Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**

Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Dere er så heldige som har muligheten til privat UL! 

Jeg bor langt nord, men fortsatt 5 timer fra nærmeste klinikken som gjennomfører privat UL. Den ligger i Tromsø, og da må det planlegges en hel dag pluss en overnatting. Jeg vil så gjerne se lille hjertet vårt! Og vite at baby sitter klistret frast der h*n skal! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var til sånn fancy privat som jeg betalte 1000 kr for å se på en stor tv-skjerm, og ikke høre hjertet :P Men det var fint å se at det banket som det skulle også da :P:)

Det er det viktigste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker faktisk at i sist svangerskap fikk jeg ikke høre hjertelyd før i uke 24 (første jordmortime). Legen ville ikke gjøre det, fordi han sa at det var så vanskelig å finne, at det fort kunne gi meg unødvendige bekymringer.. Men hvis folk finner den allerede i uke 6-7, så burde han finne den fra uke 12 ja :P haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvnproblemer i natt... Mer våken enn sovende om jeg teller timer. Men er om ikke annet litt kvalm og det er betryggende så jeg ligger ikke våken med bekymringer. :) Tror det blir tidlig hjem fra jobb i dag.

Ha en ålreit dag dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Kjenner meg igjen på det med natta apex. Ligger og kjenner på kvalmen og prøver å ikke kaste opp. Så bra at du har fått hjelp Maiken. Forhåpentligvis så har du kommet deg litt ovenpå igjen. Hvis ikke må du jo bare ta En tur til dit.

Her våknet jeg med halsvondt. Håper jeg slipper unna halsbetennelse. Venter på legen som har lovet å ringe meg om siste hcg resultatene mot slutten av arbeidsdagen i dag. Håper det er ok. Ikke helt populært med jobben at jeg er hjemme, men klarer ikke stå uten å spy. Så det går bare ikke. Så dumt at de ikke forstår. 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jobber du med corneliuss? Kjedelig av en arbeidsplass å ikke forstå ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff kan ikke være noe særlig å ikke få forståelse fra jobb. Vet de hvorfor du er hjemme?

Her er jeg veldig av og på kvalm. Kjenner jeg fungerer dårligere på jobb. I dag tidlig da jeg kom måtte jeg bare legge beina opp på en annen stol og ta ned ryggen på min og ligge å slappe av i 40 min... har bedt om legetime før helgen, eventuelt mandagen. Vet ikke om det er mulig å få gradert sykemelding. Føler ikke at jeg kan være vekke 100% siden vi er for få på jobb, så må vel bare lide meg gjennom det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig her også. Til å bli gal av!! Hehe :) Endelig tidlig ul i morgen, krysser fingrene for et bankende hjerte !!

Så spennende! :) hvor langt er du på vei nå?
Takk :D jeg er 7+3 i morgen. Så håper å se noe på skjermen der. Er vel vanlig å være skeptisk. Tror vel ikke på det før barnet er i armene mine og du?
Det er nok det.. Jeg er 6+5 i dag, og jeg fikk både se og høre et bankende hjerte når vi var på UL på lørdag! Så det var stas.. :) masse lykke til i morgen da!

Oi, så bra. Kjempe morro å spennende da. Gratulerer så mye da!

Vet ikke om du var på privat? Men jg skal til min vanlig gyn nå så forventer bare en enkel innvendig ul med bilde på skjermen og forhåpentligvis et hjerte som blinker på skjermen :) tusen takk :D

Jeg var på privat, så betalte hele 1600,- Hadde innvendig, og fikk se den lille klumpen i både 2D og 3D..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig her også. Til å bli gal av!! Hehe :) Endelig tidlig ul i morgen, krysser fingrene for et bankende hjerte !!

Så spennende! :) hvor langt er du på vei nå?
Takk :D jeg er 7+3 i morgen. Så håper å se noe på skjermen der. Er vel vanlig å være skeptisk. Tror vel ikke på det før barnet er i armene mine og du?
Det er nok det.. Jeg er 6+5 i dag, og jeg fikk både se og høre et bankende hjerte når vi var på UL på lørdag! Så det var stas.. :) masse lykke til i morgen da!
Oi, så bra. Kjempe morro å spennende da. Gratulerer så mye da!

Vet ikke om du var på privat? Men jg skal til min vanlig gyn nå så forventer bare en enkel innvendig ul med bilde på skjermen og forhåpentligvis et hjerte som blinker på skjermen :) tusen takk :D

Jeg var på privat, så betalte hele 1600,- Hadde innvendig, og fikk se den lille klumpen i både 2D og 3D..

Åja. Gud så morro ! :D Da er det ikke mange timene til jeg skal ut i ilden. Kryss fingrene for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i en kontorjobb med lederansvar, og har resultatansvar. Det betyr at de får litt problemer når jeg forsvinner. Har heldigvis en flink avdeling som nok klarer mye på egen hånd. Men sjefen er "veldig mann" og vil helst at jeg skal jobbe døgnet rundt. Føler presset nå, men kastet opp ørten ganger på jobben fredag og klarer rett og slett ikke jobbe nå. Til og med i bilen på vei hjem. Sov heller ikke noe særlig natten etterpå fordi jeg lå og døydde på kvalmen.

Og jeg kan jo ikke godt la være å bli gravid fordi han ønsker at jeg skal jobbe heller...?

