Gå til innhold

Promping framfor mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som påstår at man ikke er i et godt forhold, men nok tillit om man ikke promper framfor mannen sin.

Hva tenker dere?

Jeg promper ikke framfor mannen min. Har jo skjedd at en fis eller to har kommet seg forbi, uten noe problem altså! Det gjør meg ingenting, men føler ikke behovet for at han skal lukte på fisen min. Eller høre den.

Men den her venninnen min snakker om at det er så viktig å ha full åpenhet osv. Har vært sammen med mannen min i snart 6 år, og hun men sin i snart 2.

Irriterer meg litt at hun mener hennes forhold er så mye bedre enn mitt..

Jaja, godt å lufte tankene.. Men vil gjerne høre hva andre mener om saken.

Anonymous poster hash: 2a65a...61e

Skrevet

Tull. Jeg gjør det ikke selv etter 13 år med samme mann. Handler ikke om mangel på trygghet men respekt synes jeg.

Å forpeste andre med tarmgasser synes jeg er motbydelig og respektløst uansett.

Skrevet

Uff, her braker det løs ;)

Haha, fisen må ut.... ;)

Anonymous poster hash: 6e063...b2c

Skrevet

Her fises det foran hverandre. Vi har et veldig godt forhold :)

Anonymous poster hash: 1f0b6...fb0
Skrevet

Jeg tenker at det der må jo være opp til hver enkelt hva man er komfortabel med?
Jeg er jo veldig trygg på faren min f.eks men jeg fiser jo ikke framfor han uansett. Det har hendt at jeg har gjort det foran mannen, men det har ikke vært noe sånne voldsomme greier liksom. Det skjer av og til, men jeg trykker ikke ut luft bare for å gjøre det. Han derimot han gjør det mye! Så mye at jeg til tider synes det er plagsomt. Selv sier han at han er nødt til det ellers får han vondt i magen. Sikkert mye sant i det, men jo høyere og kraftigere de er jo festligere synes han det er. Jaja....

Skrevet

Nå har mannen og jeg levd sammen i 9 år, og selv om han tidvis kan slippe en brakfis i mitt nærvær og flire fårete av det så sitter ikke jeg og ørter og fjerter hemningsløs i nærheten av ham nei. En viss oppdragelse har man da....

Skrevet

Har vært sammen med mannen min i 16 år jeg, veldig trygt og godt forhold, men jeg promper ikke foran han..

Har jo selvfølgelig skjedd et par ganger, og da ler han seg ihjel fordi det er noe jeg vanligvis aldri gjør ;)

Ser ingen grunn til å prompe i samme rom som andre i det hele tatt jeg....

Anonymous poster hash: 43bdc...919
Skrevet

Tror at det der er veldig individuelt, og ikke hvor trygg man er i forholdet. Jeg promper ikke foran mannen min, men det er fordi jeg ikke er komfortabel med det selv. Han derimot, promper i vei,hehehe! Det som er det ironiske i det, er jo at jeg er sykepleier som er vant til promp, fis og bæsj, så skulle jo tro at jeg ikke brydde meg så mye,hehe :-)

Anonymous poster hash: 1bccf...721

Skrevet

Har vert gift siden 1994 jeg, snart 20 års bryllopsdag.

Bunnsolid ekteskap, barn hus, jobb, ja alt sånn der.

ALDRIG har jeg prompet forran mannen min, og Aldrig har han prompet forran meg.

Æsj.

Anonymous poster hash: c9cc1...88f
Skrevet

Har vært sammen i 14 år og har aldri prompet foran han med vilje. Og det kommer jeg aldri til å gjøre heller. Tror det heller har med personlighet å gjøre enn hvordan forholdet er.

Anonymous poster hash: ac008...2ae
Skrevet

Her promper vi begge så det rister i taket, jo større jeg får jo mer ler vi 😄 skjønner ikke koffer det skal vere så flaut og "æsj" det er jo så naturlig ! Lufter dere ut på badet etter dere har gjort nr 2 og??

Anonymous poster hash: 53b1d...225

Skrevet

Her promper vi begge så det rister i taket, jo større jeg får jo mer ler vi skjønner ikke koffer det skal vere så flaut og "æsj" det er jo så naturlig ! Lufter dere ut på badet etter dere har gjort nr 2 og??

Promper du foran sjefen, personale i barnehagen, svigerforeldrene dine? Mest sannsynlig ikke. Hvorfor skal det plutselig være annerledes når det er snakk om mannen din?

Det er helt i annen gate, men det er ikke noe rart enkelte menn her til lands ser på andre damer når de har en illeluktende fisepromp av en kjæreste hjemme. Gubben har prompet et par ganger (med vilje) foran meg, men det er utrolig turn-off og det sa jeg til ham, noe han synes var helt greit. Synes det er greit å bevare litt mystikk i forholdet, man MÅÅ ikke fise, rape og pisse foran sin bedre halvdel uansett hvor trygt forhold man har.

Anonymous poster hash: f9bfc...fc0

Skrevet

Enig med den som sa at det har med personlighet å gjøre. Føles slik for meg i allefall.

Vi som par har det helt fantastisk, så tenker det bare er tull det venninnen min sier.

Men samtidig er det så irriterende når hun sier sånt, og slenger i ansiktet mitt at deres forhold er så mye bedre, fordi hun kan fise framfor mannen sin.

Jeg bare er ikke en sånn person, enda jeg synes det går greit at mannen gjør det.

Er ikke noe "diva" og fisefin(hehe) eller, men akkurat i den saker holder jeg meg..

Og vi har duftepinner på badet, og Glade til krisestunder, så man sparer både partner og gjester for eventuell eim etter nr 2;)

HI

Anonymous poster hash: 2a65a...61e

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Bedre ut enn inn!

