Gå til innhold

Barn som har knust bakrute på bil....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fire gutter i alderen 6-9 år har knust naboens bilrute ved å kaste stein på den (de/ vi vet det er galt og de har fått sin straff,så det er ikke det det dreier seg om). Naboen sier at forsikringen kun dekker steinsprut og at involverte parter må ordne det privat. Hva sier lovverket om dette, og kan det eventuelt ordnes gjennom noen av foreldrenes forsikring? Alle er interessert i at det skal gå riktig for seg, men ingen vil jo bli lurt ;) Synes det er rart at det ikke går på forsikringen til bileier...

Anonymous poster hash: 8d35c...64a

Skrevet

Det må gå på forsikring til den/de som har forvoldt skaden. Bileier skal ikke straffes med bonustap og egenandel på egen forsikring når han er skadelidende part.

Anonymous poster hash: 9e3cc...9f5

Skrevet (endret)

Har man barn er man også ansvarlig for å ordne opp i sånt. Mulig innboforsikringen deres dekker sånt, sjekk ut.

Ellers er man vel pliktig å dekke opp til 5000 mener jeg å huske hvis mindreårige ødelegger med vilje i hvertfall.

Det som forundrer meg er hvordan så store barn kan finne på sånt?

Endret av Ugl@ ruger...
Skrevet

Det er klart at ikke det skal skape problem for bileiere, men knust bakrute fører ikke til bonustap. Hvilken forsikring kan foreldrene til barna eventuelt bruke?

Skrevet

Foreldrene må betale fra egen lommen, prisen å betale det, når de ikke har lært sine barn folkeskikk!! 👼

Anonymous poster hash: fec47...903

Skrevet

Har man barn er man også ansvarlig for å ordne opp i sånt. Mulig innboforsikringen deres dekker sånt, sjekk ut.

Ellers er man vel pliktig å dekke opp til 5000 mener jeg å huske hvis mindreårige ødelegger med vilje i hvertfall.

Det er slik at et av barna har diagnose, og det er det barnet som har forvoldt skaden. De andre barna så på, men stoppet det ikke og unnlot å fortelle det til en voksen. Derfor føler vi det er riktig å være med på å dele regningen oss imellom.

Skrevet

Det vil nok lønne seg for foreldrene å betale fra egen lomme. Å ta det på forsikringen vil føre til bonusstap og det er ikke sikkert det er så mye å spare uansett.

Anonymous poster hash: 28848...dcb

Skrevet

Det er slik at et av barna har diagnose, og det er det barnet som har forvoldt skaden. De andre barna så på, men stoppet det ikke og unnlot å fortelle det til en voksen. Derfor føler vi det er riktig å være med på å dele regningen oss imellom.

Veldig snillt av dere. Det hadde jeg aldri gjort;)

Anonymous poster hash: 28848...dcb

Skrevet

Det er slik at et av barna har diagnose, og det er det barnet som har forvoldt skaden. De andre barna så på, men stoppet det ikke og unnlot å fortelle det til en voksen. Derfor føler vi det er riktig å være med på å dele regningen oss imellom.Anonymous poster hash: 8d35c...64a

Slk å forstå ja. Koster ikke all verden å skifte rute, blir ikke store summen på hver, vi måtte ut med 2000kr i egenandel for å bytte frontruta,

Skrevet

Foreldrene må betale fra egen lommen, prisen å betale det, når de ikke har lært sine barn folkeskikk!! Anonymous poster hash: fec47...903

Noen ganger kan det lønne seg å lese det som blir skrevet før en angriper ;) Satser på at dine barn aldri gjør noe galt :D

Skrevet

Naboene sier det vil koste mellom 6 og 7000 kroner...

Skrevet

Foreldrene må betale fra egen lommen, prisen å betale det, når de ikke har lært sine barn folkeskikk!! Anonymous poster hash: fec47...903

Noen ganger kan det lønne seg å lese det som blir skrevet før en angriper ;) Satser på at dine barn aldri gjør noe galt :D

Så du mener at det er normal oppførsel dette?? 👼

Skrevet

Dere ber selvsagt om et prisoverslag fra firma som skal gjøre dette. Tror ikke det dekkes av foreldrenes innboforsikring (hvorfor skulle den det?) Så hvis dere er enige om å spleise er det bare å dele regningen på antall barn og punge ut :/

Anonymous poster hash: 79b1e...a5e

Skrevet

Frem med lommeboken, sister! 👼

Skrevet

Diagnose eller ei, om barnet ikke vet at dette er galt så bør han faktisk ikke få være ute på egenhånd.

Hadde mitt barn stått og sett på så hadde jeg ikke latt han være med diagnosebarnet ute en annen gang. Vet jo aldri hva det neste er.

Anonymous poster hash: 7a3bf...b34

Skrevet

Fire gutter i alderen 6-9 år har knust naboens bilrute ved å kaste stein på den (de/ vi vet det er galt og de har fått sin straff,så det er ikke det det dreier seg om). Naboen sier at forsikringen kun dekker steinsprut og at involverte parter må ordne det privat. Hva sier lovverket om dette, og kan det eventuelt ordnes gjennom noen av foreldrenes forsikring? Alle er interessert i at det skal gå riktig for seg, men ingen vil jo bli lurt ;) Synes det er rart at det ikke går på forsikringen til bileier...

Her står det at 4 gutter har knust ruten... 👼

Skrevet

Foreldrene til mindreårige (under 18 år) er pliktig til å betale inntil 5.000 kr for skader barna har påført andre/andres gjenstander. Utifra lovverket er dere nødt til å ta dette på egen forsikring, evt finne ut hva som blir billigst mtp spleising med de andre foreldrene, om det lønner seg å bruke forsikring eller betale seg ut selv. 

Anonymous poster hash: 9e3cc...72d
Skrevet

Fire gutter i alderen 6-9 år har knust naboens bilrute ved å kaste stein på den (de/ vi vet det er galt og de har fått sin straff,så det er ikke det det dreier seg om). Naboen sier at forsikringen kun dekker steinsprut og at involverte parter må ordne det privat. Hva sier lovverket om dette, og kan det eventuelt ordnes gjennom noen av foreldrenes forsikring? Alle er interessert i at det skal gå riktig for seg, men ingen vil jo bli lurt ;) Synes det er rart at det ikke går på forsikringen til bileier...Anonymous poster hash: 8d35c...64a

Her står det at 4 gutter har knust ruten... Anonymous poster hash: fec47...903

Sier fire gutter siden de har et visst ansvar ved å være til stede, og ikke informere en voksen. Vi har derfor bestemt at alle skal dele på utgiftene.

Skrevet

Diagnose eller ei, om barnet ikke vet at dette er galt så bør han faktisk ikke få være ute på egenhånd.

Hadde mitt barn stått og sett på så hadde jeg ikke latt han være med diagnosebarnet ute en annen gang. Vet jo aldri hva det neste er.Anonymous poster hash: 7a3bf...b34

Har ikke opplevd at barnet har gjort slike ting før, og det har derfor ikke vært noe problem at de har vært sammen.

Skrevet

Min frontrute kostet 5000.

Anonymous poster hash: f6649...696

Skrevet

Mitt barn gjør faktisk aldri noe galt.

Anonymous poster hash: 6267e...93f

Skrevet

Fire gutter i alderen 6-9 år har knust naboens bilrute ved å kaste stein på den (de/ vi vet det er galt og de har fått sin straff,så det er ikke det det dreier seg om). Naboen sier at forsikringen kun dekker steinsprut og at involverte parter må ordne det privat. Hva sier lovverket om dette, og kan det eventuelt ordnes gjennom noen av foreldrenes forsikring? Alle er interessert i at det skal gå riktig for seg, men ingen vil jo bli lurt ;) Synes det er rart at det ikke går på forsikringen til bileier...Anonymous poster hash: 8d35c...64a

Her står det at 4 gutter har knust ruten... Anonymous poster hash: fec47...903
Sier fire gutter siden de har et visst ansvar ved å være til stede, og ikke informere en voksen. Vi har derfor bestemt at alle skal dele på utgiftene.

Da er jo saken allerede løst, dere deler fakturaen på 4 👼

Skrevet

Hadde mitt barn stått og sett på så hadde jeg ikke latt han være med diagnosebarnet ute en annen gang. Vet jo aldri hva det neste er.Anonymous poster hash: 7a3bf...b34

Mitt barn har en diagnose og skjønner ikke alltid konsekvenser av ting.

Men her er det ikke han som er den største pøblen men han som ikke har diagnose og klarer og dra med seg flere mot min sønn.

Så og dømme ungen og si at mine barn ikke skal Være nær han som knuste ruta forde at han har et problem liksom det blir for drøyt.

Synes det er flott at det finnes folk som HI for mange jeg kjenner er desverre ikke slik.

Anonymous poster hash: db1ad...325

Skrevet

Mine= dine barn for det kan hende han finner på noe annet annen gang, kunne like mye vært din sønn eller andre uavhengig diagnose.

Anonymous poster hash: db1ad...325

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...