bleach, Hannasbananas

14. Lykkelita=), Juli11+Des14

15. Mollabell, Lillaura

16. MinStørsteDrømBlirSann?, Løvinne30, LykkeMi

17.

18. Mayken, ønskersårtenspire, Stinemth, PetitAnge

19. puselurka, Oslo82

20.Alenemamma_, Optimist78, granatepler, cooper, BeBoo

21. Capricorn82, Mamma til Em.

22. Gutt10, Caaath_, smusa

23. Gravid-Hanne<3, Melis84

24. frøken01

25. Sienna85

26.

27. LykkeFisk

28.

29. HoneyBooBoo

30. FrkFreidig, Frk.Freken

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hang meg på her:) har både mens og ul termin 22. Desember. Vært på tidlig ul i 7+4 og fikk høre et bankende hjerte <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytter meg selv etter tur hos legen :-)

1.

2. Apex, Madde86

3. Zinas79

4. Mamma-til-Emma.

5.

6. Babyklar, Bare blåbær, Lavendel2805

7.

8. Julie10

9. Corneliuss

10. Susanne94

11. Goodiegoodie:)

12. Perler

15. Mollabell, Lillaura

17.

18. Mayken, ønskersårtenspire, Stinemth

19. puselurka, Oslo82

21. Capricorn82, Mamma til Em, Gravid-Hanne <3

22. Gutt10, Caaath_

23.  Melis84

24. frøken01

25. Sienna85

26.

27. LykkeFisk

28.

29. HoneyBooBoo

31.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen. Jeg er fra Akershus :) Vi er jo godt på vei nå så det må bare gå veien nå synes jeg. Selv er jeg 9 uker i dag.

Takk for det, MinStørsteDrømBlir Sann! Ja, helt enig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit! :) Er også fra Akershus. Har også en litt kjip historie med å miste, men krysser fingrene for at det kan klaffe denne gangen :) Vi skal på tidlig UL til onsdag, og skal innrømme at jeg gruer meg mer enn jeg gleder meg..har enda ingen god erfaring. Men vi går på med godt mot! :)

Takk! Skjønner godt at du gruer deg litt når man har triste erfaringer. Vi var på UL forrige onsdag, hadde eksamen samme dag og visste egentlig ikke hva jeg gruet meg mest til. Men vi fikk se et lite knøtt som sprellet og hjertet som banket:) Håper og krysser fingrene for at dere også får en god erfaring denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt dramamama :-) blir sikkert en kjempe opplevelse. Hvor langt på vei er du?

Jeg har nå blitt henvist for tidlig ultralyd, men fastlegen min har valgt en gynekolog som har 6 mnd ventetid til vanlig, så spent på å se om han faktisk klarer å skvise meg inn i løpet av de neste 4 ukene. 8+0 i morgen og kun 4 uker igjen til de magiske 12 :-) heldige dere med termin i starten av desember, dere er jo snart i 2 trimester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trooor jeg er 12 uker denne uka. Kan være så mye som 14, men etter min beregning er jeg ca 12. Blir spennende å se, om det blir november eller desemberbarn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggris, dramamama!! Så herlig følelse! Da er du forbi den mest kritiske fasen da! 😄😄😄 jeg har to uker igjen og gleder meg så vanvittig! Krysser fingre for at det går bra de siste to ukene nå. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde kvalmetiden var forbi, siden jeg har vært så bra siste uken men skikkelig små kvalm i dag :-/ lyst å gå hjem fra jobb og legge meg. Var helt forferdelig da vekkerklokken ringte 05.05 i dag. 4,5 time igjen så kan jeg dra hjem. Gleder meg helt sykt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei Sienna85, så kjedelig! 

Jeg småspiser grønne oppskårne epler hele dagen. Og det holder det verste av kvalmen unna. Også har jeg begynt å skjære opp litt fersk ingefær og ha på kokende vann. Det smaker ikke så mye, så jeg blir ikke kvalmere av lukten/smaken. Og det hjelper veldig for meg. Også er det jo ikke fryktelig dyrt. Kanskje verdt et forsøk? :D Håper du blit bedre ila dagen! 

En liten oppdatering fra meg. Jeg har holdt meg god og kvalm, så den tror jeg at jeg må leve med litt til. Heldigvis har jeg en flott mann som kom kjørende hjem på fredag klokken 10 (han hadde vært på jobb i to timer) fordi jeg var så fryktelig dårlig, og lå over doskålen. Han hentet te, laget mat og kom med kalde omslag. Bless him, for en fin fyr. 

Vi fortalte også hele familien det på lørdag. Da var vi bare 9 uker på vei (8+0). Men vi fikk så mange spørsmål. Etter mye googling valgte vi å sende et bilde til familien. På magen min hadde mannen skrevet "Vent på meg da! Jeg kommer i desember" også sendte vi det til alle sammen. 

Kan tro at de ble glade! Er fortsatt litt risky å fortelle det så tidlig, men vi kjente på at det var helt riktig for oss :) Godt at katten er ute av sekken! 

Ønsker dere en flott start på uken alle sammen!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønne epler går det mye av her også! Treåringen kunne fortelle meg at sånn likte han ikke, bare se her (så pekte han på det grønne skallet) dæm e SUR! :D
Idag har jeg handlet mammabukse! Men det blir ikke å bruke den før nyheten er røpet for verden - for den gjør tjukkemage til babymage! hahah - men fantastisk deilig! Sist bodde jeg i mammabukse fra tidlig i svangerskapet - til langt etter ungen var ute! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i mammabukser siden overstimuleringen jeg, orket ikke tanken på å presse meg nedi trange jeans igjen. Så da gravde jeg frem 5 mammabukser fra øverste hylle og kooooser meg med det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

2. Apex, Madde86

3. Zinas79

4. Mamma-til-Emma.

5.

6. Babyklar, Lavendel2805

7.

8. Julie10

9. Corneliuss

10. Susanne94

11. Goodiegoodie:)

12. Perler

15. Mollabell, Lillaura

17.

18. Mayken, ønskersårtenspire, Stinemth

19. puselurka, Oslo82, akilles

21. Capricorn82, Mamma til Em, Gravid-Hanne <3

22. Gutt10, Caaath_

23. Melis84

24. frøken01

25. Sienna85

26.

27. LykkeFisk

28.

29. HoneyBooBoo

31.

Satt deg inn på den 19 des Akilles, men kommer jo litt an på hvilken termin kalkulator du bruker :-)

Endret av Sienna85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre Jemini, flaks at jeg ikke er skikkelig dårlig for jeg syns SÅ synd på meg selv med de plagene jeg har. I går kveld var det så vidt jeg klarte å sovne fordi puppene mine gjør supervondt. Er også hormonell og blir både sint og lei meg fordi mannen ikke forstår hvor trøtt jeg er. Usj! Sist svangerskap var jeg såååå happy og fresj. Andre som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig vonde pupper jeg også. Og er helt skutt hele tiden føles det som. Føler meg ufresh og oppblåst og ikke som meg selv. Ikke så veldig sint enda, men kan begynne å grine av den minste ting ;-) håper ting regulerer seg litt i 2 trimester og når man faktisk ser gravid ut og ikke bare småfeit :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy og fy, har fått kjempepupper og er skikkelig oppblåst:-\ Lite energi og generelt ikke helt i form. Brrr.... Tre uker og noen dager til uke 12, håper jeg begynner å føle meg litt bedre da!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...