Gå til innhold

Baby 5 mnd vil bare ha pupp

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Babyen min vil ikke ha mat! Har prøvd med smaksprøver, grønnsaksmos og grøt i en måned no, men alt blir spyttet ut like fort. Så blir han kjempesint, kniper igjen munnen så godt det går og vrir seg unna. Klarte å lure han til å smake på litt brokkoli: reaksjonen var at han brakk seg til han kastet opp...

Hvor lang tid tar det før babyer begynner å like mat? Jeg er snart ferdig med permisjonen og hadde håpt at han skulle være opp i tre måltider om dagen da...

Anonymous poster hash: bdd38...87d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eldste smakte riktignok ei skei eller to, men var 7 mnd før det var snakk om å ete meir enn det. Ho vart mett av pupp og såg ikkje nytten i mat. Det løsna ikkje før eg kutta ned på amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo tenkt på det, å "hoppe over" en amming så han er sulten nok til å spise en porsjon.. Men han er så ekstremt dramatisk, skulle tru jeg holdt på å forgifte han som han spytter og brekker seg og skuler på meg.. Kan til nød slikke litt av fingeren min, men øyeblikket mengden øker er det krisestemning. Får høre med helsesøster på neste kontroll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHO anbefaler fullamming frem til 6 mnd. Før det hadde jeg ikke stresset med mat hvis babyen ikke ville ha. Hvis det er et problem at du snart ikke kan være hjemme med barnet, kunne det kanskje heller være hensiktsmessig og venne barnet til flaske og mme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært en plan det, men babyen har melkeallergi og må derfor ha Nutramigen-erstatning. Lukter og smaker høgg, får det ikke i ham. Så da tenkte jeg at med mat kan vi jo prøve forskjellige smaker og konsistenser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det nytter å presse på, kanskje vent en uke eller to og prøv igjen. Mye skjer på disse ukene, mulig han er mer klar etterhvert. Jeg begynte med grøt ved 4 mnd. Men jenta mi ville egentlig ikke ha. Tok en pause på to uker når hun var rundt 5 mnd, når jeg startet opp igjen var hun klar og spiste fort flere måltider!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare fullamme en stund til. Min ville ikke ha fast føde før 7 måneder. Kan jo også være at han ikke vil bli matet med skje. Ikke alle barn som liker det. Vent en måneds tid og la han spise biter selv. 

Anonymous poster hash: 1ec40...c2f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo nå at du snart er ferdig med permisjon. Prøv å la han spise selv allerede nå. Sett han ved bordet og legg håndstore biter av kokte  grønnsaker eller brød foran han. Er han klar så spiser han selv. Hadde det samme problemet som deg. Og dette fungerte her. 

Anonymous poster hash: 1ec40...c2f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...