Jeg prøver å ikke tenke så mye på det, men litt redd for å få "straff" om jeg skulle miste babyen. Isj, ikke alltid gøy å sitte i sånne situasjoner. Så tenker på det selv om jeg prøver å ikke fokusere for mye på det. Skulle gjerne klart å jobbe et par uker til før det ikke gikk mer, er bare uke 8. Men håper at den største risikoen er over etter ul med hjerte og økende hcg. Blir spennende å se hva hcg viser i dag. Krysser fingre. Har foreløpig sagt at jeg er syk og kastet opp. Men siden jeg ikke orker å mer og har to svangerskap med hyperemesis bak meg, så må jeg si det i morgen. Men gjør det bare om hcg er bra.

Har hatt en morgen uten å kaste opp og siden jeg sitter i ro så blir jo formen litt bedre også. Heldigvis. Og så begynner psyko-meg å tenke på om det kan bety at hcg er på vei ned. Er et vrak om dagen. Hadde hcg på 154 000 forrige uke så da er det bare å vente på legen.

Herregud, har ikke vært så nevrotisk siden jeg var hormonfull tenåring. He he. Er vanligvis ganske rolig og stabil, men det skulle man ikke tro nå. Føler meg som 14 og ikke 37. 😉😁😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter! Dette var ekstremt rørende. Første gang jeg har opplevd dette. Fikk både se og høre hjertet. Fikk et bilde med også. Fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg ble litt irritert nå.. Jeg har et lager med tyggis til enhver tid som jeg kan tilby røykerne som setter seg ned vedsidenav meg på skolen. Liten klasse, 13 elever. Jeg reagerer så intenst på røyklukt at det er vanskelig å sitte i nærheten. Kjedelig når 50% av dem røyker. Satt til morningen i dag å trykket i meg en yoghurt for å ha litt i magen når ei av storrøykerene kom inn å satt seg ned vedsidenav. Jeg romsterte nedi vesken og fant en pakke extra. Spurte pent "hadde du værsåsnill å ta denne, jeg blir så veldig kvalm av røyklukt" (alle i klassen vet at jeg er gravid pga ivf forsøket pluss overstimuleringen) så svarer hun. "Nei, det gidder jeg ikke. Du heller flytte deg hvis du ikke tåler det." Ble helt satt ut, alle andre har tatt imot gledelig så jeg skal slippe å bli dårlig. Endte med at jeg tok med meg sakene mine og flyttet meg vekk.. Vet jeg sikkert reagerer mye mer enn jeg burde pga hormoner ol, men jeg synes det var så frekt! Er det jeg dom er dust her??

Masse lykke til MinStørsteDrømBlirSann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke ut som de har lært vanlig oppførsel og høflighet, mamma til Emma. Blås i henne. Kanskje hun synes du gjør et nummer ut av graviditeten og ikke forstår at det kan være litt tøft med lukter osv. Bare vent til hun blir gravid selv en gang i tiden 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har tre barn, og tyggis er det eneste greiene jeg driver med. Snakker ikke om graviditeten i det hele tatt eller noe rundt det.. Ble bare så intenst irritert i sta.. :( "da får du bare lukte røyklukta.." Grr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen Takk Mamma-Til-Emma :D

Hun har vel ingen forståelse med det. Men kjempe kjedelig for deg som blir så dårlig av det. Du får håpe formen blir bedre snart. Får vondt av dere som sliter med kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldigvis ikke kvalm kontinuerlig, kommer sånne bølger over meg innimellom eller når jeg lukter sur røykånde.. :P

Så kos at du fikk se og høre hjertet, da er alt så mye tryggere! :)

I dag har jeg bikket 9 uker og er kun tre uker unna den magiske 12 ukers grensen! Det er så rart å tenke at jeg allerede snart er ferdig med 1.trimester. 😳

Nå skal jeg hjem å spise ett eller annet.. Det er farlig når mannen skal handle, for det kan være mat jeg ikke klarer tanken på å spise, men å lage maten klarer jeg ikke, så jeg må handle, han på lage. :)

Kos dere masse i dag ladies! ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg har en liten Cruella Deville inni meg, og hadde jeg hatt like lite folkeskikk som din røykende kollega, MammaTilEmma - så ville jeg prompet og deretter flytta meg! ;) Liker i allefall å leke med tanken på det!

Gikk tidlig hjem fra jobben, og hoppet rett over på ryggleie på sofaen.. godt å hvile slitne bein og et trøtt hode. Hadde nok sovnet om det ikke luktet så jævlig av buketten som står på bordet, så nå ryker den ut! :D

UL i morgen, huff eller hurra?!? :) Spent og bekymra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex: Hahahaha!!! Har heldigvis en dag i morgen, kanskje jeg skal ta det i forbifarten, de er ganske giftige om dagen gitt! :D

UL kommer til å gå så bra! Et knøtt på 20 ++ mm som hopper rundt på skjermen, det gjorde min! (Har video fra alle UL på mobilen, veldig koselig) Gleder meg til oppdatering! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart MammaTilEmma, føler at jeg virkelig kan slappe av nå selv om jeg har hatt en veldig god magefølelse hele veien. Er noe med det å se og høre nurket.

Apex: Lykke til i morgen. Det kommer til å bli kjempe bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...