Løvinne30 Skrevet 30. april 2014 #751 Del Skrevet 30. april 2014 Tror nok ikke jeg er førstemann som har fått ultralyd på denne måten. Siden dette er et høyrisikosvangersskap kommer jeg til å ha ultralyd hver måned fremover . Og ikke minst syntes legen det var greit å sende meg i dag da jeg har 0 symptomer på svangerskapet og at hcg prøvene var lave. Men vi er ihvertfall beroliget om at det til nå er som det skal . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 30. april 2014 #752 Del Skrevet 30. april 2014 Her har jeg gått fra den ene oppturen til den andre nedturen. Legen reagerte på de vel høye hormonnivåene mine, og ringte Ullevål. Overlegen på Ullevål sa at de måtte alltid sjekke når jeg var utenfor referanseområdeyt og her var det så mye avvik at det skulle absolutt sjekkes. Har blitt kalt inn til fredag. Jeg håper jo på at det bare er mitt normalnivå som avviker fra gjennomsnittet/ referanseområdene de har. Men de vil ha meg operasjonsklar i tilfelle det er svulster i plasenta, kreft i min mage eller andre greier. Har roet meg litt og tenker nå at det bare må gå som det går. Jeg tror jo egentlig at mine verdier er høye pga ekstrem kvalme. Jeg får ikke gjort noe nå uansett, så får bare ta det som det kommer på fredag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvinne30 Skrevet 30. april 2014 #753 Del Skrevet 30. april 2014 Gratulerer så mye Apex og Løvinne30. Hurra. Godt at alt er kjempe bra og at det går fremover Skal ta 2 ultralyder til før ordinær ultralyd. En om 3 uker. Når jeg er 11 uker akkurat. Og en når jeg er 13+3 hos kvinnespesialisten som kan med 90% sikkerhet si kjønn på barnet og sjekke at alt er som det skal med sikkerhet. Så den gleder jeg meg veldig til Kan man se kjønnet så tidlig som det? Så hendig du er Haar du noe magefølelse? Forrige gang var jeg på ultralyd i uke 11 da sa gynekologen at jeg 80 % sikkert kom til å få en gutt. Hadde hele tiden magefølelse på jente og i uke 17 viste det seg at jeg hadde rett Nå er vi litt i tvil hva vi gjør . Vi er bortreist i Spania hele juli og det er da vi skal ha ordinær ultralyd om vi kommer så langt. Vi vil helst vite kjønnet før vi reiser da jeg regner med det blir litt shopping på turen. Spørs om vi får bestiller en tidlig ultralyd rett før vi reiser i uke 16+4 ,da håper jeg vi kan se kjønnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 30. april 2014 #754 Del Skrevet 30. april 2014 MinStørsteDrømBlirSann (puh, for et praktisk og kortfattet nick!); Fantastisk flott opplevelse å komme til UL nå 3 uker etter den første - fosteret var forrige gang så nær livmorveggen at det var vanskelig å få godt innsyn, men nå svevde den fint i sin mørke hule og vi kunne se bevegelser godt selv om det bare er i uke 9. Er det duotest du skal til i uke 13? Det blir vårt neste møte med vår lille venn, gleder meg allerede!! Hehehehe, klarte ikke å finne noe navn som ble godkjent Er helt fantastisk å få se et hjerte. Min var jo bare like stor som en nøtt, var 7+3 i går når jeg var på første sjekk. Men jeg ville gjerne ta en ny sjekk i uke 12, og da sa gyn at uke 11 var perfekt og deretter i uke 13 fordi hun visste jeg ville gå til kvinneklinikken. Vet ikke helt hva du mener med duotest (kanskje bare jeg som er litt blond, haha) men denne mannelegen er helt rå og vet om mange som har vært hos han og han setter alltid opp time i uke 12-14 for å se kjønn, igjennomsnitt uke 13. Du får høre om de kan se kjønn på babyen din, godt mulig de kan det, spørs på legen da! Hihi, gud så spennende!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 30. april 2014 #755 Del Skrevet 30. april 2014 Løvinne og apex; for en lykkefølelsen! Nyt den gode dagen! Så godt å kunne senke skuldrene og se fremover! ❤️👍😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 30. april 2014 #756 Del Skrevet 30. april 2014 Tror nok ikke jeg er førstemann som har fått ultralyd på denne måten. Siden dette er et høyrisikosvangersskap kommer jeg til å ha ultralyd hver måned fremover . Og ikke minst syntes legen det var greit å sende meg i dag da jeg har 0 symptomer på svangerskapet og at hcg prøvene var lave. Men vi er ihvertfall beroliget om at det til nå er som det skal . Vel, jeg svarte deg ut fra det du skrev om å ikke snakke sant til legen angående blødning.. Ingenting er bedre enn at en blir tatt seriøst, og at alt er ok med hovedpersonen som du ruger på! Er fullstendig klar over at vi har forskjellige terskler for oppfattelse av rett/galt - og at noen utnytter systemet. En trenger ikke like det selv om ulikheter aksepteres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 30. april 2014 #757 Del Skrevet 30. april 2014 MinStørsteDrømBlirSann (puh, for et praktisk og kortfattet nick!); Fantastisk flott opplevelse å komme til UL nå 3 uker etter den første - fosteret var forrige gang så nær livmorveggen at det var vanskelig å få godt innsyn, men nå svevde den fint i sin mørke hule og vi kunne se bevegelser godt selv om det bare er i uke 9. Er det duotest du skal til i uke 13? Det blir vårt neste møte med vår lille venn, gleder meg allerede!! Hehehehe, klarte ikke å finne noe navn som ble godkjent Er helt fantastisk å få se et hjerte. Min var jo bare like stor som en nøtt, var 7+3 i går når jeg var på første sjekk. Men jeg ville gjerne ta en ny sjekk i uke 12, og da sa gyn at uke 11 var perfekt og deretter i uke 13 fordi hun visste jeg ville gå til kvinneklinikken. Vet ikke helt hva du mener med duotest (kanskje bare jeg som er litt blond, haha) men denne mannelegen er helt rå og vet om mange som har vært hos han og han setter alltid opp time i uke 12-14 for å se kjønn, igjennomsnitt uke 13. Du får høre om de kan se kjønn på babyen din, godt mulig de kan det, spørs på legen da! Hihi, gud så spennende!! Duotest er for oss gamliser det!! Tidlig UL + blodprøve som sammen sier noe om risiko for alvorlig defekt hos fosteret, også kalt for fosterdiagnostikk. Artig å kunne følge utviklinga - men kjønn er ikke noe vi vil vite om før på fødestua. God, gammeldags spenning!! Da min førstefødte ble til, tok jordmor vare på en superhemmelig lapp hvor hun hadde skrevet kjønnet - så når min mor ringte henne (kollega) for å fortelle nyheten om at hun var blitt bestemor sa hun: "..og det ble en gutt!" Håper du får fine opplevelser på UL du også, det er helt magisk når alt er flott!! ♥ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 30. april 2014 #758 Del Skrevet 30. april 2014 Gratulerer så mye Apex og Løvinne30. Hurra. Godt at alt er kjempe bra og at det går fremover Skal ta 2 ultralyder til før ordinær ultralyd. En om 3 uker. Når jeg er 11 uker akkurat. Og en når jeg er 13+3 hos kvinnespesialisten som kan med 90% sikkerhet si kjønn på barnet og sjekke at alt er som det skal med sikkerhet. Så den gleder jeg meg veldig til Kan man se kjønnet så tidlig som det? Så hendig du er Haar du noe magefølelse? Forrige gang var jeg på ultralyd i uke 11 da sa gynekologen at jeg 80 % sikkert kom til å få en gutt. Hadde hele tiden magefølelse på jente og i uke 17 viste det seg at jeg hadde rett Nå er vi litt i tvil hva vi gjør . Vi er bortreist i Spania hele juli og det er da vi skal ha ordinær ultralyd om vi kommer så langt. Vi vil helst vite kjønnet før vi reiser da jeg regner med det blir litt shopping på turen. Spørs om vi får bestiller en tidlig ultralyd rett før vi reiser i uke 16+4 ,da håper jeg vi kan se kjønnet Jeg har alltid sett for meg en babyjente, men sikkert kun fordi alle på min side har jenter. Men selv klarer jeg ikke å vite 100%. Har du? Alle jeg kjenner har vært hos han, og han har hatt rett på alle. Han er spesialist på det og han tar inn folk i uke 13 for å se kjønn, Så ekstremt spent. Bare 6uker igjen Oi, men uke 11 blir vel litt tidlig igjen vel. Mener dem sier man ikke kan se før etter uke 12 en gang. For alt ser likt ut. Ja, det kan du gjøre. Mest sannsynlig at du ser kjønnet da. Kjør på, bestill! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 30. april 2014 #759 Del Skrevet 30. april 2014 MinStørsteDrømBlirSann (puh, for et praktisk og kortfattet nick!); Fantastisk flott opplevelse å komme til UL nå 3 uker etter den første - fosteret var forrige gang så nær livmorveggen at det var vanskelig å få godt innsyn, men nå svevde den fint i sin mørke hule og vi kunne se bevegelser godt selv om det bare er i uke 9. Er det duotest du skal til i uke 13? Det blir vårt neste møte med vår lille venn, gleder meg allerede!! Hehehehe, klarte ikke å finne noe navn som ble godkjent Er helt fantastisk å få se et hjerte. Min var jo bare like stor som en nøtt, var 7+3 i går