Gå til innhold

Ulike møter i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne som ped.leder i en barnehage, og i stillingsbeskrivelsen min står det at jeg skal lede ulike møter. Da avdelingsmøte, personalmøte (på min avdeling) og ped.ledermøte, i tillegg delta aktivt på planleggingsdager. Dere som har erfaring, hva taes opp på de ulike møtene? Hvilke saker, når? Er litt usikker kjenner jeg men regner med å få hjelp for å begynne med på jobben da, men greit å høre fra andre sine erfaringer også :-) dette er en barnehage med 50 barn, tre avdelinger, hvor ofte har man ulike møter sånn jevnt over?

Anonymous poster hash: a48bb...31c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gang i uka har vi avd møte og ped leder møte. Så kommer div samarbeidsmøter, driftsmøter etc. Og morgenmøte hver dag. Har du ikke vært med på dette under studiene??

Anonymous poster hash: 15774...897

Skrevet

Du har vel vært med på dette under studiene??

Hvor mye og hvor ofte man har møter varierer fra barnehage til barnehage. I tilleg varierer selvfølgelig innholdet i møtene. Alt fra drift, budsjett, daglige rutiner, personalledelse, oppfølging av sykmeldte, oppfølging av assistenter, HMS, vernerunder, ergonomi, opplæring av ansatte, planlegging av kurs/planleggingsdager, temasamlinger, vurdering av etter/videreutdaningsbehov, møter med FAU/SU m.m

Jeg er pedleder men er i tillegg verneombud så har ekstra HMS-ansvar

Anonymous poster hash: 65a6c...27d
Skrevet

Vi har pedledermøte en gang i uka og personalmøte en gang i mnd, begge møtene ledes av styrer.

På pedledermøte tas det opp saker f.eks ang enkeltbarn, rutiner, nye måte og jobbe på, hva skjer på de forskjellige teamene.

På personalmøte tas det f.eks opp saker og rutiner som gjelder alle, ulike temaer og gruppearbeid

Foreldremøte har vi to ganger i året og hver pedleder leder det for sin gruppe.

Jeg kan ikke huske at jeg var borti det med møter under studiene.

Anonymous poster hash: 932d5...951
Skrevet

Vi har ped.leder møte annenhver uke - styrer som leder, men alle ped.lederene har ansvar for å ha en "faglig del" på omgang. 

Vi har avdelingsmøte hver uke. Her er ped.leder ansvarlig. Her snakker vi om hva vi skal gjøre neste uke, enkeltbarn, ting vi kan gjøre annerledes, hvordan vi syns det går, opplegg som må vurderes/evalueres, planer videre og i grunnen alt som har med avdelingen vår å gjøre. 

Vi har personalmøte hver 6. uke og her snakker vi om alt som har med hele barnehagen å gjøre. Styrer er ansvarlig. 

Andre møter jeg er med på er; etasjemøter (vi samarbeider på tvers i etasjen), møter med ppt/fagsenter, møter i forbindelse med overgang barnehage og skole, møter med barnevernet.

Foreldremøter er 2 ganger i året. Her er ped.leder ansvarlig for å lede sin avdeling. Vi har først en felles del for alle foreldrene og den leder styrer, også går alle til sin avdeling - og den er ped.leder ansvarlig for. 

Jeg var med på avdelingsmøter og ped.leder møte under studiene. 

Du får helt sikkert hjelp til å komme inn i jobben, og til å finne ut av hvordan de gjør ting i din barnehage, og hva som forventes at du skal ha ansvar for :) Lykke til! 

Anonymous poster hash: 7b0b2...b2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...