Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**

Anbefalte innlegg

Babyklar: tenkte det samme som Sienna. Jeg er selv 8+4 og har termin 4 desember. :) Kanskje du skal prøve en annen terminkalkulator? :) hvis terminen din stemmer så er du 8+2. :)

Er så utrolig sliten i dag, men jeg vet jeg må tvinge megselv opp fra sofaen og komme meg på butikken siden mannen er hos en kompis og drikker øl og han ikke bil komme hjem med det første. Han kom hjem for å levere bikkja i tidligere og jeg orket ikke kysse han engang da han stinket røyk. *brekninger*

Reagerer så sinnsvakt på lukter om dagen, kunder lukter rart, dårlig ånde, svettelukt, veldig sterk mat, rar parfyme.. ++ urk!

Fortsetter under...

Oisann, takk Sienna85 og Mamma-til-Emma! Jeg blingset i siste melding, termindatoen er foreløbig 6.12, men jeg er jo bare 8+2, ikke 9+2. Var nok ønsketenkning, hehe :) 
Håper det står bra til med dere og at dere også har fint vær hvor enn i landet dere befinner dere :) Her i Trondheim er i det helt nydelig i dag <3

Aaaa :-) uansett er du mye lenger enn meg så misunner deg ;-)

Da har jeg bestilt ultralyd til fredag :-) da henter jeg kjæresten på flyplassen når han kommer fra jobb så er det rett til gynekologen. Er 6+4 den dagen og håper masse at vi får se et hjerte som slår så fort som det skal. Da blir det en veldig bra helg ♡

Hvordan er mennene deres i forhold til graviditeten da jenter ?  :huh:

Min spør så lite om hvordan det går og det plager meg. Føler nesten at det hele er uvirkelig for han og det er det muligens også ? Håper virkelig dette bedrer seg for jeg trenger støtte fra han . 

Jeg fortalte han dette på sms da han er på guttetur i helga og noen timer etterpå kommer blomsterbudet på døra men en nydelig oppsats fra han.Så han bryr seg jo,syntes bare interessen for selve svangerskapet er liten  :huh:

Har dere barn fra før? Min er faktisk ganske interessert til tross for at jeg har mistet så mange. Trodde ikke at han ville klare å glede seg, men det gjør han :-) at han sendte deg blomste løvinne30 tyder i allefall på at han har skjønt meldingen og har dårlig samvittighet. Så blir forhåpentligvis bedre når han kommer hjem :-)

Kjøpt seaband i dag. Usikker på om de funker på meg, må gi de litt tid. Men herregud hvor stramme de er. Får jo DE merkene i huden rundt håndleddene. Kommer IKKE til å klare å gå med de 24/7 ihvertfall. Irriterende trange :-/

Jeg har barn fra før,dette blir hans første  :fnise:  Han ønsker seg veldig barn og var stolt som bare det da han fortalte det til sin mor . Mulig dette blir bedre etter at vi har vært på ultralyd,nå er det jo ingen fysiske beviser på svangerskapet siden jeg er i god form og har lite symptomer. Jeg har bestemt meg for at vi må få tatt en ultralyd om ett par uker  :tommelopp:

Annonse

Har du gutt eller jente fra før av?

Jeg, det? Jeg har gutt :)

Haha, ja, den var til deg! :)

Jeg tipper du får jente jeg da. Jeg er minimalt kvalm i dette svangerskapet, mens i forrige var jeg faktisk sykemeldt pga kvalmen. Jeg reagerte på ALT, og kunne kaste opp bare jeg så nor jeg ikke taklet. Det var ei jente og jeg kalte også spiren ei jente fra ganske tidlig i svangerskapet. Nå derimot er jeg på langt nær så dårlig og jeg har kalt knøttet i magen "han" i rundt 2 uker allerede. Blir spennende på ordinær UL! :)

Har du gutt eller jente fra før av?

Jeg, det? Jeg har gutt :)

Haha, ja, den var til deg! :)

Jeg tipper du får jente jeg da. Jeg er minimalt kvalm i dette svangerskapet, mens i forrige var jeg faktisk sykemeldt pga kvalmen. Jeg reagerte på ALT, og kunne kaste opp bare jeg så nor jeg ikke taklet. Det var ei jente og jeg kalte også spiren ei jente fra ganske tidlig i svangerskapet. Nå derimot er jeg på langt nær så dårlig og jeg har kalt knøttet i magen "han" i rundt 2 uker allerede. Blir spennende på ordinær UL! :)

Hehe, faktisk flere som har nevt det samme :) (Ikke at det er så mange som vet det enda men..)