Men alvorlig, når disse diskusjonene kommer opp er det bare de som aldri gjør det, og de som gjør det og så lager et nummer ut av det, som svarer. Vi fiser når vi må, og ferdig med det. Jeg sitter ikke oppå han for å gjøre det, og ikke han på meg. Ikke får vi hysterisk latterkrampe heller. Det er bare naturlig...

Skrevet

Bedre å slippe en fjert enn å sprenge en tarm. Her braker det løs til alle døgnets tider.

Anonymous poster hash: 35594...579

Skrevet

Jeg synes tarmgass og stank er uapetittlig og ekkelt. Ingen av oss lider av tarmsykdommer eller er spesielt plaget med luft i magen, så vi har ingen problemer med ukontrollerte utslipp av tarmgass. Må vi fise så gjør vi det på do, eller når en er alene.

Jeg fiser altså ikke foran mannen, barna, kollegaer, klienter, venner, bekjente... Og setter pris på om andre også kan skåne meg for ubehagelige lyder og lukt. (Overraskende nok er det ingen jeg kjenner som fiser i mitt nærvær... Kun her på dib at det er så naturlig å forpeste lufta til familie og venner, fordi det er så naturlig...)

Anonymous poster hash: b1350...49e

Skrevet

Jeg fiser foran mannen og han foran meg. Ser ikke "problemet"... Naturlig!

Skrevet

Dei som ikke fiser foran mannen kan ikke vere komfortabel med han. Ka som er flaut? Holdt på å le meg ihjel engang ei vennine (fisefin) sa hun aldri har bæsja før, og aldri prompa 😄

Skrevet

Kunne aldri levd med en mann jeg ikke kunne prompe med. Så utrolig slitsomt! Her prompes det fritt. Ingen skal måtte gå på do hver gang de må fise, eller holde seg til mageknip. Naturlig og ingen turn off :)

Hjemmet er, og skal være et fristed!

Anonymous poster hash: 2b570...140

Skrevet

Jeg har hørt flere si at "man har ikke et ekte forhold før man kan prompe i den andres nærvær". Og jeg er enig :)

Man har folkeskikk nok til å ikke prompe overfor folk man ikke kjenner så godt. I sitt eget hjem, med sin egen familie, skal man kunne slappe av nok til å kunne slippe ut luft. Personlig får jeg vondt i magen av å holde inne promper i mange timer, og jeg kunne aldri ha vært i et forhold hvor mannen syntes promp var æsj. Heldigvis synes mannen min promp er gøy :D Og han tenner ikke mindre på meg fordi jeg er menneskelig :)

Anonymous poster hash: eb320...375

Skrevet

Jeg promper fremfor mannen og han fremfor meg. Men jeg presser ikke frem en fis og unngår å fise rett i nærheten av han. Men slipper en fis om han sitter på stua og jeg er en annen plass i huset. By the way- alle fiser i gjennomsnitt 19 ganger pr.dag så det er jo helt normalt.

Anonymous poster hash: 68a82...e0a

Skrevet

Selvfølgelig fiser jeg foran mannen min!! Mitt hus også- må få lov til å slippe en fjert i eget hjem! Betyr jo ikke at jeg promper han i fjeset døgnet rundt... Jeg mener seriøst at folk som ikke kan prompe foran mannen sin har noen hang ups!

Anonymous poster hash: 36f19...49e

Skrevet

Et godt forhold og trygghet betyr ikke å slippe alt av oppdragelse og folkeskikk, man kan godt beholde manerer for det. Jeg promper ikke (ved vilje) foran han, doen er mitt og bare mitt mens jeg er der, raper ikke høyt. Og selvsagt åpner jeg vinduet etter nr 2. Kvalmt med bæsjlukt som sprer seg gjennom hele huset.

En ting er jo mannen, hva med barna? Vanskelig å være forebilde når man ikke klarer oppføre seg selv.

Skrevet

Jeg ser ingen grunn til å ikke utvise folkeskikk fordi man bor sammen med noen. Har vært sammen med mannen i 25 år og han har hjulpet til i de utroligste situasjoner (sykdom, fødsler og spontanaborter) uten å løfte et øyenbryn, men å fise foran hverandre er noe vi ikke gjør om vi kan unngå det.

Om man har så store problemer at man får mageondt fordi man ikke fjerter straks man føler for det bør man kanskje se på kostholdet?

Jeg holder meg lett på jobb og ellers ute blant folk og har ingen problemer med å begrense det i heimen heller. Man trenger ikke slippe alle hemninger fordi man er i et forhold.

Skrevet

Jeg ser ingen grunn til å ikke utvise folkeskikk fordi man bor sammen med noen. Har vært sammen med mannen i 25 år og han har hjulpet til i de utroligste situasjoner (sykdom, fødsler og spontanaborter) uten å løfte et øyenbryn, men å fise foran hverandre er noe vi ikke gjør om vi kan unngå det.

Om man har så store problemer at man får mageondt fordi man ikke fjerter straks man føler for det bør man kanskje se på kostholdet?

Jeg holder meg lett på jobb og ellers ute blant folk og har ingen problemer med å begrense det i heimen heller. Man trenger ikke slippe alle hemninger fordi man er i et forhold.

Det er vel ikke så mange som har skrevet at de får magevondt om de ikke fjerter straks de føler for det? En fjert eller to er vel ikke noe problem og holde igjen for de fleste, vil jeg annta. Det er helt vanlig å føle behov for å slippe en promp og føle ubehag ved og holde den inne. Uten at man nødvendigvis bør endre kostholdet sitt av den grunn.

Anonymous poster hash: 599ed...4ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...