Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Samuel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns Rafael er både kulere og flottere enn Samuel. Men Samuel er også et helt greit navn, det er litt mer nøytralt enn Rafael føler jeg ;)

Jeg ble også veldig nysgjerrig på hva nr 1 heter... :D

Lykke til med navnevalg og tiden fremover...

Annonse

Samuel e et familienavn i på mamma si side. Hadde det ikkje vore for at eg sa mannen skulle få velge navn, hadde eg ønska å bruke det.

Rafael klinge ikkje i mine øyre. Ser ikkje på det som norsk. Men du/dåke må velge det som passe dåke best :)

Samuel er kjempefint, og jeg syns det passer best med Håkon!

Mellomnavn til Samuel;

Samuel August

Samuel Johan

Samuel Elias

Samuel Nathaniel

Samuel Matteo

Samuel Johannes

Samuel Kristoffer

Samuel Andreas

Samuel Elander

Samuel Alexander

Samuel Mathias

Samuel Matteus

Annonse

Ja, Rafael er ikke helnorskt iallefall, det høres litt spansk aktig ut :) Og sammen med Håkon passer Samuel best.

Har Håkon også et mellomnavn?

Jeg syns det var mange flotte forslag over her.

Samuel August var jo veldig fint.

Samuel er nydelig! Vi har en gutt på 8 som heter det :)

Samuel August var fint. Her heter eldstegutten Samuel Elias. Det eneste jeg ikke liker med navnet er at det er El-El ;) Men det er kanskje bare jeg som tenker over det? :) Lykke til med valget.

Vi hadde Rafael på topp 3 lista vår når vi fikk sønnen vår.

Jeg elsker det navnet, men mitt "problem" med det var at jeg så kun for meg en mørk gutt som het det.

Altså. ikke nødvendigvis mørkhudet, men hadde vel litt vansker med å se for meg en blond Rafael :P - og med tanke på at jeg selv er ganske lys, og faren er ganske mørk - så var det 50/50 sjanse, så derfor klarte vi vel ikke helt å lande på det navnet, når vi ønsket å bestemme oss på forhånd og vi hadde et annet favorittnavn også som vi følte kunne passe til både en lys og en mørk gutt.

Mulig det bare er jeg som tenker litt komplisert :P hehe

Samuel syns jeg kanskje passet hakket bedre med Håkon og for meg så kan jeg like godt se for meg en mørk Samuel som en lys en :)

Samuel er et nydelig navn. Rafael synes jeg er en dæsj feminint. Og sammen med Håkon så funker det heller ikke synes jeg. Samuel går til nød. Personlig så liker jeg ikke å blande navn med svært ulikt opphav (som er norrønt) og Samuel (som er hebraisk). Men Samuel har jo en tradisjon tilbake i tid her til lands, så ja, det går sånn akkurat synes jeg :) Men som sagt - et fantastisk nydelig navn!

Samuel Isak

Samuel Martinius

Samuel Emelius

Samuel Vilhelm

Samuel August

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...