Gå til innhold

Jeg greier ikke å konsentrere meg om noe annet en baby, trenger sårt noen tips

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg skal på kurs på mandag og det er mye forberedelse til kurset. Har klart å lese noen sider men så havner jeg innpå her eller på andre babyside, mammablogger osv og blir værende i en evighet, så får jeg lest noen sider til osv.

Jeg er student så det er jo ganske vensentlig at jeg klarer å konsentrere meg om lesing, men selv om jeg syns fagene er kjempeinterresante så sporer tankene inn på baby, baby, baby.

Jeg har perioder der jeg klarer å konsentrere meg bedre, men store deler av tiden er som beskrevet over, og det hjelper ikke at mesteparten av studiene er selvstudier. På forelesning klarer jeg fint å henge med. 

Vi skal ikke starte prøvingen før etter sommeren, men likevell går omtrent all min ledige tid (og det er en del) til babytanker, søk på internett osv. Og jeg trenger virkelig tips for å få tankene over på noe annet.

Her i sted foreslo jeg for mannen om vi ikke kunne bare starte prøvingen nå, så kanskje jeg klarer å konsentrere meg litt mer når jeg vet at vi har startet, men vi kan ikke det fordi det ikke passer enda, og det forstår jeg altså, men jeg måtte jo bare foreslå det likevell ;)

Vil noene hjelpe en babyzilla med noen gode råd? :)

Anonymous poster hash: 01781...e6b

Fortsetter under...

Sånn er det her og. Men er ikke student, så gjør egentlig ikke noe at jeg bruker mye tid på det! Tror dessverre ikke du blir "kurert" før du blir gravid med disse babytankene, men nå er det viktig at du forsøker å fokusere på studiet! Prøv å vær litt streng med deg selv om gi deg tider du kan være på nettet og tider du må lese hvor det ikke er lov med babysurfing! Du får ikke gjort noe med babyønsket ditt nå uansett, men studiet er viktig nå så du kan gjøre det bra og gi deg og din framtidige baby en god framtid! Lykke til med både studiet og prøvingen når den skal starte :)

Anonymous poster hash: 8cbbe...01a

Tusen takk for klokt svar :) Jeg skal prøve å være strengere med internetttidene ja :)

Jeg inbiller meg liksom at hvis jeg hadde blitt gravid nå så hadde det vært lettere å fokusere på studiene for da ville jo det jeg ønsket meg så sterkt være innen rekkevidde. Men fornutfen min prøver å si at da vile det bare gått enda mer tid til babysurfing.

Nei jeg vet ikke, det er slitsomt å være så opphengt i noe hvertfall. 

Takk for lykkeønskninger og lykke til til deg også :)

Hei! Det er ikke lett å tenke på noe annet når man først har bestemt seg. Jeg har det også sånn, men heldigvis har jeg en travel jobb. Det hjelper meg med å koble av fra babytankenr. Meeeen store deler av fritiden går med til babytanker og planlegging. Vi er i gang, men hadd MA i februar. Har derfor begynt på nytt igjen med prøvingen nå. Må prøve å tenke på noe annet inni mellom:)

Hadde det helt likt som deg i høst! Er student! Da vi begynte å prøve ble det verre, og nå er jeg i uke 21 og det er enda verre.. Faktisk helt håpløst nå, og skolen får lite tanker for tiden.. Huff! Så ja, hjelper ikke å bli gravid :P Hvertfall ikke for meg!

Anonymous poster hash: db69d...660

Annonse

Sett av 5 min pr time, fx fem på hver hele time til å surfe på babyting.

Evt kan du skrive ned de tingene du vil sjekke ila dagen, og deretter gjøre surfingen når studiedagener over..

Tenk over hva disse mammabloggene gir deg, er det noe det er verdt å ofre studiene for?

Dere kan jo begynne å prøve litt før. Kan ta tid å bli gravid :)

Jeg var gravid under de forrige studiene, og det gikk fint. Hadde muntlig eksamen med stor mage. 😄 Hvis du synes det passer å begynne prøvingen nå og mannen din synes det passer best i høst, så kanskje dere kan møtes på midten og begynne etter endt eksamen f.eks ☺ Så kan du ha det som gulrot for å fokusere fullt på studiet fram til eksamen. Ikke sikkert dette passer for dere, men det var i hvert fall et lite forslag til kompromiss 😊

Har ingen råd som ikke allerede er foreslått, men sender deg en god klem og føler så veldig med deg! Her er det også kun baby, baby, baby, baby og litt til baby, men her er ikke mannen klar for prøving i det hele tatt. Holder på å bli sprø, det er så slitsomt!

Lykke til med lesing :)

Anonymous poster hash: 9b650...443

Godt det ikke bare er meg. Jeg syns det er helt grusomt å ha det sånn selv. Vi har endelig begynt prøvingen og jeg venta 2 ÅR!!! på at mannen skulle bli klar. Han var så ikke klar at han dro på seg dongen 70% av tida vi hadde sex.

Nå har prøvingen begynt å jeg må si det er en sann glede å ha en mann som ønsker det like sterkt som meg :)

Har funnet ut at det er lurt å få ut "babysnakket" sammen med venniner eller på forum som dette. Prøver å ikke snakke ihjel mannen med babyprat.

Lykke til, håper mannen din snart er klar og vil begynne prøvingen :)

Anonymous poster hash: 8b049...00b

Jeg vil si at det ikke nødvendigvis blir enklere hvis du blir gravid. Jeg har aldri hatt så vanskelig for å konsentrere meg som i de periodene jeg har vært gravid. Da blir man gående å bekymre seg for hvordan den lille i magen har det, planlegge innkjøp og glede seg. Så det er nok lurt å finne en annen måte å takle det på  :sukk: 

Ah, nei det blir ikke lettere når man prøver eller er gravid! Når man prøver googler man jo råd for å bli gravid, kjerringråd og slikt. Så er det tiden etter eggløsning, da googler man tidlige symptomer. Når man da blir gravid går det i sannsynligheten for at det går bra, uke for uke. Fosterets utvikling, nærmest dag for dag. Tidlige tanker om utstyr, innredning, permisjon osv kommer etterhvert. Tipper det går mer og mer over mot forberedelse til fødsel og tiden etter fødsel etterhvert. Internett er så himla lett å bli avhengig av, jeg er kronisk selv. Nå studerer ikke jeg, men på hjemmekontordagene mine må jeg virkelig være streng med meg selv, for å unngå at jeg surfer etter inspirasjon til barnerommet hele dagen.. Selvkontroll er sikkert et stikkord her ;-)

lykke til med studiene og prøvingen når den tid kommer :-)

• 3 uker senere...

Kjenner meg SÅ godt igjen... Er vel kanskje det som er grunnen til at jeg fortsatt henger her inne selv om klokka snart er halv ett og jeg skal på jobb halv ni... Hjelp! Og i tillegg har jeg to eksamener og en bachelor som skal skrives. Her går det i mye forum, blogger, artikler, bøker, nettkikking på klær, utstyr osv. Eggstokkene skriker! Haha, skal ikke være lett...

Annonse

Tusen takk for svar alle :)

Har hatt en liten "forum pause" og klart å konsentrere meg litt om lesing for en gangs skyld ;)  

Nei jeg vet jo innerst inne at det bare vi gjøre det værre å starte prøvingen, men jeg trenger virkelig å høre det, så takk ;) men det er uansett ikka aktuelt før over sommeren ;)

Jeg tror også det er lurt å ikke mase for mye på mannen om babygreier, men må innrømme at jeg nevner noe om det stadig vekk, må prøve å skjerpe meg :nei:

Ønskerbaby: Hvis du holder på med bachelor så regner jeg med at du er ferdig til sommeren? Du må jo bare prøve å tvinge deg til å konsentrere deg nå når du har så kort tid igjen :) 

Jeg vurderte å sende pcen min med mannen på jobb her en dag så jeg ikke skulle kunne bruke internett i løpet av lesedagen  :fnise: 

Men du trenger jo pc til skriving regner jeg med, hvis du virkelig trenger drastiske metoder kan du jo be samboeren din om å endre passordet på wfi feks, slik at du ikke vet passordet og han må logge deg på når han kommer hjem fra jobb ;)  

• 3 uker senere...

Hei HI. Ja er ferdig med bachelor, men skal ta pedagogikk (PPU) etterpå på deltid i to år for å bli lærer så er ikke helt ferdig! Elsklingen er ikke helt klar dessverre, så må vente tålmodig på han! Prøve å være tålmodig om ikke annet... Driver "nesting" i mellomtiden 😂😂 Oppussing, sparing av penger osv. Reise sammen er også deilig før barn kommer! Må gjerne komme et frieri og bryllup også 😊 Vært sammen snart 5 år, og jeg er 25 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...