Gå til innhold

Barn som har knust bakrute på bil....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fire gutter i alderen 6-9 år har knust naboens bilrute ved å kaste stein på den (de/ vi vet det er galt og de har fått sin straff,så det er ikke det det dreier seg om). Naboen sier at forsikringen kun dekker steinsprut og at involverte parter må ordne det privat. Hva sier lovverket om dette, og kan det eventuelt ordnes gjennom noen av foreldrenes forsikring? Alle er interessert i at det skal gå riktig for seg, men ingen vil jo bli lurt ;) Synes det er rart at det ikke går på forsikringen til bileier...Anonymous poster hash: 8d35c...64a

Her står det at 4 gutter har knust ruten... Anonymous poster hash: fec47...903
Sier fire gutter siden de har et visst ansvar ved å være til stede, og ikke informere en voksen. Vi har derfor bestemt at alle skal dele på utgiftene.Anonymous poster hash: 8d35c...64a

Da er jo saken allerede løst, dere deler fakturaen på 4 Anonymous poster hash: fec47...903

Saken er løst med tanke på fordelingen :) det er kostnaden jeg var interessert i å få svar på ;)

Anonymous poster hash: 8d35c...64a

Skrevet

Diagnose eller ei, om barnet ikke vet at dette er galt så bør han faktisk ikke få være ute på egenhånd.

Hadde mitt barn stått og sett på så hadde jeg ikke latt han være med diagnosebarnet ute en annen gang. Vet jo aldri hva det neste er.Anonymous poster hash: 7a3bf...b34

Mitt barn har en diagnose og skjønner ikke alltid konsekvenser av ting.

Men her er det ikke han som er den største pøblen men han som ikke har diagnose og klarer og dra med seg flere mot min sønn.

Så og dømme ungen og si at mine barn ikke skal Være nær han som knuste ruta forde at han har et problem liksom det blir for drøyt.

Synes det er flott at det finnes folk som HI for mange jeg kjenner er desverre ikke slik.Anonymous poster hash: db1ad...325

Synd at det skal gå ut over ditt barn at det finnes pøbler som drar han med. Vi har ikke tenkt å nekte vår sønn å leke med dette barnet på grunn av en enkelt hendelse, han er en snill og god gutt som dessverre gjorde noe dumt.

Skrevet (endret)

Da noen hadde knust bakruten min for litt siden, fikk jeg ny på Hurtigruta carglass, som er det verkstedet mitt forsikringsselskap samarbeider med. Måtte ikke betale egenandel pga av at jeg har kasko.

Nå var mitt tilfelle et tyveri gjort av ukjent gjerningsmann, så da stiller det nok annerledes enn når man vet hvem som gjorde det, men poenget mitt er i hvert fall at jeg ville bedt ham - på en hyggelig, men bestemt måte – om å legge frem dokumentasjon på at han ikke kan få det gjennom forsikringsselskapet sitt enten med eller uten egenandel. Ikke gi ham penger i hånda, liksom. Det betyr ikke at dere ikke vil betale, det betyr bare som du sier at dere vil vite hva dere betaler for.

Endret av uhhuhher
Skrevet

Diagnose eller ei, om barnet ikke vet at dette er galt så bør han faktisk ikke få være ute på egenhånd.

Hadde mitt barn stått og sett på så hadde jeg ikke latt han være med diagnosebarnet ute en annen gang. Vet jo aldri hva det neste er.

Anonymous poster hash: 7a3bf...b34

Enig. Det er dessuten ikke usannsynlig at det koster 6 til 70000 å skifte bakrute. Det er blandt annet varmetråder i den, noe som gjør det endel dyrere enn frontrute. Dere som foreldre er pliktig til å betale opptil 5000 for forvoldt skade av deres barn. Blir det dyrere enn det må foreldrene at det på forsikring eller finne andre løsninger
Skrevet

Vil bare si at bakrute er dyrt så at det fort kan bli 6000-7000 er ikke usannsynlig.dette ble gjort på vår bil engang men vi hadde + forsikring på bilen så ruter var med var en egenandel på 2000kr som foreldrene til den ungen betalte.vi fikk ikke bonus tap pga vi har kjørt skadefritt i mange år.og gjorde det for og "væresnill".

Skrevet (endret)

Fire gutter i alderen 6-9 år har knust naboens bilrute ved å kaste stein på den (de/ vi vet det er galt og de har fått sin straff,så det er ikke det det dreier seg om). Naboen sier at forsikringen kun dekker steinsprut og at involverte parter må ordne det privat. Hva sier lovverket om dette, og kan det eventuelt ordnes gjennom noen av foreldrenes forsikring? Alle er interessert i at det skal gå riktig for seg, men ingen vil jo bli lurt ;) Synes det er rart at det ikke går på forsikringen til bileier...Anonymous poster hash: 8d35c...64a

Her står det at 4 gutter har knust ruten... Anonymous poster hash: fec47...903
Sier fire gutter siden de har et visst ansvar ved å være til stede, og ikke informere en voksen. Vi har derfor bestemt at alle skal dele på utgiftene.Anonymous poster hash: 8d35c...64a
Da er jo saken allerede løst, dere deler fakturaen på 4 Anonymous poster hash: fec47...903
Saken er løst med tanke på fordelingen :) det er kostnaden jeg var interessert i å få svar på ;)

Det er sånn at dere må dekke tapet. Han er ikke pliktig til å ta det på forsikringen og han kan, om dere ikke betaler, anmelde det. Hans forsikringsselskap kan også, siden det er kjente gjerningspersoner, nekte å ta på seg å dekke dette. Og det vil de selvfølgelig også gjøre. Hvorfor skal de betale isteden for foreldrene?! Endret av Sint naken biltyv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...