frøken01 Skrevet 6. mai 2014 #876 Del Skrevet 6. mai 2014 Geografien får bestemme for min del..bor fem minutts gange,og jobber 2 minutts gange fra nærmeste sykehus..(i tilfelle det skulle skje tidlig,satser på permisjon før den tid;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Freken Skrevet 6. mai 2014 #877 Del Skrevet 6. mai 2014 Nå har jeg vært så lite aktiv her siden jeg meldte meg inn for en liten stund siden,at det kanskje er på tide:) må si jeg Misunner dere som har vært på UL! Er nå i uke 7+1(tida går saaaakte),og har bestemt oss for å bestille time rundt uke 12,sånn at vi er sikre på at alt er ok før vi sier det til familie og venner:) jeg har en gutt på snart 11 år, og han har helt mistet troen på at han får søsken,så ska bli stas å fortelle det til ham! Litt mer nervøs denne gangen enn sist kjenner jeg..noen andre som har det på samme måte? Vi har også en 5,5 åring som er sikker på å forbli enebarn. Vi er godt voksne foreldre, så føler meg trygg på at ingen driver og følger med på om jeg kan være gravid. Pga alderen min (38) tar jeg forbehold fremdeles, og er kun 6+ 3. Skulle gjerne bare spolt fram til midten av juni! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma-til-Emma Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #878 Del Skrevet 6. mai 2014 Blir vel sykehuset i Vestfold her, selv om jeg ikke har verdens beste erfaringer fra å føde der. Ikke mye hjelp å få for en alenemor gitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sienna85 Skrevet 6. mai 2014 #879 Del Skrevet 6. mai 2014 Blir haukeland på meg. Ikke vært hos legen enda, får vel bestille meg en time etterhvert :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mollabell Skrevet 6. mai 2014 #880 Del Skrevet 6. mai 2014 Blir SUS, skal inn om noen mnd å snakke m de. Forrige fødsel endte m et akutt ks, og fikk lite info i etterkant om hvorfor. Skal inn å snakke om det og evt finne ut om jeg kan føde el må planlegge et ks. Gynekologen som henviste meg sa at det "luktet" planlagt ks lang vei når jeg fortalte om sist. Vet ikke helt hva jeg synes om det, men prøver å ikke tenke på mye på det før jeg vet hva de mener på SUS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1-2-3 <3 Skrevet 6. mai 2014 #881 Del Skrevet 6. mai 2014 Ultralyd 09.07.14 ♥♥♥ Fikk beskjed om å ikke ta med storesøster, i tilfelle noe var gale Ble plutselig litt mer beskymret for ultralyden, men gleder meg mest ♥ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvinne30 Skrevet 7. mai 2014 #882 Del Skrevet 7. mai 2014 I går ettermiddag fikk jeg noen sterke stikkende smerter i livmoren.Kjentes ut som noen hugg meg med en kniv og varte noen sekunder. Jeg var sikker på at dette var begynnelsen på en SA men blør fortsatt ikke nå på morgenen . Kjenner heller ingen smerter nå.Kun vanlig gravisitetsmurringer som jeg har til vanlig Noen som har opplevd dette ? Og i såfall om det er begynnelsen på en SA når kommer blødningen vanligvis? Liker ikke dette og det har vært noen stressende dager på jobb nå som sikkert har blitt litt mye for meg. Er forresten 8+1 i dag . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VE-G Skrevet 7. mai 2014 #883 Del Skrevet 7. mai 2014 Var ikke Ligamentsmerter du kjente da? De kan være ganske vonde, men er helt ufarlige. Bare livmora som strekker seg. Får ofte Ligamentsmerter ved brå bevegelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvinne30 Skrevet 7. mai 2014 #884 Del Skrevet 7. mai 2014 Nei det var ikke det. Det har jeg ofte hvis jeg reiser meg brått og dette var noe helt andre smerter . Mere som knivstikk midt i livmora Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken01 Skrevet 7. mai 2014 #885 Del Skrevet 7. mai 2014 Jeg har opplevd den type smerter,men de var ikke noe særlig vondere enn de vanlige"voksesmertene" som ofte kommer..i forrige svangerskap hadde jeg sterkere slike smerter rundt uke 12,men fødte en frisk og rask baby:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma-til-Emma Skrevet 7. mai 2014 Forfatter #886 Del Skrevet 7. mai 2014 Løvinne: Har samme greiene selv innimellom. Ingenting å bekymre seg for hvis du ikke blør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvinne30 Skrevet 7. mai 2014 #887 Del Skrevet 7. mai 2014 Nei jeg blør ikke selv om jeg i går tok på meg bind og ventet på at noe skulle komme . Føler meg fortsatt gravid så får bare se hvordan det går Nesten 4 år siden sist graviditet og utrolig hvor fort man glemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 7. mai 2014 #888 Del Skrevet 7. mai 2014 Jeg har mistet i uke 11, og selv om smertene ved en sa/ ma kanskje kan være forskjellige så høres ikke det ut som slik jeg opplevde det. Det var mer en verkendr smerte som kom i litt mensaktige "tak" i ryggen. Jeg synes også en slik skarp smerte som du beskriver høres ut som vokse-smerter, men det et klart at alle kroppene er forskjellige. Har ikke hatt ligamentsmerter denne gangen (svangerskap nr 4 og barn nr 3). Men spesielt med nr 1 var det helt sinnsykt. Stakk som en kniv eller nål. Hadde også litt med nr 2 selv om det var mindre enn første runde. Hvis du er bekymret så kanskje det hadde vært godt å snakke med legen? Krysser fingre! ❤️🍀🌷 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 7. mai 2014 #889 Del Skrevet 7. mai 2014 Løvene; jeg kunne sitte helt stille når jeg fikk mitt "knivstikk" i magen/ lysken eller i tissen. Var ikke avhengig av å bevege meg. Kanskje litt til trøst? Og kikket litt tilbake i noenlegepapirer og det var nok mer enn jeg husket med nr 2 for legen har notert det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SallyRoyal Skrevet 7. mai 2014 #890 Del Skrevet 7. mai 2014 Får vel våge meg, selv om det er tidlig enda. Etter 2år som uforklarlig ufrivilligbarnløse, og et negativt IVF forsøk ved UNN, så dro jeg til Dr. Mortensen i Bergen, som henviste meg til hysteroskopi. Den ble utført 14 mars, og de fjerna en "rufsete slimhinne" i livmora. 16 april fikk jeg positiv test, og i går så vi hjerte som slo. Gynekologen satt terminen til 24 desember. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LykKeFisK Skrevet 7. mai 2014 #891 Del Skrevet 7. mai 2014 Gratulerer SallyRoyal! ) Det blir litt av en julegave! ) Synes også det var tidlig å "komme frem" og vi har dato 3 dater etter dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Optimisten :) Skrevet 7. mai 2014 #892 Del Skrevet 7. mai 2014 Gratulere så mye SallyRoyal, ble beint rørt av meldinger din! Fantastisk julegave <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gravid-Hanne<3 Skrevet 7. mai 2014 #893 Del Skrevet 7. mai 2014 Godt å høre at det ikke bare er jeg som sliter med trange bukser! :-P Jeg er ganske så liten, så forventer vel at det blir stor mage på meg etter hvert ;-) Men synes det er vel tidlig å kjenne en hard kul under navlen allerede når jeg er 7+5! Samboer kan se tydelig at magen er forandret allerede. Er normalvektig, og trodde kanskje at sjokolademagen skulle skjule babymagen en stund til. Men tror det skal bli vanskelig å skjule på jobb ettersom ukene går.... Er det livmoren som blir fremtredende så tidlig? Dumt spørsmål, men skylder på at jeg er førstegangs :-) Godt å kjenne at kroppen vet hva den skal gjøre da, det er veldig kjekt å kjenne litt utenpå at noe er på gang <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maddis_ Skrevet 7. mai 2014 #894 Del Skrevet 7. mai 2014 Jeg våknet opp til dag tidlig med blod på papiet etter toalettbesøk. Slik begynte det sist gang jeg mistet også, men det var i uke 6, nå er jeg kommet til uke 10 så da håpte jeg det gikk bedre denne gangen. Man tenker jo det verste med en gang, ikke mye gøy å våkne opp til.. :/ Håper bare dette er ufarlig blødning.