Gå til innhold

Puslespill

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en gutt som blir 3 i april. Han sliter veldig med enkle knottepuslespill på 6-7 brikker Han klarer ikke å se sammenheng mellom formen på brikkene og hulla de skal settes i og prøver hver brikke overalt og gir opp når der ikke går på første forsøk. "Eg klarer ikkje, hjelp meg" seier han. Eg prøver å vise han og legger de rett ved siden av så han bare dytter de nedi. Han ser ikke på bildene og tenker ikke over at f.eks hodet skal være opp og beina ned. Roser veldig når han klarer ei brikke, men det blir kanskje som et nederlag når det ikke går? Erfaringer og tips?

Anonymous poster hash: 37d2f...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du skal prøve med en slik boks som man kan putte ulike former nedi, og se om ikke det er lettere for ham å mestre? Sette sammen enkle togskinner, bygge tårn/hus av klosser og se hvor høyt man kommer før det faller ned, leke med duplo etc., er gode alternativer. Ellers så får min lille "pusle" litt med noen app'er jeg har lastet ned, hvor de ulike figurene skal dras inn i rett form. Dessuten sier jeg at man må øve og prøve og øve igjen for å klare ting;) Håper dette kan bidra til mindre frustrasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Han får til putteboks (mestrer sirklene godt og begynner å få til noen av de andre), når han ikke er trett klarer han å bygge litt med togbanen. Han mestrer duplo. Det er vel kanskje ikke så viktig å få yil puslespill, men er duplo en likeverdig aktivitet. Hva annet kan han gjøre?HI.

Anonymous poster hash: 37d2f...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...