bumbel Skrevet 23. mars 2014 #1 Skrevet 23. mars 2014 Hei. Jeg jobber som badevakt i et basseng, det er 4m på det dypeste. Hvis det skulle skje en ulykke og ellers når vi har øvelser må jeg dykke ned til bunnen å hente opp den druknede/dukken. Det jeg nå lurer på er om dette er bra/trygt for den lilke i magen? Har hørt at det kan være farlig for fosteret, men jeg vet ikke hvorfor eller om det stemmer! Er det noen som har erfaringer med dette?
Fillibobba Skrevet 24. mars 2014 #2 Skrevet 24. mars 2014 Dykking er ikke anbefalt, men ned på 4 meter går fint. Er jo så vidt man må utligne:-) Spurte legen min og en annen dykkeinstruktør i forkant fordi jeg også måtte ta livredningsprøven da jeg var 9 uker på vei. De sa det var ikke noe problem! Dykket også 4 meter ned forrige uke (er i uke 21 nå). For du må vel ikke gjøre det hver dag ser det ut som
mamma_til_lillemor Skrevet 24. mars 2014 #3 Skrevet 24. mars 2014 Grunnen til at gravide frarådes å dykke er fordi den lille i magen ikke klarer å utlikne trykket sånn som vi gjør. Så lange og dypere dykk er ikke å anbefale, men regner med du fint kan hente noen opp fra bunn hvis det skulle bli nødvendig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå