Gå til innhold

Når slapp trøttheten for deg..?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sniker inn fra første tri for å høre om noen kan gi meg noen trøstende ord ang denne ulidelige ekstreme trøttheten... Jeg kan ikke huske å ha vært så trøtt i noen av de to første svangerskapene, men nå kjennes det ut som om noen har sugd energien ut av meg. Er rett og slett helt udugelig og har sikkert ikke gjort ordentlig husarbeid på flere uker. Nå i helgene så står jeg opp sent, spiser frokost og så må jeg sove igjen for å orke å gjøre noe. Deretter er det ut noen ærend og så må jeg sove igjen når jeg kommer hjem for å klare å holde meg våken noen timer på kvelden. Er helt skutt. Noen som har hatt det likt og vil dele med meg når trøttheten slapp for dem..? Er helt desperat etter et halmstrå å klamre meg til...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke gitt seg for meg, og er i uke 20+0. Huff! Skal til legen på mandag for P sjekke blodverdier:)

Skrevet

Har ikke gitt seg for meg, og er i uke 20+0. Huff! Skal til legen på mandag for P sjekke blodverdier:)

Akk, det var ikke mye oppløftende. Hvordan gjør du det med jobb da?? Jeg skal på første kontroll mandag og håper nesten å avdekke noe som jeg mangler el som jeg kan fikse V et trylleslag så jeg blir opplagt igjen. Alle andre er syke på jobben så jeg sliter meg nok ekstra ut der og siden trykket er temmelig stort. Er helt kjørt, har ligget i hele dag og har nå dårlig samvittighet for de to små guttene mine som har en mamma som bare sover når vi endelig har fri.

Jaja,, det blir vel bedre til slutt. Lykke til til deg og takk for svar :)

Skrevet

For meg gikk det over rundt uke 20, og jeg var on top of the game en stund, det føltes bra! Fått gjort mye! :D
Men så bikka jeg uke 30 og nå i uke 31 er jeg toback :( Sliten og trøtt igjen..

Anonymous poster hash: c8ead...5c6
Skrevet

Sniker innom, er 37+4, og blir bare mere trøtt og sliten for hver dag

Anonymous poster hash: 5224e...d5a

Skrevet

Jeg er student, men har skole fra 08-15.30 hver dag i tillegg til å skrive bachelor. Jobbet 40% før også, men det klarer jeg ikke nå. Jeg sover hvertfall 2 timer etter skolen hver dag, og legger meg tidlig. Har ikke sjangs til å gjøre noe etter skolen, så ligger ut på sofaen etter skolen! Skal jeg få trent må dette bli før skolen! Er jo enda tyngre for deg med barn! Det må være tøft! Blir spennende å se hva blodprøvene mine viser, blir så skuffet om de er fine.. Hehe! Vil ha mer energi!

Skrevet

Jeg var ubeskrivelig trøtt i starten, akkurat slik du har det. Gikk på jobb, men sov resten av dagen. Var berre våken for å spise. Ble sykemeldt til slutt, for å hente meg inn igjen. Trøttheten og kvalmen gav seg rundt uke 16 for meg. Når har jeg hatt 10 fantastiske uker med masse energi :) Jobber fullt og klarer å være oppe om kvelden igjen - koser meg! :) Håper det holder seg slik en stund til, men merker jeg er mer sliten nå når jeg er blitt større. Men dette er ingenting i forhold til starten av svangerskapet.

Skrevet

Huff. Følt høre at dere har det slik. Men samtidig en befrielse. Dette er mitt 5 barn, tolvte svangerskap og jeg er nå i 22 uke og jeg er så trett at jeg synes til tider at det kjennes ut som om jeg er dopet på noe. Hadde det vært opp til meg hadde jeg sovet hele dagen. Og når man først sovner, ja så må man på do. Hurra for svangerskapsblæra;( Jeg sjekket alle verdier, men alt ok. Det er tydeligvis bare slikt. Sukk. Var ekstremt trett med førstemann, men det ga seg etterhvert. Men så lenge som nå,nei....

Skrevet

De to første gangene gikk det over rundt 14-15 fullgåtte uker. Denne gangen så fort jeg var passert 12-13fullgåtte. Hadde det som du. Orket ingenting. Måtte ligge på sofaen etter å ha levert barna i b.hagen fordi jeg var helt utslitt. Måtte lade opp batteriene før jeg skulle hente dem. De enkleste ting ble et maratonløp. Synes det blir verre for vært svangerskap denne uvelheten

Nå er jeg 20 uker og formen har vært toppers i flere uker. Formen er helt normal og jeg kan trene og være aktiv hele dagen. Eneste er at jeg stivner veldig i bekkenet og vært plaget med forstoppelse.Men det er barnemat i forhold til den uvelheten jeg følte for litt siden.

Satser på at det går over for deg også når første trimester er passert. Det pleier vanligvis å gå over for de fleste da:-)

Skrevet

Hadde forresten perfekt blodprosent og ingen mangler. Det pleier bare å bli sånn på starten av mine svangerskap.

Jeg sykemeldte meg tilslutt. Orket ikke å ha dårlig samvittighet for det. Jeg var udugelig på jobb fordi jeg var så utmattet og kvalm i tillegg. Det hjalp betraktelig å kunne hvile på dagen og ha litt energi til overs for barna. På jobb visste jeg nesten ikke hvor jeg skulle gjøre av meg fordi kroppen kjentes ut som bly og hode føltes konstant døsig

Skrevet

Jeg kan ikke si sikkert når det egentlig ble bedre, det har gått veldig gradvis, men jeg er i hvert fall 13+2 nå, og helt klart mindre trøtt enn i starten!

Skrevet

Takk for svar, selv om ikke alt var like oppløftende ;) skjønner jeg må belage meg på noen uker til med trøtthet, men krysser fingrene at energien øker i takt med at solen skinner og våren gjør sitt inntog for fullt. Det kan jo tenkes det hjelper det og :)

Skrevet

Gav seg i uke 11-12, vært i kjempeform i 10 uker, men i går og i dag er trøttheten tilbake. Håper det bare er en snarvisitt;)

Skrevet

For meg gav den seg etter 12 uker. Kom tilbake igjen nå helt på slutten, men er liksom ikke helt det samme. Alt er så tungt nå så det er liksom mer naturlig. (Kanskje fra uke 35-36).

Skrevet

Jeg har det helt likt, og er i uke 15+3. Føler meg helt ubrukelig, og har så dårlig samvittighet overfor 2 åringen min som må leve med en trøtt mamma. Orker nesten aldri å stå opp med ham, og jeg kan mange ganger rett og slett sovne på sofaen mens han ser på film og koser i fanget mitt. Jeg skammer meg over det, og det har heldigvis bare hendt to ganger. Men håper virkelig at det snart slipper taket..

Anonymous poster hash: 1acd1...8a1

Skrevet

Nå kan jeg vel si at trøttheten har sluppet litt. Er 15 uker i dag. Sovner fortsatt på sofaen i 22-tiden om kveldene, men kjenner ikke jeg trenger riktig 10 timer hver natt for å ikke være zoombie :D

Skrevet

Uke 18-19, men har fortsatt dager som er slitsomme....bare ikke sånn som før

Skrevet

For å svare på min egen tråd; 12+5 i dag og den verste trøttheten har sluppet taket. Lykke! Kjennes ut som å få livet tilbake :)

Skrevet

Uke 17-18.

Er 20+0 i dag, og får noen akutt behov for å sove enda, men ikke så gale nå som det var heldigvis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...