Gå til innhold

Dere som hadde styrtfødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og har født etter det igjen, hvordan ble den neste fødselen? Livredd for å få det igjen!

Anonymous poster hash: 2b116...034

Skrevet

Styrt to ganger. Snakket med sykehuset og ble innlagt i god tid pga var redd som deg. Etter fødselen sa jordmoren at det var det kuleste hun hadde vært med på. Fødsel er jo ekstremt uansett tenker jeg. Synes mer synd på de som ligger 24 + i fødsel og så får keisersnitt. 

Anonymous poster hash: 626c5...105
Skrevet

Jordmødrene jeg har hatt betegna mine fødsler som styrtfødsel. Alle tre kom på under 6 timer fra første rie.

Med første kom jeg på sykehuset i 11 tiden(2,5 t hjemme) 4 cm åpning, 3 timer etter var babyen født. 6 uker før tiden

Med 2 kjente jeg noen tak i 13 tiden på dagen, kvart på fem samme ettermiddag var babyen ute. Kom på sykehuset med 7-8 cm åpning. 11 dager før termin

Med 3 gikk vannet hjemme ca 23.15, ble kjørt i ambulanse t sykehuset, null rier. 05.56 var babyen født, 5 uker før tiden.

Anonymous poster hash: 345b7...bd7

Skrevet

Jeg fødte 1 1/2 time etter første ri startet. Baby nr to, nr en gikk ikke fort. Kan de legge meg inn rundt termin? Bor nært sykehus så frykter de ikke vil..:( hi

Skrevet

Jeg fødte 1 1/2 time etter første ri startet. Baby nr to, nr en gikk ikke fort. Kan de legge meg inn rundt termin? Bor nært sykehus så frykter de ikke vil..:( hi

Hvorfor i alle dager skal de legge deg inn rundt termin? Det er da ingen grunn til det.

Anonymous poster hash: 0006a...fff

Skrevet

Nr 1: fra første ri til ute 3t 40min,var på sykehuset i to timer presset i 50min

Nr 2: fra første ri til ute 50min, kom på sykehuset ti min før hun var ute, ett press

Nr 3: fra første ri til ute 1t 50min, 1 time på sykehuset og fem min pressing

Jeg var også veeeeeldig spent på tredje fødsel, men etter samtaler på sykehuset

der de lovet dyrt og hellig og sende ambulanse hvis det føltes som det gikk for fort

Ble jeg beroliget. Ungen kommer ut uansett hvordan og hvor fort, tiden vil vise.

Masse lykke til!!! Det går så bra!

Skrevet

Min første fødsel gikk fort, det gikk 1,5 timer fra første rie til barnet var ute. Da bodde jeg 5 min fra sykehuset så hadde en fin fødsel selv om jeg ikke fikk noe smertestillende. Så flyttet vi til en øy med fergeforbindelse til fastland. Snakket med helsestasjonen og måtte være forberedt på hjemmefødsel. Fikk rie på natten og ambulansebåten hentet meg, vi rakk ikke frem til sykehuset... Min gutt ble født i en båt ;) denne fødselen varte bare 35 min fra første rie til han kom ut :) høres kanskje ille ut men for meg var det en fin fødsel uten smertestillende og er glad det ikke dro ut i tid. Nå blir det ikke flere...

Anonymous poster hash: 2da12...f3c

Anonymous poster hash: 2da12...f3c

Skrevet

Nr. 1 kom 2 og 1/2 time etter første ri. 1 time etter vannet gikk

Nr.2 kom på kjøkkengulvet hjemme etter 30 min. med rier

Skal ikke ha flere barn :D

Anonymous poster hash: 9f56b...4af
Skrevet

Mine tre har kommet på mellom to og fire timer fra første rie. Greie fødsler alle tre, rukket sykehuset hver gang, selv om jeg bor nesten en time unna.

Anonymous poster hash: d3367...a1f

Skrevet

Jammen er det styrtfødsel bare fordi det tok under 5- 6 timer? Min ble født litt over 3 timer fra vannet gikk og riene da starta men har aldri hørt snakk om styrtfødsel ang det.

Skrevet

Min andre fødsel gikk enda litt fortere enn første, men jeg var forberedt på det og valgte hjemmefødsel. Det ble en kjempefin opplevelse :-)

Anonymous poster hash: 54398...b14

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal de legge deg inn rundt termin? Det er da ingen grunn til det.

nei, det var en over her som svarte at hun ble innlagt i god tid. Jeg vet ikke jeg, derfor jeg spurte!:)

Skrevet

Jammen er det styrtfødsel bare fordi det tok under 5- 6 timer? Min ble født litt over 3 timer fra vannet gikk og riene da starta men har aldri hørt snakk om styrtfødsel ang det.

under to timer et visst betegnelse styrtfødsel ifølge gynekologen som fulgte opp meg!hi

Skrevet

Min første ble betegnet som styrtfødsel fra jeg var aktiv fødsel (3cm)Før det kjente jeg bare svake murringer og trodde ikke det var noe, før det plutselig gikk unna på null komma niks. Jordmødrene på sykehuset ble paffe over hvor fort det gikk. Med nr 2 gikk det også fort, reiste med ambulanse, men tok litt mer tid fra 9 cm til ungen var ute enn med første. Vannet ville ikke gå. Men da de tok vannet ramlet han ut som en rakett etter noen minutter. Fødsel nr 1 og 2 var litt forskjellig, men likevel kjappe.

Anonymous poster hash: 4ed68...82f

Skrevet

Jeg tar heller en kjapp og smertefull fødsel enn å ligge og slite meg ut i timesvis. Jeg er redd for å føde hjemme eller i bilen neste gang da vi bor et stykke unna sykehus, men skjer det så skjer det. Jordmor poengterte at styrtfødsler som regel er uten komplikasjoner kontra langdryge fødsler, så det vil gå bra, selv om det kan virke skremmende.

Anonymous poster hash: 4ed68...82f

Skrevet

Revner man mer på styrtfødsel enn lang fødsel?

Anonymous poster hash: b89bd...b6a

Skrevet

Jeg fikk betegnelse styrtfødsel, fikk bare et par sting og blødde veldig lite. Jeg synes det gikk greit.

Skrevet

Med nummer to ble jeg ble lagt inn ei uke før termin og så startet de fødselen ved å ta vannet. Jordmor trodde ikke jeg ville rekke frem til sykehuset dersom det startet naturlig (selv om vi bor 10 min unna). 

Barnet kom ca 50 min etter vannavgang. Ca 25 min aktiv fødsel. Ville ha foretrukket det slik igjen. Vondt når det sto på, men sprek og rask umiddelbart etter fødsel. 

Skrevet

Hadde styrtfødsel med nr. 2 (1 time og 50 min fra jeg kjente noe som helst tegn til barnet var ute) men fødsel nr. 3 varte i bortimot 3 døgn :o

Tror likevel ikke du skal bekymre deg for det ;) var mange faktorer som spilte inn, bl.a at vannet gikk og jeg måtte settes i gang, pluss at jeg hadde en ekstra morkake som klusset det litt til.

Må også nevne at første fødsel varte i 9 timer og jeg hadde valgt styrtfødselen over den any day!

Skrevet

Jeg fødte 1 1/2 time etter første ri startet. Baby nr to, nr en gikk ikke fort. Kan de legge meg inn rundt termin? Bor nært sykehus så frykter de ikke vil.. :( hi

nei, det var en over her som svarte at hun ble innlagt i god tid. Jeg vet ikke jeg, derfor jeg spurte! :)

Sykehuset tok meg på alvor. Ville spurt om de kunne vurdere det. Eneste du kan få er et nei og stå i situasjonen. Sikkert mange som synes jeg var mega heldig. Spurte bare og fikk ja. Etterpå fikk jeg beskjed at det var det beste for alle. 

Anonymous poster hash: 626c5...105

Skrevet

Min andre fødsel tok 3 timer og 5 minutter. Da sa de på sykehuset at styrtfødsel var under tre timer. Den gangen revnet jeg fra A til Å, for å si det sånn.

Nr tre ble styrtfødsel, litt over en time. Ikke en rift en gang.

Da jeg var gravid med nr tre snakket jeg med jordmor om styrtfødsel, og jordmor sa den gangen at selv om det hadde gått fort med nr en og to, var ofte nr tre en luring. Så hun forventet like gjerne at dette kunne bli en lengre fødsel.

Skrevet

Styrtfødsel defineres som under 3 t for førstegangsfødende og under 2 t for flergangsfødene. Jeg fødte på 2,5 t med Nr 2, en drømmefødsel rett og slett!

Anonymous poster hash: dea01...2c3

Skrevet (endret)

Nr 2 er født 2,5 fra første svake rie, så aktiv fødsel var noe kortere (2 t eller mindre) sa de. Da vi skulle ha nr 3 fikk jeg beskjed om at jeg måtte komme inn med en gang jeg trodde det var i gang.

Med nr 3 fikk jeg svake rier hver 1,5 min fra starten, ikke ubehagelige eller vonde, men da jeg fikk blødning i tillegg skjønte jeg at her var det bare å dra. Vi har ca 5-10 min til sykehuset, og kom inn med full åpning og det eneste som hindret babyen å komme var at vannet ikke hadde gått. Hun er født 20 min etter at vi kom opp på føden, ca 10 min etter at vi kom inn på fødestua. Jordmora tok vannet for å sette på elektrode, men før hun fikk snudd seg var hodet halvveis ute ;)

Så her ble det styrtfødsel to ganger på rad, siste under 2 timer, men bare ca 45 min fra det begynte å gjøre småvondt og jeg skjønte det var i gang :)

Endret av Kanutten83❤♂07+ ♂10+♀13❤
Skrevet

Min første brukte ti timer fra vannet gikk (rier umiddelbart etter vannavgang med begge), mens andre hadde hastverk.. Han kom 1,5 t etter vannet gikk hjemme, ca 40 min etter jeg ankom sykehuset...og denne fødselen var UTEN TVIL den beste! Håper det samme for 3.mann :)

Anonymous poster hash: 4fd51...70e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...