Gå til innhold

Dere som har gitt mme fra starten av

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye spiste babyen ved en mnd ca? Syns min spiser så mye

Anonymous poster hash: 95cad...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min er 5 uker og spiser 4-5 dl i løpet av en dag.

Anonymous poster hash: 66e8c...868

Oi det var lite i forhold til min. Min spiser ca 700 ml!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Om jeg ikke husker feil så fikk de ca 100 ml pr måltid, og da var det rundt 8 måltider i døgnet pluss/minus. Noen ganger drakk de ikke opp alt, andre ganger drakk de alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker feil så fikk de ca 100 ml pr måltid, og da var det rundt 8 måltider i døgnet pluss/minus. Noen ganger drakk de ikke opp alt, andre ganger drakk de alt.

Det høres omtrent ut som lik mengde som min spiser. Hun spiser ca 6 ganger i døgnet. Pleier å lage 120 ml og det blir alltid spist opp. Noen ganger virker det som om hun vil ha ner. Men det et mye søling med flaska!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12-15% av kroppsvekat *ved 1 måneds alder* er en generell tommelfingerregel for fullbårne barn, men så lenge barnet legger på seg og følger sin egen kurve er både mer og mindre enn dette greit. Fasiten er at barnet vokser :-)

Fordeles på så mange måltider som barnet vil ha - flaskebarn skal også selvregulere. Jeg anbefaler langsom flaskemating (http://ammehjelpen.no/artikkel/167/langsom-flaskemating) også for fullflaskede barn, da dette simulerer flyten melka ville hatt fra brystet, som igjen bla. betyr det som ofte kalles uproduktiv suging, altså at barnet suger uten å få mat. Babyer har sugebehov som det er viktig å oppfylle, og det er slett ikke alltid de er sultne eller trenger mer mat selv om de vil suge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg ikke fikk til å amme lengre fikk jeg beskjed av helesøster om å  beregne mengden mme slik:

- ta vekta på barnet og del på 6 da får du ca den den mengden babyen skal ha i løpet av dagen. Del dette tallet på antall måltider og du får mengden du skal ha til ett måltid.

Eks: 3600gr : 6 = 600

jenta mi spise ca 6 ganger om dagen og fikk dermed ca 100ml til hvert måltid. Det skal sies at innimellom virket hun mer sulten og fikk dermed tilbud om mer.

Jeg tror babyer er flinke til å selvregulere, tror ikke du trenger å engste deg for at hun spiser for mye. Det vil de i såfall oppdage på helsestasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...