Men da blir det kanskje ei lillesøster da! :D Blir spennende på ordinær UL ja :)

Er veldig spent på mandagens UL også, da jeg har "fått det for meg" at det kan være flere der inne :P

Men først og fremst er jeg spent på om det er liv! wææh, bli mandag - fort!!

Sienna85; du blir vant til de båndene. Jeg har smale håndledd fra før, men man får skikkelig merke. Det er det som må til for at de kulene skal stramme skikkelig på riktig sted. Jeg kjenner god virkning av dem, men prøv å flytte litt på dem om du synes de ikke virker. Du må liksom finne riktig sted og punkt:-) håper de fungerer på deg også!

I dag vasket jeg leiligheten og var en tur i byen. Det var nok aktivitet for meg:-P andre som har det sånn?

Annonse

Er det sånn mange sier, at man blir dårlig med jente men ikke med gutt?:-)

Mamma hadde helt like svangerskap med meg og min bror, helt uten kvalme så man kan ikke si det egentlig. Men på mange så passer det veldig! :) Jeg er overbevist at det ligger en liten tøffing og svømmer i magen, men komme absolutt ikke til å bli skuffet på noen som helst måte hvis det viser seg at det er ei lita jente! :)

Oisann, takk Sienna85 og Mamma-til-Emma! Jeg blingset i siste melding, termindatoen er foreløbig 6.12, men jeg er jo bare 8+2, ikke 9+2. Var nok ønsketenkning, hehe :) 

Håper det står bra til med dere og at dere også har fint vær hvor enn i landet dere befinner dere :) Her i Trondheim er i det helt nydelig i dag <3

Gøy at det er flere trondhjemmere her! Hvor i Trondheim bor du? (Hvis vi tenker så langt fram som til barselgruppe-tid! hehe )

Veldig individuelt med kvalme iforhold til kjønn tenker jeg. Hadde ei venninne som blei lagt inn flere ganger i svangerskapet fordi hun var kvalm 24/7 og ikke fikk i seg noen ting, hun fikk gutt. På min side er det bare jenter og 1 gutt. Og ikke noe kvalme hos noen i det hele tatt. Så morsomt å se hva man får tenker jeg! :)

Ja, da ligger man på sofaen da. Mannens parfyme ble for mye for meg og jeg lå bare å svelget.. Han har vært hos en kompis og drukket og røyket i kveld og gikk derfor når han kom hjem rett i dusjen. Men han sprayet seg med parfyme etterpå og nå orker jeg ikke å sove i sengen min.. :(

Endret av Mamma-til-Emma

Jeg har fra før to gutter og ei jente og jeg var så sinnsykt mye dårligere med henne. Kastet opp og brakk meg hele tiden og orket ingen ting  :fnise:  Med guttene var jeg i fin form kvalmemessig .

Nå er jeg ikke det spor kvalm og har veldig guttefølelse på spiren  :P

Jeg har ei jente fra før og da var jeg kvalm/kastet opp hver dag fra uke 6 til 19 ca. Denne gangen startet kvalmen samtidig, men kaster ikke opp like mange ganger på en dag som sist gang! Kanskje det blir en gutt ;) Spennende :) Vi skal også på ultralyd til fredag, så håper alt ser bra ut :)

Gøy at det er flere trondhjemmere her! Hvor i Trondheim bor du? (Hvis vi tenker så langt fram som til barselgruppe-tid! hehe )

Vi bor i Byåsen :) Hva med deg? Åh, barselgruppe-tid, håper tiden går fort frem til det! :)

Hva sier det kinesiske fødselskartet at dere skal få? Vi skulle laget en liste slik som terminlisten og sett hvor mange det stemte for når vi har vært på OUL :-)

Lagt med seaband i natt, var så kvalm i går kveld. Små kvalm nå også, så usikker på om disse funket på meg. Prøve ut dagen :-)

Vi bor i Byåsen :) Hva med deg? Åh, barselgruppe-tid, håper tiden går fort frem til det! :)

Aha :) Vi bor på Kolstad :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...