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 7. mai 2014 #895 Del Skrevet 7. mai 2014 Å nei, madde. Forstår at du er urolig. Får du en legetime for å sjekke? Krysser fingre for deg!!! Og sender en stor klem. Det er ikke alltid at blødninger er kritisk. Var det mye? ❤️ Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 7. mai 2014 #896 Del Skrevet 7. mai 2014 Tillykke, sallyroyal! Så koselig å høre! Blir i så fall litt av en julepresent. 😄 Her krysser vi fingre for hele gjengen. Håper vi ferdig med dose av ulykke og misting nå. 🍀🍀🍀 Gravidhanne; jeg er heller ikke så stor (normal høy og slank) så jeg har kjent livmoren tidlig alle gangene. Litt mindre nå enn med førstemann... He he. Graviditeter gjør noe med stramheten til magene på sikt.... 😊 men joda, min er nesten oppe med navelen allerede. Legen sa i går at livmoren kunne strekke seg oppover i stedenfor innover noen ganger. Bakovervendt livmor kunne også spille inn. Og det har visst jeg. Er ikke så kvalm som vanlig i dag. Men sover som en Stein. Har akkurat våknet igjen. Zzzz. Jammen en hard jobb å lage baby. 😊❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maddis_ Skrevet 7. mai 2014 #897 Del Skrevet 7. mai 2014 Nei,det var ikke mye,kom sammen med noe slim/utflod. Men nok til at man blir redd siden man har opplevd å miste før. Krysser fingrene for at det går bra,vet mer i morgen hvordan det ligger det går. Takk for god klem <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 7. mai 2014 #898 Del Skrevet 7. mai 2014 Huff, Madde86 - det der er en kjip opplevelse! :/ Håper det ble med den ene episoden og at det nå har roet seg. Hadde selv friske blødninger over et par dager for et par-tre uker siden, og alt var i skjønneste orden på UL i ettertid. Hadde før dette mistet en spire i MA så engstelsen var stor men håper du er like heldig som meg! Sender deg mange gode tanker og en klem! For min egen del; er endelig ferdigstyrt med eksamen - den ble levert med 7 minutters margin og jeg ligger nå med stress-smerter i magen.. Tar det rolig noen timer nå så går vel dem også over! Slipper å ta stilling til sykehusvalg og fødeplass, da vi i nord enten føder på sykehus, hjemme eller på vei til sykehus.. Satser på det første selv om tanken på hjemmefødsel også har streifet meg. Ha en ålret dag, snupper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 7. mai 2014 #899 Del Skrevet 7. mai 2014 Endelig tilbake på jobb, og funker utrolig dårlig jeg som ikke har fått et snev med kvalme har nå fått det. Føles ut som om jeg må spy hele tiden og det er så utrolig vanskelig:( ikke nok med det så sover jeg ikke godt lenger, spes om natta så ligger halvvåken hele natten. På dagen av en el annen grunn så klarer jeg slappe av mer å sovne hardt et par timer. Hurra for formen. Gleder meg til alt går seg til. Håper alt er bra med dere. Og at du madde bare hadde en uskyldig blødning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DramaMama Skrevet 7. mai 2014 #900 Del Skrevet 7. mai 2014 Velkommen til de nyankomne, håper alt står bra til med dere alle sammen! Her kommer kvalmen fremdeles litt i bølger, og jeg har ikke noe særlig matlyst. Er mye trøtt og generelt sliten. Teller dager til ultralyden den 14.mai... Er så spent, og krysser fingre for en frisk og sprell levende babyspire! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå