Gå til innhold

Hvilket av disse to navnene??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Begge er vakre og flotte navn:) Dette var vanskelig! Liker både Emilie og Sofie, selv om de er populære. Ingrid er veldig fint, men jeg er nok litt lei av det fordi mange jeg kjenner på min egen alder heter dette. Astrid synes jeg er flott og stødig, men kanskje litt "hardt" (men da også litt tøffere) på et vis. Ingrid Emilie synes jeg da er litt mykere enn Astrid Sofie, om det er noe man foretrekker eller vil unngå. Astrid er litt mindre vanlig enn Ingrid, hvis en bryr seg om sånt.

Husk at mange bare bruker første navnet (selv om foreldre prøver å bruke begge): foretrekkes da Ingrid eller Astrid? Hva passer best til etternavnet, eventuelt? Kunne spurt hva som passer best til søsken sitt navn, men synes ikke det er så veldig viktig (til en viss grad, så klart). Hvert barn er unikt, med egne venner, egen klasse, og senere et helt eget liv. :) Hvis jeg stod forholdsvis likt mellom to navn (eller kanskje uansett), ville jeg nok ventet med endelig avgjørelse til jeg så barnet. Kanskje føles et av de mest riktig da.

Hvis jeg må velge et av de, så tror jeg valget faller på Astrid Sofie.

Tusen takk for mange svar. De to søsknene har ganske "ordentlige" og solide navn begge to. Og så langt bruker alle begge navnene på begge ungene. Men det er vanskelig å finne et 1. navn som har så få stavelser at hele navnet blir lett å si. Jeg liker nok Astrid bedre enn Sofie. Men Astrid Emilie synes jeg blir for tungt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...