Gå til innhold

Ibux i begynnelsen av svangerskapet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke vært aktive prøvere, men prevensjonen har vært litt av og på, og vips - jeg er altså gravid igjen!

Men nå som overraskelsen og sjokket har lagt seg litt, gnager bekymringene i meg... Jeg fikk nemlig positiv test 3 dager etter at jeg trakk visdomstenner, altså har jeg knasket i meg 10 x 600 mg ibux på disse 3 dagene. Jeg vet jo at man fraråder bruk av ibux i svangerskapet. Vil kroppen rydde opp selv slik at jeg mest sannsynlig får en SA dersom embryo er påvirket, eller er det fare for misdannelser som først oppdages senere...?

Jeg aner ikke hvor langt jeg er på vei, men det er garantert ikke mer enn 6-8 uker, mest sannsynlig er jeg bare i uke 5-6, altså veldig tidlig.

Håper noen kan komme med noen beroligende ord.

Anonymous poster hash: 6c371...2c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ibux øker ikke faren for misdannelser, men det dobler risikoen for spontanabort.

Mest sannsynlig går det bra, det var jo ikke akkurat enorme mengder over lang tid du har tatt, så slapp heller av :)

Skrevet

Takk for svar! Jeg får prøve å ikke bekymre meg, og heller komme meg på en tidlig UL etterhvert så jeg får sett at hjertet slår. :)

Anonymous poster hash: 6c371...2c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...