Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #1 Del Skrevet 24. mars 2014 Hei! Jeg er ei jente på 28 år, har et barn som snart er 10 år. Vært singel helt siden ungen var rundt ett år, og har kun hatt ett "særbo"-forhold etter det. Jeg har et greit samarbeid med barnefar fra første barn, men ønsker ikke å risikere delt bosted en gang til. Første barnet har kun samvær heldigvis, aldri vært snakk om noe annet. Jeg har tegn på endometriose, men har gått på p-piller som hindrer mens i fire år for å stoppe alle smerter og blødninger. Dette hjelper noe, men altså har jeg ikke peiling på min naturlige syklus eller om jeg i det hele tatt er særlig fruktbar lenger. Jeg har akkurat startet som student, og ønsker å "bli ferdig" med barn før studietiden er over, sånn at jeg er klar for arbeidslivet uten permisjon i begynnelsen. Tror ikke jeg vil finne noen mann med det første, jeg er stort sett kun attraktiv for de som er litt eldre enn meg og er ferdig med barn (og verdsetter en kvinnekropp med de skavanker som ofte er med), de på min alder blir skremt av alderen på barnet mitt, og kombinasjonen med at jeg er student. Jeg tror ikke engang jeg ønsker en far, hvis jeg møter en mann og det blir slutt hadde det vært betryggende at han ikke kunne sagt noe om hvor barnet skulle bodd. Hvis jeg skal ha flere barn ønsker jeg isåfall to, så de får opplevelsen av søsken som eldste barnet dessverre ikke har hatt. Men hvordan tar jeg avgjørelsen om å sette i gang dette? Hvordan løser man det økonomisk? Satte dere av penger til så og så mange forsøk, eller tok dere det etterhvert? Starter man med å kutte prevensjon og ta kontakt med fastlege/gyn? Hvordan ta steget og bestemme seg? Jeg vet at jeg vil ha flere barn, jeg vet at jeg ikke er i noe forhold sånn at det kan løse seg i den nærmeste fremtid, jeg vet at jeg pga helse burde starte så tidlig som mulig og jeg vet at om jeg skulle gjøre dette ønsker jeg åpen donor. Men jeg er så usikker på om jeg tør å hoppe i det.. Anonymous poster hash: e53a0...7c0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144129836-hvordan-bestemme-seg-for-%C3%A5-bli-gravid-som-singel-28-%C3%A5r-vurderer-donors%C3%A6d-danmark/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #2 Del Skrevet 25. mars 2014 Hei :-) Velkommen hit :-) Når det gjelder om du skal gå for å bli gravid med donor eller ikke er noe du må komme frem til selv. Men jeg har gått for det og er glad og fornøyd med avgjørelsen og at muligheten finnes :-) Siden du skriver om endometriose ville jeg ikke slutta på p-pilla ennå. Vil anbefale deg å ta kontakt med en eller flere klinikker i Danmark med spørsmålene dine. Klinikken du bestemmer deg for vil gi deg beskjed om hvilke tester og undersøkelser de vil du skal ta før du evt starter opp. Av klinikk vil jeg anbefale Maigaard som ligger i Aarhus. De er av de rimeligere i pris, i tillegg til at de går for å være veldig dyktige. Lykke til med avgjørelsen din :-) Anonymous poster hash: 93db3...9f7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144129836-hvordan-bestemme-seg-for-%C3%A5-bli-gravid-som-singel-28-%C3%A5r-vurderer-donors%C3%A6d-danmark/#findComment-146235432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #3 Del Skrevet 25. mars 2014 Jeg vil anbefale deg å kontakte ønskemor på www.mittstorkebarn.com. Hun har en lukket gruppe på facebook med mange kvinner som har vært gjennom den situasjonen du er i nå, som har hatt de samme tankene og refleksjonene du har. Mange som kan gi gode og konstruktive tilbakemeldinger. Hun er for øvrig en kjempehyggelig dame! Anonymous poster hash: 22ab5...4ca Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144129836-hvordan-bestemme-seg-for-%C3%A5-bli-gravid-som-singel-28-%C3%A5r-vurderer-donors%C3%A6d-danmark/#findComment-146235462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå