Gå til innhold

Riga eller Roma? Hvilken storby anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åpen for andre forslag:-) gjerne med tips til hva man kan gjøre de forskjellige stedene:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri vært i Riga. Men Roma anbefales på det sterkeste.

Anonymous poster hash: faecc...623

Skrevet

Roma på våren er bare fantastisk. Hva det finnes å gjøre? Et hav av ting, kommer jo veldig an på om du er interessert i historie eller shopping. Vi så på mange typiske turistseverdigheter som Colosseum og Vatikan, jeg syntes det var fascinerende å være et sted som var ikke bare gammel men der de også oppfant vann- og avløpsystemer, hundrevis av år før de fleste andre tok slike ting i bruk.

Og all den maten... Billig er det ikke i Roma, i hvertfall ikke sammenlignet med Riga, men jeg vet hvor jeg ville reist igjen.

Skrevet

Har ikkje vore i Riga, men Roma kan iallefall anbefalast :)  Det er greit å ikkje reise midt på sommaren då det kan bli trykkande varmt der.  Det som sit best att i minnet er Peterskyrkja, Collosseum og Pantheon.  Det vert ein del trasking, så ein kan fint unne seg den fantastiske italienske isen og deilige maten :) 

- men det vert nok eit heilt anna budsjett enn Riga.

Ellers likar eg og godt Paris, med dei livlige områda i Latinerkvarteret og på Mont Martre, og å rusle langs Seinen. - og så er det mykje god mat der og :)

Skrevet

Vært i begge byene, Riga er ganske slum, Roma er fantastisk! Ville definitivt valgt Roma! Tallinn og Praha er også favoritter her :)

Anonymous poster hash: d09e8...691

Skrevet

Har ikke vært i Roma, men neste storbyferie går dit:)

Riga er billig og koselig, og veldig praktisk at flyplassen er rett i nærheten. Men synes egentlig det var en litt kjedelig by..

Skrevet

Har vert begge plasser, syns roma er fantastisk! Skal tilbake dit en gang :)

Skrevet

Roma frister veldig. Er det fryktelig dyrt der? Andre storbyer som anbefales?

Skrevet

Roma frister veldig. Er det fryktelig dyrt der? Andre storbyer som anbefales?

Roma trenger ikke bli dyrt om man er f.eks velger bed&breakfast i steden for hotell, finner billige flybilletter, bor nære sentrum slik at man kan gå til alle severdigheter osv. Mange bed&breakfast og små hoteller i Via Palermo og omegn, som er helt ok, og som ligger i gangavstand til det meste. Om man velger restauranter som ligger litt unna de store severdighetene, så er maten rimeligere osv. 

Anonymous poster hash: 8cff2...38f

Skrevet

Roma er fantastisk! En by jeg ikke blir ferdig med. Jeg har vært der tre ganger, og mange dager hver gang, men jeg vet jeg skal tilbake flere ganger. 

Det er utrolig varierende prisnivå i Roma, det kommer an på hvor i byen du er. Nært de store turistattraksjonene: Kjempedyrt, mens det i gaten bakenfor kan være to euro billigere. Ganske greit å bruke prisen på f.eks espresso og pizza margherita som målestokk. 

På Cafe Greco like ved Spansketrappen koster en espresso 6-8 euro hvis du tar den sittende ved et bord, mens det er veldig mulig å få espresso til 1 - 1 1/2 euro hvis du beveger deg bittelitt bort fra highlightsene.  Det samme gjelder på plassen ved Pantheon, Piazza Rotonda, og på f.eks. Piazza Navona. Dette er kjempedyre plasser. Kjøp heller mat og drikke i smugene og gatene litt unna og ta med. 

Vil absolutt anbefale området Trastevere, det er "på den andre siden" av elven, men et utrolig trivelig område. 

Anonymous poster hash: 47907...248

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...