når jeg var på første sjekk. Men jeg ville gjerne ta en ny sjekk i uke 12, og da sa gyn at uke 11 var perfekt og deretter i uke 13 fordi hun visste jeg ville gå til kvinneklinikken. Vet ikke helt hva du mener med duotest (kanskje bare jeg som er litt blond, haha) men denne mannelegen er helt rå og vet om mange som har vært hos han og han setter alltid opp time i uke 12-14 for å se kjønn, igjennomsnitt uke 13. Du får høre om de kan se kjønn på babyen din, godt mulig de kan det, spørs på legen da! Hihi, gud så spennende!! Duotest er for oss gamliser det!! Tidlig UL + blodprøve som sammen sier noe om risiko for alvorlig defekt hos fosteret, også kalt for fosterdiagnostikk. Artig å kunne følge utviklinga - men kjønn er ikke noe vi vil vite om før på fødestua. God, gammeldags spenning!! Da min førstefødte ble til, tok jordmor vare på en superhemmelig lapp hvor hun hadde skrevet kjønnet - så når min mor ringte henne (kollega) for å fortelle nyheten om at hun var blitt bestemor sa hun: "..og det ble en gutt!" Håper du får fine opplevelser på UL du også, det er helt magisk når alt er flott!! ♥ Åja, hehehe. Ja, den ser jeg. Og skjønner det veldig godt. Jeg bryr meg egentlig ikke om kjønn i utgangspunktet. Men jeg er en altfor nyskjerrig person, og det og ha vært barnløs i mange år og så få den beskjeden at vi ikke kunne få barn på egenhånd (følte meg steril, og at jeg aldri sku få barn) så vil jeg nå at alt skal være perfekt! Masse lyseblått til gutt, masse lyserosa til jente. Her blir rom pusset opp så vil at det skal stå i stil med kjønn Men gud så moro sånn du har gjort. Og ekstremt kult at du har klart å la være å vite Er en stor sjarm med det også. Og det er mye mer spennende når man skal føde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sienna85 Skrevet 30. april 2014 #760 Del Skrevet 30. april 2014 Hvem er det du skal til minstørstedrømblirsann? I hvilken by? ;-) jeg har første ul på fredag. Ber på mine knær at jeg ikke blir skuffet!!! Cornelius, hvilken hormonverdier var høy? Hcg?? Bra du får sjekket det på fredag! Du har ikke hatt ul tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 30. april 2014 #761 Del Skrevet 30. april 2014 Hvem er det du skal til minstørstedrømblirsann? I hvilken by? ;-) jeg har første ul på fredag. Ber på mine knær at jeg ikke blir skuffet!!! Cornelius, hvilken hormonverdier var høy? Hcg?? Bra du får sjekket det på fredag! Du har ikke hatt ul tidligere? Jeg skal hit: http://www.spesialistsenteretforkvinner.no/ Gleder meg som et barn Det går nok bra, vi krysser det som kan krysses!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puselurka Skrevet 30. april 2014 #762 Del Skrevet 30. april 2014 7 fullgåtte uker i dag! wohoo... Bare 33 igjen!! (og 5 igjen til uke 12) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til Em. Skrevet 30. april 2014 #763 Del Skrevet 30. april 2014 Er det de kvalmedempende som jeg anbefalte? Har en resept på fem slike hjemme men har heldigvis sluppet å ta noen ennå.. Jeg vet så godt hvordan dere har det dere som er kvalme. Fra uke 7 til 14 var jeg dårlig sist, men sluppet unna der aller værste nå. Ja det tror jeg det er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillespire2 Skrevet 30. april 2014 #764 Del Skrevet 30. april 2014 Titter innom i akkurat uke 7+0. Og jeg tenker som deg Puselurka: 33 uker igjen????!? Gleder meg vilt til uke 12 er overstått og vi kan dele nyheten med omverdenen (og forklare hvorfor jeg/ vi plutselig var "opptatt" hver gang det er vennemiddag...) I dag så vi et bankende hjerte og en perfekt tass på rett under 1 cm estimert til å være akkurat 7+0 på UL <3 Ikke veldig mye symptomer her, så godt å få bekreftet at det også gir en normal graviditet! Nyt tiden videre mens hemmeligheten fortsatt er deres. Gøy å vite noe som ikke alle vet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til Em. Skrevet 30. april 2014 #765 Del Skrevet 30. april 2014 God bedring BeBoo Jeg er også ekstrem kvalm, men jeg har fått stikkpille for kvalmen av legen. Er fortsatt kvalm men kaster ikke opp når jeg tar de. Så det hjelper meg gjennom en dag og natt Husker du hva de heter? Legen ønsket ikke å gi meg noe sist, men nå er vel problemet at jeg ikke har noe særlig å kaste opp. Spiser jo ingen ting Skal til legen til