Gå til innhold

Kan pai oppbevares ustekt i kjøleskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha selskap i morgen, og i den forbindelse har jeg nå i kveld laget et par paier.
Kan jeg oppbevare disse i kjøleskap over natten for så å steke i morgen? Eller bør jeg heller steke dem nå i kveld?
Kan fyllet trekke for mye inn i bunnen dersom det går lang tid før de stekes?

Bunnen er forresten butterdeig og er forstekt før jeg hadde i fyllet. 

Håper på noen gode tips! :)

Anonymous poster hash: 24d0b...97d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?! :(

Skrevet

Hadde stekt paien uten fyllet, og hatt i kaldt fyll i morgen, så sant du ikke ønsker varm pai da/ eller pai m lokk.. Du kan da steke og sette kaldt, litt avhengig av fyllet så kan den bli bløt ja.

Anonymous poster hash: 48415...303

Skrevet

Kremt, så nå at du har hatt i fyllet allerede.. Da er det jo bare å håpe på det beste..

Anonymous poster hash: 48415...303

Skrevet

Usj ja... er det jeg er redd for. tenkte ikke helt før jeg satte i gang... HI

Skrevet

Jeg hadde stekt den i kveld og bare varmet opp i morgen. Nå vet jeg ikke hva slags pai du har laget, men quiche (eggebasert pai) synes jeg smaker bedre dagen etter :)

Anonymous poster hash: 6696f...035

Skrevet

Jeg hadde stekt den i kveld og bare varmet opp i morgen. Nå vet jeg ikke hva slags pai du har laget, men quiche (eggebasert pai) synes jeg smaker bedre dagen etter :)

Har slengt dem i ovnen nå! Så blir nok sånn. Blir å legge seg litt senere enn planlagt i kveld da, men men..

Hvordan varmer jeg dem opp igjen? I ovnen? Isåfall hvilken temperatur? :)

De er eggebasert, ja :)

Skrevet

Kva slags pai er dette?  Paiar med eggestand kan godt lagast dagen i førevegen og lunast før servering. 

Skrevet

Har slengt dem i ovnen nå! Så blir nok sånn. Blir å legge seg litt senere enn planlagt i kveld da, men men..

Hvordan varmer jeg dem opp igjen? I ovnen? Isåfall hvilken temperatur? :)

De er eggebasert, ja :)

Dei treng ikkje bli så varme, berre litt lunken.  Tek dei på 100 grader i 10-15 min eller så. 

Skrevet

Kva slags pai er dette?  Paiar med eggestand kan godt lagast dagen i førevegen og lunast før servering. 

Den har spinat, egg og creme fraiche ++. Steker den nå.

Hvordan oppbevarer jeg den i natt, dersom jeg må vente helt til den er kald før jeg setter den i kjøleskap, må jeg vel være oppe veldig lenge..!?

Takk for svar angående oppvarming forresten :)

Litt uerfaren på dette merker jeg.. :P

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...