Gå til innhold

Utstyr til tvillinger?

lioness*

Anbefalte innlegg

Har begynt søket etter babygreier! Har en del etter førstemann, men trenger også litt nytt.

Satte sprinkelsenga inn på vårt soverom i helgen, den får tjene sitt formål som oppbevaringsplass for babystæsj inntil videre. Skal ha en ny sengekant, kanskje ei lita dyne til - og tenkte at tvillingene kunne sove i samme seng i begynnelsen, i alle fall hvis det fungerer greit.

Til helga planlegger vi vognkjøp - har landet på Bugaboo donkey. Og ellers må vi skaffe tvillingammepute, et bilsete til, en dunpose og sikkert litt mer.

Har kjøpt inn noen babyklær (det er så stas!) i div størrelser.

Hvor mye har dere ordnet som har noen uker eller litt mer igjen til termindato? Jeg er i uke 27 og har forhåpentligvis en ti ukers tid igjen, men satser på å ordne en del nå når jeg fremdeles er mobil nok til å farte litt rundt.

Hvor mye klær trenger man til to? Jeg har kjøpt litt i str 50 ettersom tvillinger gjerne er litt mindre, selv om gutten vår aldri brukte mindre enn 56. Ellers får vi jo sikkert litt, men erfaringsmessig bruker jeg det det jeg selv har valgt ut.

Fortsetter under...

Jeg er i uke 32 nå tror jeg. Bestilte vogn i forrige uke, var litt bestillingstid så jeg får den ikke før første uka i mai (fødselen blir satt i gang uka etter, så det holder forhåpentligvis akkurat :-). Har kjøpt en del brukt via kjente samt Facebook-siden for kjøp/salg av tvillingutstyr: vognbag'er, bilstoler, vippestoler og ammepute.

Seng har jeg etter de to første + at jeg har fått en brukt fra en venninne (de vil nok ligge i samme seng i begynnelsen). Har også en leander-vugge fra før som jeg tenkte de kanskje kan ligge sammen i i begynnelsen (den skal stå på stua). Lekegrind og brystpumpe har jeg fra før ( hvis jeg bare finner pumpa, er pakka vekk i en eller annen eske i kjelleren). Ellers skal jeg sy to babynest, og så skal jeg kjøpe to stelleputer til badet.

Når det gjelder klær tror jeg at jeg skal vente med storinnkjøpene til de er født, har kjøpt to ullsett på salg, ellers har jeg mye jenteklær fra storesøstra.

Har kjøpt vogn, bilstoler, div klær i str 50 og 56, dyner og sengesett, ammepute, håndklær og gulpekluter. ++

Skal bruke seng fra en storebror og jeg har strikket og heklet tepper til begge to.

Har avtale om å kjøpe et stokke stellebord brukt, men hun ville ikke selge det før i slutten av april. Må også kjøpe ny madrass til senga.

Mamma ville kjøpe lekegrind til oss :)

Jeg og samboeren hadde samme sort vognposer(en vinrød og en mørkeblå) så de skal på rens. Skal få arve litt klær her og der, aner egentlig ikke hva vi trenger.

Er ca like langt på vei som deg lioness, og har litt div igjen. Har mest lyst til å få alt i hus nå, men pengene strekker ikke til til å kjøpe så mye samtidig. Men det blir! :)

Vi har ikke kjøpt så mye, men barnrommet er klart:-) Nymalt og innredet.
Seng og stellekommode hadde vi fra før. 

Vogn kjøper vi brukt, men har ikke fått den enda. Er jo lenge igjen. Er en Bugaboo, virker super!

Eneste vi har kjøpt er en voksipose til, to bodyer og to små kjoler.
Vi mangler bilstoler, ellers har vi en god del og får låne/arve stort sett det vi trenger.

Med de første var jeg veldig på at alt skule være nytt. Nå er det ikke så viktig lenger...

Regner med å få en del klær i gaver, og har masse fra storesøster, så kjøper ikke inn noe. Noen erfaringer tar man med seg på veien;-)

Er 26+4 og føler det er en evighet igjen, samtidig som jeg gruer meg litt til de kommer....

Hei. Mine prinsesser er no nesten 8 veker så eg tenkte å seie noko om mine erfaringar av utstyr....

Tvillingane var 3 og 3.3 kg. Brukte størrelse 50 til dei første månaden. No går det i 56 og 62.....vogna vi har er bogaboo donkey og vi er kjempefornøgd med den. Har også adapter til bilseta til vogna. Mannen likar det, men eg likar best bagane.

I stova har vi ein vanleg vogge der,dei har fått plass begge to til soving på dagtid, men no er den vel blitt litt trang, sp no har vi vogge + har arva ein liten "disse" som voggar fram og tilbake av deg sjølv.

På soverommet har vi ein leikegrind til seng (1*1 m); den er veldig stor for dei søte små, og det kunne sikkert vore nok med ein vanleg babyseng dei første månadane, men etterkvart blir det bra.

Ellers har eg 2 bilstolar......og så har vi mange flasker fordi min mjølk ikkje er nok. U kle går det masse masse pysjar og bodyar og gulpeklutar.....

Det var,vel kanskje det eg kom på....

Annonse

Godt å høre at Bugaboo donkey fungerer bra. Vi er nå barer uenige om fargen :) Mannen vil ha helt svart mens jeg er mer fan av den beige/brune varianten, hehe.

Lurer litt på å sette en stor lekegrind på stua som dagseng.

Ellers må jeg si at jeg gleder meg til å få denne digre magen ut av verden!! Begynner å bli litt tungt + at jeg er møkk lei av svangerskapsdiabetes. Så spent på hvem disse to barna inni magen er :)

Det ble ikke Bugaboo på oss alikevell. Synes det ble for mye penger. Så har kjøpt en brukt Mountain Buggy, veldig fin, med dobbelbag til 3000 kr:-)

Og i går tok svigermor meg med på barnas hus salgskveld og kjøpte masse greier til oss.

Tripp trapp stoler med newborn seter, dyner, sengetøy, saueskinn, Lillelam tepper, stellematte, smokker, og litt til.
Så nå er det ikke mye vi mangler. Bilstoler får vi låne og en vippestol til.

Vi kommer til å ha lekegrinden som "seng" i stua. Har en kurv, men den er ikke rett i bunn, så kan ikke ha begge i den. Også greit å ha et område der storesøsken ikke får lov til å røre..

Godt å høre at det er flere som er lei... Jeg er lei av å gå hjemme uten energi til å gjøre noe. Skulle ønske jeg hadde overskudd til å fikse og ordne i huset!
Tenkte jeg skulle få gjort klart litt til dåp hvertfall, blir ikke mye tid til sånt når jentene er ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...