Gå til innhold

D e t t e skulle jeg ønske jeg leste før jeg fikk mitt første barn:

Anbefalte innlegg

... for det meste av informasjonen en får som gravid, handler jo om selve svangerskapet og fødselen. Og så plutselig er alt det over, og en sitter der med et lite knøtt som er avhengig av deg på godt og vondt (mest godt :) ) mens kroppen fortsatt er ganske så i ulage... 

Mye klokt og informativt om den første tiden etter fødselen leser du her: 

http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Mors-helse/Gi-deg-selv-tid-til-a-vare-barselkvinne/

Hilsen snart trebarnsmamma :) 

Fortsetter under...

Mitt største sjokk etter at jeg fikk førstemann var at morkaken også skulle "fødes". Ikke helt sikker på hva jeg trodde skulle skje med den, men i hvert fall ikke at jeg skulle føde to ganger den dagen :D

(må kanskje nevne at dette var før internett ;) )

Mitt største sjokk etter at jeg fikk førstemann var at morkaken også skulle "fødes". Ikke helt sikker på hva jeg trodde skulle skje med den, men i hvert fall ikke at jeg skulle føde to ganger den dagen :D

(må kanskje nevne at dette var før internett ;) )

Ikke sant! Det er rart at informasjonen er så skjevt balansert om det som skjer før og etter fødselen. (også etter internett ;-) )  Etter fødselen skal en liksom "bare nyte"... Og, ja - klart det er nydelig med et nyfødt, lite knøtt, men det er jo også mye annet som skjer - både inni og utenpå kroppen :)

Ja, det er det :)

Leste artikkelen tidligere i dag og synes det var et veldig godt råd det å gi seg selv lov til å være barselkvinne.

Blir fort til det at man hele tiden skal prestere både ovenfor seg selv og andre, og så glemmer man bort hvilken prestasjon kroppen nettopp har utført.

:)

Etterrier er helt grusomt! Litt vanskelig å ligge på magen med varmeflaske, mens man ammer.. Heldigvis finnes smertestillende for slikt.

Ja, mange opplever at det nesten er like vondt som å føde + at det kommer som et sjokk at smertene ikke er ferdig når mini er kommet ut... 

Jeg har heldigvis ikke vært så plaget med det tidligere, men leste et sted at det ofte blir verre etter flere fødsler.. Krysse fingre :) 

Endret av mamma*til*to*snart*tre

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...