Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #1 Del Skrevet 24. mars 2014 Her har jenta mi vært skikkelig enkel å legge sieden hun begynte å legge seg for natta. Hun har fått mat og lagt seg kl.18 og sovnet med en gang. For none dager siden startet hun å bli vanskeligere og vanskeligere.Nå legger vi henne,men hun reiser seg med en gang og står og roper og gråter i senga si helt til vi legger henne ned igjen,og så er hun oppe igjen... Vi har prøvd å lagt henne senere utenat det hjalp. Vi har prøvd å hatt siste dupp kl 14,15 eller senere,men ingenting påvirker det faktum at hun nå ikke vil legge seg. Hun kan holde på sånn i et par timer... Utrolig frustrerende fordi vi har to andre barn som også skal legge seg i denne tiden... Noen som har noen gode ideer på hva det kan være?Og hva vi kan gjøre? Mannen satt inne hos henne en kveld og da sovna hun tilslutt,men da jeg prøvde ropte hun bare enda mer og ville opp... Frustrerende!! Anonymous poster hash: c8e49...5ae Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144129816-plutselig-vanskelig-%C3%A5-legge-for-natta-10-m%C3%A5neder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #2 Del Skrevet 24. mars 2014 Huff, ja dette er nok frustrerende Det kan nok være mange årsaker til at dette skjer. Jeg tenker at leggetid kl. 18.00 kanskje er litt tidlig, kanskje greit å prøve å forskyve denne 1/2 times tid. Nå vet jeg ikke når hun pleier å starte dagen og hvor lenge hun hviler, og hvor mange hviler hun har, men det kan jo kanskje være verdt å prøve å ha en lengre våkenperiode på ettermiddagen der en kanskje legger inn litt mer aktivitet, gjerne med storesøsken, slik at hun gjerne blir litt trøttere når kvelden kommer? Jeg har selv en jente på 10 mnd, og her har energien og aktivitetsnivået skutt i været den siste tiden. Nå er hun overalt og drar seg opp etter alt hun får tak i. Min jente er veldig glad i å være ute, så jeg pleier å kle godt på henne for så å gå ut på f. eks lekeplass etter siste hvilen så hun kan få "herje" litt. Da er hun klar for å legge seg når den tid kommer Jeg har også forskjøvet leggetiden med en 1/2 time nå som hun er blitt litt eldre, legges mellom 18.30 og 19.00. Anonymous poster hash: 5eff6...47b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144129816-plutselig-vanskelig-%C3%A5-legge-for-natta-10-m%C3%A5neder/#findComment-146232972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2010 Mammaen Skrevet 24. mars 2014 #3 Del Skrevet 24. mars 2014 Har samme sak her i huset for tiden. Nærmer seg 10 måneder her også. Lillebror fikk de også for seg at det var kjempegøy å stå i sengen og "jodle". Her bruker vi nattpose og da er det ikke så enkelt å komme seg opp og det hjelper noe. Denne er tatt i bruk på dagtid også nå. Ellers har jeg bare latt han holde på en stund - spesielt på dagtid når det er litt mer rom for å la han styre litt. Står utenfor rommet eller holder på med noe vegg i vegg og går inn med jevne mellomrom og legger han ned i sengen. SIer ingenting, bare legger han stille og rolig ned. Første dagen holdt han ut ganske lenge, men kortere og kortere tid for hver dag. På kvelden har jeg latt han holde på en liten stund, men har så holdt han lett på brystet og sagt stille hysssssssj. Da har han sovnet raskere og raskere for hver kveld. Jeg tror dette er en fase som de fleste kommer i når de kan reise seg i sengen. Det må bare gå over. Spørsmålet er hvor lenge fasen varer. Det viktigste er at de ikke får for mye oppmerksomhet slik at de synes det er kjempegøy å holde på. De må bli lei av det og lære å roe seg ned å finne søvnen selv. Lykke til og hold ut! Det går over :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144129816-plutselig-vanskelig-%C3%A5-legge-for-natta-10-m%C3%A5neder/#findComment-146233087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rene82 Skrevet 25. mars 2014 #4 Del Skrevet 25. mars 2014 11mnd og her må vi stryke ryggen i evigheter føles det som. Noen dager er det ikke snakk om å ligge, bare reiser seg. Da tar jeg henne med ut, vi sitter i gyngestolen og koser en stund til. Vanlig leggetid er 18.30-19. Noen kvelder blir den 19.30. Men det er sånn har jeg lest engang, de blir trøtte på forskjellige tider akkurat som oss. Så samme tid hver kveld blir feil. Men holder vel med en margin på en halvtime..😃 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144129816-plutselig-vanskelig-%C3%A5-legge-for-natta-10-m%C3%A5neder/#findComment-146235335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå