Gå til innhold

Dyreparken+sabeltannshow, Tusenfryd eller Legoland med 5 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere anbefalt?

Han liker sabeltann, men forestillingen som går i år er ikke akkurat hans favoritt, og da lurer jeg på om det blir litt bortkasta penger. Han liker best Greven av Gral, hehe...og han er ikke med i årets forestilling.

Men han sier han har veldig lyst å gå å se, sier han.

Problemet er at han har veldig lyst til både Tusenfryd og Legoland også, vi ga han valget mellom disse 3 plassene (dumt nok kanskje, men gjort er gjort). Vanskelig når han ikke klarer helt å bestemme, og vi kjenner ikke så¨godt til de to sistenevnte utenom det vi har lest på nettet.

Så hva ville dere anbefalt til en 5 åring?

Dyreparken, Tusenfryd eller Legoland?

Anonymous poster hash: c77b1...05b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legoland, helt klart. Tusenfryd er virkelig dårlig. Gammelt og slitt, få attraksjoner for så små og det er dyrt og lite.

Legoland og overnatting på Lalandia Billund er virkelig å anbefale!

Anonymous poster hash: 63a9e...f8b

Skrevet

Definitivt IKKE Tusenfryd. Det er et skikkelig tragisk sted. Null sjarm, null stemning, kun diverse attraksjoner slengt rundt i en superbratt åsside. Lite som var moro der for vår 6-åring i fjor. Vi elsker tivoli og koser oss glugg på Liseberg og Tivoli i København, men Tusenfryd nådde ikke disse stedene til anklene en gang.

Dyreparken og Legoland er supre, så det må bli suksess uansett tenker jeg:-)

Anonymous poster hash: 5c2e1...a55

Skrevet

Jeg synes plassen rundt er minst like interessant som parken. Altså, en femåring vil jo kose seg i alle disse parkene, spørsmålet er jo hva mer dere ønsker av ferien. Vil dere til Danmark, til Oslo eller til Kristiansand? Alle stedene byr jo på flere opplevelser enn selve parken. Samtidig kan det være snakk om ulike reisemåter, og dere må finne ut hva som passer dere. Pris kan jo også være en faktor i det hele.

En femåring er for øvrig ikke moden nok til å skulle ta ansvar for hvor familien skal på sommerferie. Man kan la ungene komme med forslag til steder de har lyst til å reise, og ta det i betraktningen, men femåringen kan ikke bestemme hvor dere skal. Som du selv sier, har han ingen forutsetninger for å kunne avgjøre dette.

Anonymous poster hash: e8acb...3fb
Skrevet

Alle tre! :D Det gjør vi hvert år ;)

Anonymous poster hash: e5dab...0a8

Skrevet

Vi hsr vært på alle tre stedene, og ville droppet tusenfryd.

Står egentlig 50-50 mellom legoland og dyreparken jeg ;)

Knall begge de to stedene, så dere kommer uansett til å få en flott tur :)

Skrevet

Er nok litt farget av at jeg bor så nær dyreparken, så jeg ville gått for Legoland:) Maten i dyreparken er vanvittig kjip for oss voksne, og det er jo grenser for hvor gøy det er å vasse rundt å glo på alle dyrene også :P 

Anonymous poster hash: 2cbf1...d15
Skrevet

Legoland el dyreparken

Anonymous poster hash: 173d3...4c5

Skrevet

Jeg synes plassen rundt er minst like interessant som parken. Altså, en femåring vil jo kose seg i alle disse parkene, spørsmålet er jo hva mer dere ønsker av ferien. Vil dere til Danmark, til Oslo eller til Kristiansand? Alle stedene byr jo på flere opplevelser enn selve parken. Samtidig kan det være snakk om ulike reisemåter, og dere må finne ut hva som passer dere. Pris kan jo også være en faktor i det hele.

En femåring er for øvrig ikke moden nok til å skulle ta ansvar for hvor familien skal på sommerferie. Man kan la ungene komme med forslag til steder de har lyst til å reise, og ta det i betraktningen, men femåringen kan ikke bestemme hvor dere skal. Som du selv sier, har han ingen forutsetninger for å kunne avgjøre dette.

Altså, vi skal til Sverige og besøke et vennepar. Vi bor selv i Stavanger, så vi vil kjøre forbi både Kr.sand og Oslo. Men oppi det hele så tenkte vi at 5 åringen kunne få bestemme hvilken park han ville i, så det er først og fremst vi som har bestemt ferien.

Ut fra hvor han ville bestemmer litt hvilken vei vi kjører hjem. Om vi tar samme vei hjem som vi kjører bort eller om vi tar turen over brua til Danmark.

HI

Skrevet

Da tror jeg vi dropper Tusenfryd hvertfall. Takk for advarslene, jeg visste ikke det var så ille ;)

Vi var i Dyreparken for et par år siden og bodde da i Abra Havn, det var stor stas.

Men kanskje litt gøy å oppleve Legoland også, blir liksom noe helt nytt for han det :)

HI

Skrevet

Hva ville dere anbefalt?

Han liker sabeltann, men forestillingen som går i år er ikke akkurat hans favoritt, og da lurer jeg på om det blir litt bortkasta penger. Han liker best Greven av Gral, hehe...og han er ikke med i årets forestilling.

Men han sier han har veldig lyst å gå å se, sier han.

Problemet er at han har veldig lyst til både Tusenfryd og Legoland også, vi ga han valget mellom disse 3 plassene (dumt nok kanskje, men gjort er gjort). Vanskelig når han ikke klarer helt å bestemme, og vi kjenner ikke så¨godt til de to sistenevnte utenom det vi har lest på nettet.

Så hva ville dere anbefalt til en 5 åring?

Dyreparken, Tusenfryd eller Legoland?

Legoland, definitivt. Dyreparken og sabeltann er latterlig dyrt mtp hva du får igjen. Legoland er alltid moro, for små og store!

Anonymous poster hash: 2ddd4...c1f

Skrevet

Hvis han ikke har sett sabeltann-show før ville jeg valgt det. sabeltann er kanskje ikke like kult når han har begynt på skolen. i tillegg er det sabeltann-jubileum i år, og det kommer kinofilm til høsten. så det kommer nok til å skje noe ekstra i dyreparken også i år

Anonymous poster hash: a2311...4ee

Skrevet

Vi skal til legoland neste år med et vennepar. Unga vil da være 11, 6, 4, 4 og 2 år. (5 unger på tur blir nok en utfordring, men er jo 4 voksne da.). Så vi satse på et sommerhus i nærheten av legoland og lalandia. :) de parkere ligger såpass nære hverandre at de kan fint nytes på samme tur. Tusenfryd er veldig kjedelig for så små. Gammelt og slitt er det også. Dyreparken er jeg ikke så begeistret for.. :)

Anonymous poster hash: 37899...ead

Skrevet

Da tror jeg vi dropper Tusenfryd hvertfall. Takk for advarslene, jeg visste ikke det var så ille ;)

Vi var i Dyreparken for et par år siden og bodde da i Abra Havn, det var stor stas.

Men kanskje litt gøy å oppleve Legoland også, blir liksom noe helt nytt for han det :)

HI

Tusenfryd er overhodet ikke ille. Og det er masse der for mindre barn! Kjører dere forbi så hadde jeg tatt turen innom en dag uansett. Tror noen liker å overdrive litt altså. Eventuelt er det noen år siden de har vært der. Det har kommet masse nytt for de minste de siste årene :)

Skrevet

HI

Tusenfryd er overhodet ikke ille. Og det er masse der for mindre barn! Kjører dere forbi så hadde jeg tatt turen innom en dag uansett. Tror noen liker å overdrive litt altså. Eventuelt er det noen år siden de har vært der. Det har kommet masse nytt for de minste de siste årene :)

Vi var på Tusenfryd i fjor sommer og det har virkelig tapt seg. Slitte attraksjoner, dårlig mat, ingenting å skryte av for de minste barna, lange køer og dårlig hygiene på toaletter og stellerom. Det var skikkelig dårlig!

Skrevet

HI

Vi var på Tusenfryd i fjor sommer og det har virkelig tapt seg. Slitte attraksjoner, dårlig mat, ingenting å skryte av for de minste barna, lange køer og dårlig hygiene på toaletter og stellerom. Det var skikkelig dårlig!

Det er masse for små barn der. Men er enig i at noen av attraksjonene er slitte. Dårlig mat er det alle slike plasser, derfor har jeg alltid med en deilig matpakke på tur.

Skrevet

Har vært både i Dyreparken og i Legoland. Da vi var i Legoland kombinerte vi det med en tur i Aalborg zoo og Lalandia. Dyreparken var vi i året etter. Både Dyreparken og DK turen var suksess. Blir kansje en tur til DK igjen i sommer hvis formen min er bra. Legoland står da på programmet slvsagt, ungene elsket det.

Anonymous poster hash: 4a2ef...04c

Skrevet

Vi skal til legoland neste år med et vennepar. Unga vil da være 11, 6, 4, 4 og 2 år. (5 unger på tur blir nok en utfordring, men er jo 4 voksne da.). Så vi satse på et sommerhus i nærheten av legoland og lalandia. :) de parkere ligger såpass nære hverandre at de kan fint nytes på samme tur. Tusenfryd er veldig kjedelig for så små. Gammelt og slitt er det også. Dyreparken er jeg ikke så begeistret for.. :)

Anonymous poster hash: 37899...ead

Lalandia er ikke en park, det er et feriesenter med hytter man kan leie.

Skrevet

Maten i Legoland er det verste jeg har fått noen gang tror jeg... Dyreparken var som en gourmetrestaurant til sammenlikning.

Vi ble ikke så begeistret for Legoland. Syns det var lite, og litt slitt og gammelt. Lalandia var helt forferdelig, emn ungene syns selvfølgelig badealnd var gøy. Hus i Lalandia er veldig fine

Anonymous poster hash: ba548...e68
Skrevet

HI

Jobber du i markedsavdelingen der, eller? Jeg var der første gang i fjor sommer og det fristet ikke til gjentagelse.

Anonymous poster hash: 5c2e1...a55

Skrevet

Maten i Legoland er mye bedre enn i Dyreparken. Bufeen i Borgen hadde mye bra mat for store og små. Pasta og pizza restaurant ved inngangen f eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...