uken, så må snakke med henne da Så deilig å kunne slippe å være kvalm! Jeg tror alle som er i den situasjonen ville gitt en halv arm, bare for å kunne slippe. Tar så mye energi også å være kvalm. Er visst ingen sykdom å være gravid, men det følger med symptomer som de aller fleste ville kalt en sykdom xD Hahah Afipran heter de! Hjelper veldig for meg Jeg gleder meg så til at kvalmen forsvinner, det tar alt av energi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 30. april 2014 #766 Del Skrevet 30. april 2014 Gratulerer så mye Optimist78 Finnes ikke noe bedre enn å se et bankende hjerte. Nyyyyt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillespire2 Skrevet 30. april 2014 #767 Del Skrevet 30. april 2014 Gratulerer så mye Optimist78 Finnes ikke noe bedre enn å se et bankende hjerte. Nyyyyt! Takk!! Leste meg litt tilbake og så at du også hadde sett et blinkende hjerte❤️ IVF/ ICSI her også, så dette er en lettelse!!! Endelig vår tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gravid-Hanne<3 Skrevet 30. april 2014 #768 Del Skrevet 30. april 2014 Hei! Ååå, det virker som alle har vært på ultralyd og alt allerede! Jeg har ikke engang vært hos legen jeg:-O Burde kanskje komme meg dit snart? Føler meg i fin form nå, så føler ikke at jeg har det travelt.. Er 6+4 i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 30. april 2014 #769 Del Skrevet 30. april 2014 Gratulerer så mye Optimist78 Finnes ikke noe bedre enn å se et bankende hjerte. Nyyyyt! Takk!! Leste meg litt tilbake og så at du også hadde sett et blinkende hjerte❤️ IVF/ ICSI her også, så dette er en lettelse!!! Endelig vår tur Ja, i går. Stor lykke dette her. Gratulerer du også så mye. Vi har vært gjennom mye så godt å se et blinkende hjerte <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 30. april 2014 #770 Del Skrevet 30. april 2014 Heisann Gravid-Hanne! Hadde ikke jeg vært 38 år og mistet den forrige spira i MA i uke 7/ oppdaget i uke 13 - ville nok ikke jeg heller ha sett til bitteliten så tidlig. Måtte innom legen for henvisning til tidlig UL, så der har jeg allerede vært, men i følge normen er det ellers ikke behov for legebesøk før uke 8 -12 (iflg Svangerskapsboken). Kan sikkert være kjekt å booke deg time hos legen nå, hvis du har en sånn med litt ventetid. Må være deilig å være i så god form.. Nyt det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma-til-Emma Skrevet 30. april 2014 Forfatter #771 Del Skrevet 30. april 2014 Ikke se på extreme makeover hvis du er like full av hornoner som meg! *tårer* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maddis_ Skrevet 30. april 2014 #772 Del Skrevet 30. april 2014 Jeg har heller ikke vært på ultralyd enda Gravid-Hanne, tar det i uke 12. Har heller ikke fått kommet meg til legen,men haster vel ikke sånn? Tar det i samme uken tenkte jeg,så nå håper jeg alt står bra til. Er 9+3 i dag. Åssen er dere andre jenter i form da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gravid-Hanne<3 Skrevet 30. april 2014 #773 Del Skrevet 30. april 2014 Apex: oki, da skjønner jeg godt at du får så mye oppfølging:-) Formen går opp og ned, men akkurat nå er den veldig fin. Husker med gru for en uke siden da jeg lå på sofaen og gråt og var kvalm, så alle gode dager blir tatt i mot som en gave:-D Tenker å komme meg til legen snart ja, kanskje like greit å bestille time:-) Det blir jo kjekt og, at ting liksom kommer skikkelig i gang. Nå husker ikke jeg om vi har hatt en tråd på det før her, men er det noen som har barn fra før?:-) Jeg har ikke det. Og har vi noen andre lærere enn meg her inne på tråden?:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mollabell Skrevet 30. april 2014 #774 Del Skrevet 30. april 2014 En på 4 fra før. Ikke lærer, men miljøterapaut som jobber i skolen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gravid-Hanne<3 Skrevet 30. april 2014 #775 Del Skrevet 30. april 2014 (endret) Og er det andre som er sultne? Er så sulten hele tiden. Spiser mye i løpet av dagen nå. Får frysninger av tanken på snop og usunne ting da, så det går i vanlig, sunn mat. Men klarer ikke å ikke spise, spes i løpet av en travel arbeidsdag. Håper det er andre som også har det slik:-P Endret 30. april 2014 av Gravid-Hanne<3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå