Corneliuss Skrevet 7. mai 2014 #901 Del Skrevet 7. mai 2014 Nei,det var ikke mye,kom sammen med noe slim/utflod. Men nok til at man blir redd siden man har opplevd å miste før. Krysser fingrene for at det går bra,vet mer i morgen hvordan det ligger det går. Takk for god klem <3 Det hørtes ikke helt avskrekkende ut. Ja, vet hvordan det er når man har mistet en gang før. Man blir jo litt mer redd. Om det ikke tiltar så tenker jeg at dette er helt i orden. Mange som har ørsmå blødninger. Men kan jo hende at det hadde vært godt for sjelefreden din å få sjekket det likevel. Sånn er i alle fall jeg... 😉 Ta det med ro og plei degselv i dag. Stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 7. mai 2014 #902 Del Skrevet 7. mai 2014 Apex; gratulerer så mye med oppgaven. Du er kjempeflink! Nyt kvelden og ta deg en velfortjent pause fra alt stresset!! 🌷🌷🌷 Msdbs og dramamama; uff kjipt med dårlig form. Skjønner litt for godt hvordan dere har det. Her kom kvalmen som et skudd for et par timer siden igjen. Helt grusomt. Men det går heldigvis over! I et langt liv er det jo kort selv om det føles ulidelig lenge for hver time man holder ut. Og premien er så veldig fin i den andre enden! 😄Hold ut. Klem 💝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma-til-Emma Skrevet 7. mai 2014 Forfatter #903 Del Skrevet 7. mai 2014 Åååhhh.. 10 timer på farten idag med tog, farging, klipping og hair extentions før jeg handler mat og drar hjem og hva møter jeg ikke der? Joda full dugnad og jeg får sure blikk fra ALLE som står der i regnværet med spader, river og raker.. Jeg orker ikke tanken på å gå ut å jobbe i to timer til så kvalm som jeg er etter mye stress og lite mat så jeg tar posen og vesken min, nikker til naboen og dukker inn døra.. Mannen har ligget syk i dag og visste ikke om dugnaden og jeg har heller ikke fått det med meg.. Jaja, nå er maten klar og jeg er sulten! Kos dere i kveld damer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juli11+Des14 Skrevet 7. mai 2014 #904 Del Skrevet 7. mai 2014 Mange av dere som er sykmeldt nå?Jeg er godt ute i min andre uke med sykemelding (uke 9 idag, i følge tidlig UL).Akkurat nå føles arbeidslivet veeeldig langt unna! Orker ikke presse meg på jobb heller. Det fører ikke noe godt med seg uansett.. Er det noe man lærer når man får barn, så er det at de kreftene - de får du alltids bruk for!! Sjefen min er heldigvis veldig forståelsesfull, og han ble veldig glad på våre vegne når jeg fortalte nyheten! En sånn sjef skulle alle ha Men på den andre siden, så håper jeg denne kvalmen og dårlige formen kan pelle seg langt fy - sånn at jeg kan ha et vanlig liv igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Freken Skrevet 7. mai 2014 #905 Del Skrevet 7. mai 2014 Jeg er heldigvis frisk og rask, så ikke noe behov for sykemelding. Det kan jo endre seg, men var i knallform hele forrige svangerskap, så håper det varer. Ville uansett prøvd å unngå sykemelding, da flere andre på jobben er sykemeldes nå og jeg ser hva det betyr for de som et igjen. Hadde vært anderledes om jeg hadde hatt en annen jobb, der det ikke ble merarbeid for andre om jeg ble sjuk. Er trøtt da, og har litt dårlig toleranse for syting fra mannen. Føding... Er veldig i tvil. Sus eller Flekkefjord. Trivdes ikke på sus etter forrige fødsel og vet at det er mye roligere i Flekkefjord, men det er et mindre sykehus og tanken på å ikke ha nødvendig ekspertise tilgjengelig om noe alvorlig skulle skje er litt kjip... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mollabell Skrevet 7. mai 2014 #906 Del Skrevet 7. mai 2014 Ikke sm ennå, men har ikke vært på jobb denne uken da jeg er så kvalm. Har den første legetimen på fredag, så da må jeg nok be om en sm. Ligger på sofan og spiser...eneste som hjelper. Kommer til å rulle om dette fortsetter. Har lyst på cola hele tiden (føler det hjelper på kvalmen) men er jo koffein i det, så må bare begrense meg. Satser på at det gir seg ved 12 uker. Og, som sagt tidligere er det litt godt å kjenne at man er gravid, har mistet flere ganger og da var jeg ikke kvalm. Tenker derfor at kvalmen er et godt tegn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma-til-Emma Skrevet 7. mai 2014 Forfatter #907 Del Skrevet 7. mai 2014 Jeg sliter ikke med morgenkvalme, kun kveldskvalme og nattkvalme. Går på skole og har to eksamener i neste uke og den siste to uker etter det, så jeg har ikke tid what so ever til å bli dårlig nå. Forrige svangerskap ble jeg dårlig i uke 7 og var dårlig til uke 14. Er 10 uker nå så håper jeg slipper unna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juli11+Des14 Skrevet 7. mai 2014 #908 Del Skrevet 7. mai 2014 Jeg ble litt tatt på senga av denne formen jeg ja - for i forrige svangerskap hadde jeg ikke ett eneste symptom. De eneste plagene jeg fikk var bekkenløsning sånn ca midt i svangerskapet, men klarte å jobbe ganske lenge, og holdt det i sjakk med fysio. Så jeg var ikke forberedt på at denne kvalmen faktisk kunne ramme meg Trodde det var bare alle andre som ble kvalm! haha Forhåpentligvis gir det seg ved 12 uker (gjeeerne før!!) men det er liksom greit å ha et mål i sikte.. Hvor det er håp for at det bedrer seg ihvertfall Hadde jeg skulle vært på jobb om dagene nå, så hadde jeg forsømt familien min den lille tiden jeg hadde vært hjemme. Nei jeg hadde ikke engang kommet meg hjem fra jobb tror jeg :P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 7. mai 2014 #909 Del Skrevet 7. mai 2014 Corneliuss: helt klart. Akkurat nå er jg fin igjen. Men den kommer plutselig og varer i flere timer. Men helt enig. Viktigste er at alt er bra i magen og at vi skal få et mirakel <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 8. mai 2014 #910 Del Skrevet 8. mai 2014 Corneliuss: helt klart. Akkurat nå er jg fin igjen. Men den kommer plutselig og varer i flere timer. Men helt enig. Viktigste er at alt er bra i magen og at vi skal få et mirakel <3 He he, mener IKKE å bagatellisere altså. Jeg ser at jeg prøver å trøste meg selv like mye som dere. Det et jo et h... å gå gjennom. Kvalmen blir så intens at man ikke tror det er mulig. Men vi skal klare det også! Hva man ikke gjør for å få disse søte små altså. Og jeg som er på tredje (vel egentlig fjerde) runde. Jeg burde jo bli mentalt undersøkt... Men skal man ha disse barna så må vi jo selvsagt gjennom det. Håper dagen blir fin! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 8. mai 2014 #911 Del Skrevet 8. mai 2014 Corneliuss: helt klart. Akkurat nå er jg fin igjen. Men den kommer plutselig og varer i flere timer. Men helt enig. Viktigste er at alt er bra i magen og at vi skal få et mirakel <3He he, mener IKKE å bagatellisere altså. Jeg ser at jeg prøver å trøste meg selv like mye som dere. Det et jo et h... å gå gjennom. Kvalmen blir så intens at man ikke tror det er mulig. Men vi skal klare det også! Hva man ikke gjør for å få disse søte små altså. Og jeg som er på tredje (vel egentlig fjerde) runde. Jeg burde jo bli mentalt undersøkt... Men skal man ha disse barna så må vi jo selvsagt gjennom det. Håper dagen blir fin! ❤️ Haha, tror det er like ille uansett hvor mange ganger man har gått gravid jeg. Ser folk skriver at dem glemmer hvordan det å være gravid men utenom det er jeg helt enig. Gjør alt for disse små. (Her sliter jeg mer å mer for hver dag. Starter når jeg våkner og intenst på toget fra og til jobb, og kvalm av å på hele tiden på jobb. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanne94 Skrevet 8. mai 2014 #912 Del Skrevet 8. mai 2014 20 dager igjen til 1 svangerskaps kontroll!gleder meg masse. Får håpe det noen der inne haha .når skal andre på 1 kontroll? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mollabell Skrevet 8. mai 2014 #913 Del Skrevet 8. mai 2014 Skal på første kontroll i morgen, blir spennende. Blir kjekt å få det papiret, da tror jeg at jeg kommer til å føle meg skikkelig gravid:) Huff, også blir man veid...et er jo ikke like stas. Når pleier man å ringe til helsestasjonen?? Husker ikke det der fra sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sienna85 Skrevet 8. mai 2014 #914 Del Skrevet 8. mai 2014 Jeg skal den 23 mai, når jeg er 9+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juli11+Des14 Skrevet 8. mai 2014 #915 Del Skrevet 8. mai 2014 Jeg skal på kontroll første uka i juni Er da i uke 13 (Fikk ikke kontroll før jeg var over 12 uker jeg...?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maddis_ Skrevet 8. mai 2014 #916 Del Skrevet 8. mai 2014 Hei hei jenter! da har jeg vært på ultralyd,måtte bare få det skjekket siden jeg hade blod på papiret i går. Og der så vi en sprell levende skapning som sprellet rundt..Fantastisk opplevelse!! Da kan jeg slappe litt mer av føler jeg. Er i dag 10+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 8. mai 2014 #917 Del Skrevet 8. mai 2014 Så herlig madde! Det tenker jeg var en god følelse ja! Veldig glad på dine vegne! 😄😄😄 Dere andre; ja, god ide! Har ikke helt orket å organisere meg, men pleier å være litt fult på helsestasjonen så sikkert lurt å bestille time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ønsker sårt en spire Skrevet 8. mai 2014 #918 Del Skrevet 8. mai 2014 Jeg er litt sånn frem og tilbake her inne. Ligger for det meste strak ut i sengen eller på sofaen med kvalme og intens hodepine Skal ha min første legetime på tirsdag . Da er jeg 9+1 . Blir gøy med papirene som en over her sier 😄 Men kan noen flytte meg fra 18 desember til 17 ? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 8. mai 2014 #919 Del Skrevet 8. mai 2014 Jeg skal den 23 mai, når jeg er 9+4 Det skal jeg også. Da er jeg 10+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puselurka Skrevet 8. mai 2014 #920 Del Skrevet 8. mai 2014 Jeg skal på kontroll første uka i juni Er da i uke 13 (Fikk ikke kontroll før jeg var over 12 uker jeg...?) Samme beskjeden fikk jeg jeg Juli11+Des14, måtte vente til jeg var i uke 13.. Så her blir det kontroll 03.juni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma-til-Emma Skrevet 8. mai 2014 Forfatter #921 Del Skrevet 8. mai 2014 Fikk heller ikke time før i uke 13 siden det er noen blodprøver som skal taes som må taes etter uke 12. Selv om jeg er helt sikker på når befruktningen skjedde siden det skjedde i en skål. Skal på første legetime 27 mai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gutt 10 Skrevet 8. mai 2014 #922 Del Skrevet 8. mai 2014 Dere som har vært gravide før, merker dere forskjell på svangerskapene? Jeg har vært gravid en gang tidligere og har en 3- åring, og jeg trodde jeg "visste" hvordan det var å være gravid. Men jeg er mye dårligere denne gangen, var knapt kvalm sist og ikke sykmeldt sist, men nå er jeg begge deler og ikke kommet lenger enn til uke 7. Og magen er så stor at jeg har store problemer med å skjule det bak store klær. De vanlig buksene mine har jeg ikke brukt siden uke 4. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Optimisten :) Skrevet 8. mai 2014 #923 Del Skrevet 8. mai 2014 Jeg skal på første kontroll 26.mai, er da 12+4. Som også andre her nevner, så tror jeg nok at jeg endelig kommer til å føle meg skikkelig gravid etter det. Da skjønner man nok alvoret Håper å ha fått antydning til mage innen den tid, det blir så stas! <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sienna85 Skrevet 8. mai 2014 #924 Del Skrevet 8. mai 2014 Rart at folk her snart kan gå over til 2 termin gruppen :-) føles som om tiden da går litt fort, selv om det ikke gjelder meg. Har nettopp sovet i 2,5 time og det var helt himmelsk! Skal bli helt nydelig med helg i morgen. Har begynt å få tannpine så får se om ikke helgen må begynne med et tannlege besøk :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 8. mai 2014 #925 Del Skrevet 8. mai 2014 Dere som har vært gravide før, merker dere forskjell på svangerskapene? Jeg har vært gravid en gang tidligere og har en 3- åring, og jeg trodde jeg "visste" hvordan det var å være gravid. Men jeg er mye dårligere denne gangen, var knapt kvalm sist og ikke sykmeldt sist, men nå er jeg begge deler og ikke kommet lenger enn til uke 7. Og magen er så stor at jeg har store problemer med å skjule det bak store klær. De vanlig buksene mine har jeg ikke brukt siden uke 4. Ja, synes det var tøffere med nr 2 enn nr 1. For det første er det vanskeligere å få hvilt, dessuten fikk jeg jente som nr 2 og synes jeg var kvalmere med henne. Jeg kastet opp ni mnd med begge to men intensiteten var værre med henne. Og magen var jo allerede utvidet etter førstemann så den ble mye større fortere. Men det var mer ligamentsmerter med førstemann og minst nå med nr 3. Nesten ikke kjent i forhold til første som var utrolig vondt og veldig mye. Så for meg har det vært de samme plagene men med ulik intensitet. Kanskje du venter en jente? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå