Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #26 Del Skrevet 25. mars 2014 Hvis du ikke vil at barna dine skal kalles pottitter og mobbes for at de har salami på brødskiva, og kanskje havne i gjenger som driver med bråk, kan ikke Hauketo anbefales dessverre... Anonymous poster hash: 44b98...207 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146238007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #27 Del Skrevet 25. mars 2014 jeg har bodd rett ved. skolen sogner til toppåsen b skole så vidt jeg vet. og den er ikke SÅ ille… men så må man over på holmlia u skole… og den er… ille... akkurat her nederst i aspøikollen så er det en del nordmenn å skimte.. men tohundre meter i hver retning… ja, så er det nesten ingen å spore.. I rekkehusene der jeg bodde var det noen leil rett ved. De pleide å kaste spøøel rett ut av kjøkkenvinduet. Fikk rotter og shit… En herre i borettslaget ønsket dessuten å gifte meg bort i eritrea. jeg var visst vært mange kameler der med min svære rompe. hahahaha Anonymous poster hash: f7ec6...c2c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146238015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #28 Del Skrevet 26. mars 2014 Ja huff, du kunne jo risikere å få noen nye interessante bekjentskaper Å herrefred, hold nå kjeft! Ikke alle er like naive som deg! Hilsen en familie som måtte flytte pga utlendinger som mobbet, truet og tydde til fysisk vold. Anonymous poster hash: 7d403...096 hvor bodde dere før? Tror også du må holde deg unna hele søndre Nordstrand. Særlig Bjørndalen har jeg hørt Anonymous poster hash: a0b78...c52 Holmlia. Forferdelig sted. Anonymous poster hash: 69ae3...dda Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146238158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #29 Del Skrevet 26. mars 2014 Ja huff, du kunne jo risikere å få noen nye interessante bekjentskaper Å herrefred, hold nå kjeft! Ikke alle er like naive som deg! Hilsen en familie som måtte flytte pga utlendinger som mobbet, truet og tydde til fysisk vold. Anonymous poster hash: 7d403...096 hvor bodde dere før? Tror også du må holde deg unna hele søndre Nordstrand. Særlig Bjørndalen har jeg hørtAnonymous poster hash: a0b78...c52 Holmlia. Forferdelig sted. Anonymous poster hash: 69ae3...dda hadde gått for Oppegård, Manglerud, Østensjø, Oppsal, Abildsø ect istedet Anonymous poster hash: a0b78...c52 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146240367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #30 Del Skrevet 26. mars 2014 En ting er hvordan situasjonen er idag. Noe annet er hvordan den er om 5-10 år. Endringer skjer raskt, mange flytter ut og inn. Et nabolag kan endres. Husker ikke hva teorien heter, men i USA var det nabolag som plutselig ble fraflyttet av hvite amerikanere fordi det kom en eneste svart familie. Da ble andre redde for at deres bolig og område skulle falle i verdi, så flere solgte (ingen ville være sistemann til å flytte og få lote for boligen). Og vips hadde alle psyka hverandre ut og nabolaget var svart. Anonymous poster hash: f4537...d49 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146240482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #31 Del Skrevet 26. mars 2014 En ting er hvordan situasjonen er idag. Noe annet er hvordan den er om 5-10 år. Endringer skjer raskt, mange flytter ut og inn. Et nabolag kan endres. Husker ikke hva teorien heter, men i USA var det nabolag som plutselig ble fraflyttet av hvite amerikanere fordi det kom en eneste svart familie. Da ble andre redde for at deres bolig og område skulle falle i verdi, så flere solgte (ingen ville være sistemann til å flytte og få lote for boligen). Og vips hadde alle psyka hverandre ut og nabolaget var svart. Anonymous poster hash: f4537...d49 I USA er det nok litt annerledes. Se på Detroit du, ikke beskyld folk for rasisme. Anonymous poster hash: 69ae3...dda Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146240485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #32 Del Skrevet 26. mars 2014 Ja huff, du kunne jo risikere å få noen nye interessante bekjentskaper Og at barna snakket kebabnorsk (det hadde forøvrig vært god nok grunn for meg til å ikke flytte) Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Du vet ikke mye om flerspråklighet, skjønner jeg. Rettelse: om flerspråklighet heller. Jo, det gjør jeg. Oppvokst i Søndre Nordstrand og bor i Groruddalen. Kebabnorsk er det vanlige blandt barna her, også norske barn. Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146240542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #33 Del Skrevet 26. mars 2014 Ja huff, du kunne jo risikere å få noen nye interessante bekjentskaper Og at barna snakket kebabnorsk (det hadde forøvrig vært god nok grunn for meg til å ikke flytte)Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Du vet ikke mye om flerspråklighet, skjønner jeg. Rettelse: om flerspråklighet heller. Jo, det gjør jeg. Oppvokst i Søndre Nordstrand og bor i Groruddalen. Kebabnorsk er det vanlige blandt barna her, også norske barn. Anonymous poster hash: 8a85f...f5f du som er oppvokst på søndre Nordstrand. Hvordan er det med Stenbråten/Frostveien? Ser huse er billigere der enn på sentrale Nordstrand. Og hva med Lambertseter? Anonymous poster hash: a0b78...c52 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146240576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sug lut Skrevet 26. mars 2014 #34 Del Skrevet 26. mars 2014 Ja huff, du kunne jo risikere å få noen nye interessante bekjentskaper Og at barna snakket kebabnorsk (det hadde forøvrig vært god nok grunn for meg til å ikke flytte) Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Du vet ikke mye om flerspråklighet, skjønner jeg. Rettelse: om flerspråklighet heller. Jo, det gjør jeg. Oppvokst i Søndre Nordstrand og bor i Groruddalen. Kebabnorsk er det vanlige blandt barna her, også norske barn. Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Det er komplett faktafeil og jeg gjentar: du vet ikke mye om flerspråklighet og kodeveksling. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146240914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #35 Del Skrevet 26. mars 2014 Ja huff, du kunne jo risikere å få noen nye interessante bekjentskaper Og at barna snakket kebabnorsk (det hadde forøvrig vært god nok grunn for meg til å ikke flytte)Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Du vet ikke mye om flerspråklighet, skjønner jeg. Rettelse: om flerspråklighet heller. Jo, det gjør jeg. Oppvokst i Søndre Nordstrand og bor i Groruddalen. Kebabnorsk er det vanlige blandt barna her, også norske barn. Anonymous poster hash: 8a85f...f5f du som er oppvokst på søndre Nordstrand. Hvordan er det med Stenbråten/Frostveien? Ser huse er billigere der enn på sentrale Nordstrand. Og hva med Lambertseter? Anonymous poster hash: a0b78...c52 Frostveien sogner til Munkerud skole og ligger i Nordstrand bydel Pass på at du havner her og ikke på stenbråten :-) Hilsen en som har bodd i veien og savner den :-) Anonymous poster hash: f7ec6...c2c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146240947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #36 Del Skrevet 26. mars 2014 Ja huff, du kunne jo risikere å få noen nye interessante bekjentskaper Og at barna snakket kebabnorsk (det hadde forøvrig vært god nok grunn for meg til å ikke flytte)Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Du vet ikke mye om flerspråklighet, skjønner jeg. Rettelse: om flerspråklighet heller. Jo, det gjør jeg. Oppvokst i Søndre Nordstrand og bor i Groruddalen. Kebabnorsk er det vanlige blandt barna her, også norske barn.Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Det er komplett faktafeil og jeg gjentar: du vet ikke mye om flerspråklighet og kodeveksling. Kodeveksling eller ei, kebabnorsk er helt vanlig blandt barn/ungdom i Groruddalen og Søndre Nordstrand (uavhengig av etnisitet). Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146240987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #37 Del Skrevet 26. mars 2014 Ja huff, du kunne jo risikere å få noen nye interessante bekjentskaper Og at barna snakket kebabnorsk (det hadde forøvrig vært god nok grunn for meg til å ikke flytte)Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Du vet ikke mye om flerspråklighet, skjønner jeg. Rettelse: om flerspråklighet heller. Jo, det gjør jeg. Oppvokst i Søndre Nordstrand og bor i Groruddalen. Kebabnorsk er det vanlige blandt barna her, også norske barn. Anonymous poster hash: 8a85f...f5f du som er oppvokst på søndre Nordstrand. Hvordan er det med Stenbråten/Frostveien? Ser huse er billigere der enn på sentrale Nordstrand. Og hva med Lambertseter?Anonymous poster hash: a0b78...c52 Jeg kjenner ikke så mye til de stedene, er vokst opp ett annet sted i Søndre Nordstrand Har bodd på Lambertseter i voksen alder, og der trivdes jeg kjempegodt! Mulig vi ender med å flytte dit igjen etterhvert! Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146240991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #38 Del Skrevet 26. mars 2014 Spiller det noen rolle? Om det er utlendinger der?? Anonymous poster hash: 89c90...1b8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146240994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #39 Del Skrevet 26. mars 2014 Spiller det noen rolle? Om det er utlendinger der?? Anonymous poster hash: 89c90...1b8 Ikke nødvendigvis. Men det kan være ett problem om tilhørende skole har 80% minioritetsspråklige elever. På prinsdal og hauketo (som er nærmest) er det i dag "bare" 55%, og jeg vil si det er bedre. Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146241021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2014 #40 Del Skrevet 26. mars 2014 Ja huff, du kunne jo risikere å få noen nye interessante bekjentskaper Og at barna snakket kebabnorsk (det hadde forøvrig vært god nok grunn for meg til å ikke flytte)Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Du vet ikke mye om flerspråklighet, skjønner jeg. Rettelse: om flerspråklighet heller. Jo, det gjør jeg. Oppvokst i Søndre Nordstrand og bor i Groruddalen. Kebabnorsk er det vanlige blandt barna her, også norske barn.Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Det er komplett faktafeil og jeg gjentar: du vet ikke mye om flerspråklighet og kodeveksling.Kodeveksling eller ei, kebabnorsk er helt vanlig blandt barn/ungdom i Groruddalen og Søndre Nordstrand (uavhengig av etnisitet). Anonymous poster hash: 8a85f...f5f At vi finner multietnolekter i enkelte områder av Oslo er ingen hemmelighet, men det er slettes ikke tilfelle at dette er rådende blant etnisk norske. Du kan mene hva du vil, forskningen sier noe annet. Hvis barnet ditt allikevel skulle bli en av disse barna, har du et barn med høy språklig kompetanse. Kodeveksling er absolutt ikke negativt. De som snakker "kebabnorsk" gjør det ikke i mangel på språkkompetanse, det er heller motsatt. Flott leilighet! Anonymous poster hash: a168e...447 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146241097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
monson Skrevet 26. mars 2014 #41 Del Skrevet 26. mars 2014 Ja huff, du kunne jo risikere å få noen nye interessante bekjentskaperOg at barna snakket kebabnorsk (det hadde forøvrig vært god nok grunn for meg til å ikke flytte)Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Du vet ikke mye om flerspråklighet, skjønner jeg. Rettelse: om flerspråklighet heller. Jo, det gjør jeg. Oppvokst i Søndre Nordstrand og bor i Groruddalen. Kebabnorsk er det vanlige blandt barna her, også norske barn.Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Det er komplett faktafeil og jeg gjentar: du vet ikke mye om flerspråklighet og kodeveksling.Kodeveksling eller ei, kebabnorsk er helt vanlig blandt barn/ungdom i Groruddalen og Søndre Nordstrand (uavhengig av etnisitet). Anonymous poster hash: 8a85f...f5f At vi finner multietnolekter i enkelte områder av Oslo er ingen hemmelighet, men det er slettes ikke tilfelle at dette er rådende blant etnisk norske. Du kan mene hva du vil, forskningen sier noe annet. Hvis barnet ditt allikevel skulle bli en av disse barna, har du et barn med høy språklig kompetanse. Kodeveksling er absolutt ikke negativt. De som snakker "kebabnorsk" gjør det ikke i mangel på språkkompetanse, det er heller motsatt. Flott leilighet! Anonymous poster hash: a168e...447 Hmm spennende ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146241112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #42 Del Skrevet 27. mars 2014 Ja huff, du kunne jo risikere å få noen nye interessante bekjentskaperOg at barna snakket kebabnorsk (det hadde forøvrig vært god nok grunn for meg til å ikke flytte)Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Du vet ikke mye om flerspråklighet, skjønner jeg. Rettelse: om flerspråklighet heller. Jo, det gjør jeg. Oppvokst i Søndre Nordstrand og bor i Groruddalen. Kebabnorsk er det vanlige blandt barna her, også norske barn. Anonymous poster hash: 8a85f...f5f du som er oppvokst på søndre Nordstrand. Hvordan er det med Stenbråten/Frostveien? Ser huse er billigere der enn på sentrale Nordstrand. Og hva med Lambertseter? Anonymous poster hash: a0b78...c52 Vi bor i dette området! Stortrives. Mortensrud er ett supert område. Barna tilhører Stenbråten skole! Det er rolig, ryddig og utrolig barnevennlig i området Maikollen, leirskallen, mortensrudgrenda, Stenbråten (obos bygger masse nytt nå) Er Oslo jente, og var skeptisk til Mortensrud bare pga hva folk sa. Men mortensrud er så mye mer enn Lofsrud området. Man har også Dal/Brenna. Det er område med stoooooore hus. Og rett inn i Østmarka Anonymous poster hash: ee5be...ffb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146241176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #43 Del Skrevet 27. mars 2014 Ja huff, du kunne jo risikere å få noen nye interessante bekjentskaperOg at barna snakket kebabnorsk (det hadde forøvrig vært god nok grunn for meg til å ikke flytte)Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Du vet ikke mye om flerspråklighet, skjønner jeg. Rettelse: om flerspråklighet heller. Jo, det gjør jeg. Oppvokst i Søndre Nordstrand og bor i Groruddalen. Kebabnorsk er det vanlige blandt barna her, også norske barn.Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Det er komplett faktafeil og jeg gjentar: du vet ikke mye om flerspråklighet og kodeveksling.Kodeveksling eller ei, kebabnorsk er helt vanlig blandt barn/ungdom i Groruddalen og Søndre Nordstrand (uavhengig av etnisitet). Anonymous poster hash: 8a85f...f5f At vi finner multietnolekter i enkelte områder av Oslo er ingen hemmelighet, men det er slettes ikke tilfelle at dette er rådende blant etnisk norske. Du kan mene hva du vil, forskningen sier noe annet. Hvis barnet ditt allikevel skulle bli en av disse barna, har du et barn med høy språklig kompetanse. Kodeveksling er absolutt ikke negativt. De som snakker "kebabnorsk" gjør det ikke i mangel på språkkompetanse, det er heller motsatt. Flott leilighet! Anonymous poster hash: a168e...447 Hmm spennende ! Hva synes du er spennende? Anonymous poster hash: a168e...447 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146241237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #44 Del Skrevet 27. mars 2014 Ja huff, du kunne jo risikere å få noen nye interessante bekjentskaperOg at barna snakket kebabnorsk (det hadde forøvrig vært god nok grunn for meg til å ikke flytte)Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Du vet ikke mye om flerspråklighet, skjønner jeg. Rettelse: om flerspråklighet heller. Jo, det gjør jeg. Oppvokst i Søndre Nordstrand og bor i Groruddalen. Kebabnorsk er det vanlige blandt barna her, også norske barn.Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Det er komplett faktafeil og jeg gjentar: du vet ikke mye om flerspråklighet og kodeveksling.Kodeveksling eller ei, kebabnorsk er helt vanlig blandt barn/ungdom i Groruddalen og Søndre Nordstrand (uavhengig av etnisitet). Anonymous poster hash: 8a85f...f5f At vi finner multietnolekter i enkelte områder av Oslo er ingen hemmelighet, men det er slettes ikke tilfelle at dette er rådende blant etnisk norske. Du kan mene hva du vil, forskningen sier noe annet. Hvis barnet ditt allikevel skulle bli en av disse barna, har du et barn med høy språklig kompetanse. Kodeveksling er absolutt ikke negativt. De som snakker "kebabnorsk" gjør det ikke i mangel på språkkompetanse, det er heller motsatt. Flott leilighet! Anonymous poster hash: a168e...447 Hmm spennende ! Hva synes du er spennende? Anonymous poster hash: a168e...447 Med kebabnorsk Joda, jeg skjønner dette med kodeveksling. Jeg ser de allikevel som svært negativt at barn snakket kebabnorsk. Og jeg ser ikke ihvertfall ikke på dette som god språklig kompetanse, da setningsoppbyggingen blir helt feil, og ord gjerne blir kuttet ut. Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146241247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #45 Del Skrevet 27. mars 2014 Ja huff, du kunne jo risikere å få noen nye interessante bekjentskaperOg at barna snakket kebabnorsk (det hadde forøvrig vært god nok grunn for meg til å ikke flytte)Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Du vet ikke mye om flerspråklighet, skjønner jeg. Rettelse: om flerspråklighet heller. Jo, det gjør jeg. Oppvokst i Søndre Nordstrand og bor i Groruddalen. Kebabnorsk er det vanlige blandt barna her, også norske barn.Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Det er komplett faktafeil og jeg gjentar: du vet ikke mye om flerspråklighet og kodeveksling.Kodeveksling eller ei, kebabnorsk er helt vanlig blandt barn/ungdom i Groruddalen og Søndre Nordstrand (uavhengig av etnisitet). Anonymous poster hash: 8a85f...f5f At vi finner multietnolekter i enkelte områder av Oslo er ingen hemmelighet, men det er slettes ikke tilfelle at dette er rådende blant etnisk norske. Du kan mene hva du vil, forskningen sier noe annet. Hvis barnet ditt allikevel skulle bli en av disse barna, har du et barn med høy språklig kompetanse. Kodeveksling er absolutt ikke negativt. De som snakker "kebabnorsk" gjør det ikke i mangel på språkkompetanse, det er heller motsatt. Flott leilighet! Anonymous poster hash: a168e...447 Hmm spennende ! Hva synes du er spennende? Anonymous poster hash: a168e...447 Med kebabnorsk Joda, jeg skjønner dette med kodeveksling. Jeg ser de allikevel som svært negativt at barn snakket kebabnorsk. Og jeg ser ikke ihvertfall ikke på dette som god språklig kompetanse, da setningsoppbyggingen blir helt feil, og ord gjerne blir kuttet ut. Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Men det er irrelevant hva man personlig mener, for det er nettopp høy språklig kompetanse, intet annet. Det er også slik at de som snakker multietnolekt forstår at de ikke kan sitte sånn i jobbintervju. Er mye forskning på dette, også flere TV-debatter. Særlig relevant blir da norsk, svensk og dansk forskning gjort på multietnolekter. Anonymous poster hash: a168e...447 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146241255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sug lut Skrevet 27. mars 2014 #46 Del Skrevet 27. mars 2014 (endret) Med kebabnorsk Joda, jeg skjønner dette med kodeveksling. Jeg ser de allikevel som svært negativt at barn snakket kebabnorsk. Og jeg ser ikke ihvertfall ikke på dette som god språklig kompetanse, da setningsoppbyggingen blir helt feil, og ord gjerne blir kuttet ut. Anonymous poster hash: 8a85f...f5f Nei, du skjønner det ikke. Poenget er at det du kaller kebabnorsk er et språkvalg for svært mange, ikke minst for de etnisk norske barna du er så bekymret for, et språkvalg man kan hoppe ut og inn av. Barn og unge i mange områder blir flerspråklig kompetente og snakker både norsk, "kebabnorsk" og - om de har utenlandsk bakgrunn - fx urdu eller pashtu eller hva det måtte være. Valgene styres av situasjon og ønsket virkning, ønsket tilhørighet eller avstand, etc. I tillegg kan de veksle innenfor samme samtalesituasjon, selv innen samme setning, men ikke fordi kompetanse mangler. Det er det samme som når ellers norskkompetente nordmenn fra Norge blander inn engelsk, you know. Endret 27. mars 2014 av sug lut Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146241259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sug lut Skrevet 27. mars 2014 #47 Del Skrevet 27. mars 2014 Lett tilgjengelig og spennende: Bente Ailin Svendsen, "Flerspråklighet i teori og praksis" (ligger som pdf-fil på nett og kan enkelt søkes opp". Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146241268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #48 Del Skrevet 27. mars 2014 Vi har flyttet til Hauketo, og trives veldig godt, selv om vi var usikre grunnet fordommer av typen som dukker opp i denne tråden. Utrolig glad for at vi valgte å flytte hit! Naboskapet er utrolig godt, og skolen (Prinsdal) fungerer som de fleste andre barneskoler vil jeg tro. Inntrykk av at de fleste kommer fra hjem med norsk som førstespråk. Kebabnorsk har jeg ikke hørt noe til. Her er det stort sett eneboliger og rekkehus, her er skog og landlig, kort vei til by og sjø. Største minus: Lite butikker og kafeer, lite urbant. Det blir som å bo på landet i byen. Men leiligheten du ser på ligger nærmere Holmlia senter, da. I dag ser dette senteret slitent og stusselig ut, men det skal visstnok bygges nytt og flott. Lambertseter og Nordstrand er tipptopp, men har inntrykk av at mange barnefamilier som ikke har råd til å bli boende (syyyke priser på hus/rekkehus) flytter sørover over bydelsgrensa. Utrolig fin leilighet! Et kupp! Anonymous poster hash: 0118b...be4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146241583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #49 Del Skrevet 27. mars 2014 Til deg som lurte på Frostveien vs. Stenbråten: Frostveien ligger nederst i en skyggefull dump og sokner til helhvite Munkerud skole, veldig dårlig offentlig kommunikasjonsmuligheter. Stenbråten ligger et stenkast unna Frostveien, men bader i sol fra morgen til kveld, utsikt over store områder, ofte inkl. fjorden, rett ved Stenbråten skole (ca. 60% ikke-etnisk norske) og t-banen. Husprisen på de to stedene er omtrent det samme. Your pick. Anonymous poster hash: 0118b...be4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146241609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #50 Del Skrevet 27. mars 2014 For en flott leilighet! Så ingen utlendinger på bildet Anonymous poster hash: 087c8...051 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144130081-nydelig-leilighet-synes-jeg-men-er-det-mye-utlendinger-her/page/2/#findComment-146241644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå